We hebben hier een Windows 2K server achter een netscreen 5 GT draaien en willen deze kunnen benaderen middels pptp.
- Op de server staat allees juist, lokaal kan ik een vpn verbinding opzetten.
- Er is een policy op de netscreen die alles vanaf untrust doorsluist naar VIP1, die dus weer bepaalt welke poorten er naar welk ip worden ge-nat.
Bij predefined object staat er ook netjes 'PPTP' met de volgende informatie;
PPTP TCP src port 1-65535, dst port:1723
GRE IP (47) any
Dat zijn de benodigde poorten voor pptp passthrough, zover ik weet!
Normaal kun je dus per interface aangeven welke services je waar naatoe wilt natten, ondanks dat de pptp bij predefined object staat kan ik deze niet selecteren, ook niet op een andere interface trouwens.
Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, heeft iemand ervaring met deze beestjes en pptp passthrough?
Natten is net helemaal het juiste woord, maar het doorgooien van GRE/47 is ook een van opties die ik kan instellen op de netscreen
Nog wat device informatie
Hardware Version: 1010(0)
Firmware Version:
5.0.0r8.1 (Firewall+VPN)
Serial Number:
0064092005004955
Host Name:
FWOB01
Operational Mode: trust-untrust
- Op de server staat allees juist, lokaal kan ik een vpn verbinding opzetten.
- Er is een policy op de netscreen die alles vanaf untrust doorsluist naar VIP1, die dus weer bepaalt welke poorten er naar welk ip worden ge-nat.
Bij predefined object staat er ook netjes 'PPTP' met de volgende informatie;
PPTP TCP src port 1-65535, dst port:1723
GRE IP (47) any
Dat zijn de benodigde poorten voor pptp passthrough, zover ik weet!
Normaal kun je dus per interface aangeven welke services je waar naatoe wilt natten, ondanks dat de pptp bij predefined object staat kan ik deze niet selecteren, ook niet op een andere interface trouwens.
Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, heeft iemand ervaring met deze beestjes en pptp passthrough?
Natten is net helemaal het juiste woord, maar het doorgooien van GRE/47 is ook een van opties die ik kan instellen op de netscreen
Nog wat device informatie
Hardware Version: 1010(0)
Firmware Version:
5.0.0r8.1 (Firewall+VPN)
Serial Number:
0064092005004955
Host Name:
FWOB01
Operational Mode: trust-untrust
[ Voor 10% gewijzigd door enveekaa op 13-06-2006 21:41 ]