Toon posts:

WIFI in flat

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste mensen,

Ik ga binnenkort verhuizen en nu wil het geval dat een vriend van me precies boven de woning woont waar ik ga wonen. (in een flat).

Wat is de kans van slagen voor een WIFI verbinding tussen ons?

laten we zeggen dat er in het ergste geval een vette gewapende betonnen vloer tussen zit maar zijn ontvanger zit precies recht boven het AP.
Dus de afstand is mischien maar 4 meter.

gaat dit lukken?

bedankt!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, dat zou moeten lukken. Als ik hier in de flat netwerken van 5 huizen verderop (met slecht ontvangst, maar toch) kan bereiken, moet er rechtboven lukken.

Maar test het gewoon eens. Lijkt me niet zo lastig te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb op dit moment nog geen WIFI apparatuur maar mischien kan ik dat van iemand lenen en dan testen.

dank voor de reactie.

anderen nog ervaring met een soortgelijke situatie?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Gaatje in het plafond boren geen optie?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het hangt heel erg van de situatie af.
Als de vloer van gewapend beton is en er lopen veel (stroom) draden door dan kan het lastig worden.
Maar als je goede apparatuur hebt kan het best lukken.

Ik kwam in ieder geval met m'n standaard spul nog niet eens door 2 gewone bakstenen muren heen.
Tenminste, de verbinding kreeg ik niet lekker stabiel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-04 16:18
Mischien kun je anders een kabeltje langs het balkon laten lopen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pEeDy16 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:46:
Liever buitenom dan ;)
pvc buisje eromheen, 2 keurige gaatjes in de wand waar je een opbouwdoos voor rj45 op kan zetten...
staat stukken netter als een gat in je plafond, bovendien is het ook geen waardevermindering van je appartement.
Of denk jij dat de volgende eigenaar zo blij gaat zijn met een wel heel erg directe lijn van communicatie? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 16:34
Tussen mijn pc en m'n router liepen tot voor kort 2 dikke draagmuren, maar toch had ik gewoon een 100% verbinding. Zolang je maar goede kwaliteit apperatuur gebruikt gaat het wel lukken. Gebruik geen goedkope dingen/merken, want dan zal het een heel ander verhaal zijn.

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 23:36

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

ik woon ook een in flat met dikke plafonds / vloeren van gewapend beton... is toch geen probleem. Ik kan gewoon het wifi netwerk van de buren (meerdere) oppikken met voldoende sterkte.
Aanrader is wel (geldt sowieso) om enigzins merk spul te kopen.
Probeer het gewoon zou ik zeggen, anders kun je altijd nog een kabeltje trekken buitenlangs...

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 13:32
Wat je ook kunt doen is voor jou zelf een AP aanschaffen en voor je bovenbuurman een Range Expander ( Bijv van Linksys=>werkt bij mij goed).
Dan weet je zeker dat je bovenbuurman door zijn gehele appartement goed bereik heeft.

En voor een Range Expander hoef je geen kabels te leggen, deze heeft alleen voeding nodig, ze zijn niet al te goedkoop maar werken wel goed.

Succes ermee!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 18:26
pEeDy16 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:46:
Daar het 4 meter is neem ik aan dat de buren die er tussen in wonen hier voral niet blij mee zullen zijn. Verder hangt het heel erg van je materiaal en het beton (bewapening en dikte) af of en hoe het gaat werken. Ik kan dan ook niet veel meer zeggen dan "probeer het uit".

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Nivado schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:39:
[...]

Daar het 4 meter is neem ik aan dat de buren die er tussen in wonen hier voral niet blij mee zullen zijn. Verder hangt het heel erg van je materiaal en het beton (bewapening en dikte) af of en hoe het gaat werken. Ik kan dan ook niet veel meer zeggen dan "probeer het uit".
Ik vraag me af of de tussenburen dan wel blij zijn met een kunstmatig aangelegde magnatron in hun appartement. :D

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier met merkloze apparatuur gaat het prima door een brandmuur heen. In deze staat de router zelfs op de 1ste verdieping en de ontvangende computer op 20 meter een verdieping lager en 2 muren (waarvan 1 brandmuur) verder. Ontvangst is 50% maar stabiele verbinding. Ik dacht dit ooit op te krikken met een linksys router ipv die merkloze. Ontvangs was veel slechter, en ook de buren konden helemaal niks meer ontvangen (ik deel de internetverbinding met mn buren, zij hebben nog een AP ter versterking binnen hun huis)

• DEVoTi0N
Xander2000 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:43:
[...]

Ik vraag me af of de tussenburen dan wel blij zijn met een kunstmatig aangelegde magnatron in hun appartement. :D
Daar heb je altijd zo ontzettend veel last: die netwerken. Eigelijk zouden ze meteen alle mobiele telefoons moeten vernietigen, en alle satelieten uit de lucht schieten 8)7 |:( |:(.

Natuurlijk zullen zij nooit iets merken van zo'n draadloos netwerkje ;).

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

DEVoTi0N schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:10:
[...]
Daar heb je altijd zo ontzettend veel last: die netwerken. Eigelijk zouden ze meteen alle mobiele telefoons moeten vernietigen, en alle satelieten uit de lucht schieten 8)7 |:( |:(.

Natuurlijk zullen zij nooit iets merken van zo'n draadloos netwerkje ;).
MHz'en is wel even andere koek dan GHz'en. Ik heb eigenlijk nog geen gegronde mening over de schadelijkheid van deze apparatuur en ik voeg niets toe aan dit topic dus ik zeg maar niets meer. :P

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:32
Get!em schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:45:
Hier met merkloze apparatuur gaat het prima door een brandmuur heen. In deze staat de router zelfs op de 1ste verdieping en de ontvangende computer op 20 meter een verdieping lager en 2 muren (waarvan 1 brandmuur) verder. Ontvangst is 50% maar stabiele verbinding. Ik dacht dit ooit op te krikken met een linksys router ipv die merkloze. Ontvangs was veel slechter, en ook de buren konden helemaal niks meer ontvangen (ik deel de internetverbinding met mn buren, zij hebben nog een AP ter versterking binnen hun huis)
dat je merkloze apparatuur je goed bevalt kan ik begrijpen, maar om linksys te verwijten dat je signaal slechter word, dan doe jij toch echt wat verkeerd. Linksys staat bekend om zijn goede kwaliteit spullen en dat zijn t ook.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Xander2000 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:19:
[...]

MHz'en is wel even andere koek dan GHz'en. Ik heb eigenlijk nog geen gegronde mening over de schadelijkheid van deze apparatuur en ik voeg niets toe aan dit topic dus ik zeg maar niets meer. :P
Ok, DECT telefoons dan? Zitten ook op 2.4 GHz... heeft iedereen. Dus ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet eerst een gegronde mening te vormen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nivado schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:39:
[...]

er woont niemand tussenin, we wonen recht boven elkaar.
dan kom je dus ongeveer op 4 meter afstand tussen router en PC bovenbuurman.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Dat moet heel makkelijk te overbruggen zijn. Kwestie van AP een beetje tactisch ophanden zodat jullie beide goed bereik hebben (Hoog op de muur in de huiskamer/gang evt. met grotere antenne? ;))

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:23
Toevallig heb ik dezelfde constructie gehad met mijn buurman. Linksys router ertussen en het werkte zonder problemen in onze huizen. Uiteindelijk hebben we ook nog een UTP kabel naar boven of beneden ;) getrokken, in de meterkasten die boven elkaar zitten zitten namelijk genoeg leidingen waar het langs kan lopen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb het zelfde gedaan met meerdere buren. Alleen door hoog penetratiegehalte van het aantal WiFi's en AP's bleek de verbinding waardeloos te worden. Hoe meer WiFi hoe slechter de verbinding tot het helemaal niks meer was, toen maar met UTP aan de gang gegaan wat perfect werkt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Een vriend van mij die, had 3 verdiepingen lager dan hem een LinkSYS wireless router staan,
Maar zijn internet viel telkens weg (om het half uur), heb hem maar geadviseerd om een kabeltje te trekken.. werkt veel beter.

Verwijderd

grannymark schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:44:
[...]

dat je merkloze apparatuur je goed bevalt kan ik begrijpen, maar om linksys te verwijten dat je signaal slechter word, dan doe jij toch echt wat verkeerd. Linksys staat bekend om zijn goede kwaliteit spullen en dat zijn t ook.
Dat ben ik grotendeels met je eens, Dat linksys een goed merk is, maar het is bijna algemeen bekend dat linksys niet op z'n max vermogen zend(standaard)

En linksys heeft een sechte lijn gehad met versie 5 van de linksys 54G router, vraag me niet naar type; google zelf ff..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 18:13 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

lvrijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:07:
Een vriend van mij die, had 3 verdiepingen lager dan hem een LinkSYS wireless router staan,
Maar zijn internet viel telkens weg (om het half uur), heb hem maar geadviseerd om een kabeltje te trekken.. werkt veel beter.
Hij had natuurlijk ook ff de frequentie aan kunnen passen zodat andere apparaten vermoedlijk minder storing geven..

• DEVoTi0N
lvrijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:07:
offtopic:
Uit die linksys routertjes kan je vaak nog veel meer halen met een andere firmware. Ik heb zelf een WRT54G met 3rd party firmware. Nu werkt deze veel beter dan met de officiele firmware.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:48:
[...]

Ok, DECT telefoons dan? Zitten ook op 2.4 GHz... heeft iedereen. Dus ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet eerst een gegronde mening te vormen ;)
Doe niet zo wijs gochem. Jij belt 24 uur per dag? En dat is idd geen vraag waar je op hoeft te antwoorden. :>

Verwijderd

dat zal zeker draaien. Mijn buurman heeft een draadloze SMC router staan, en als ik smalband heb pik ik soms gewoon vanaf zijn signaal op om toch op een normale snelheid te kunnen surfen. Signaal moet daarbij langs
1 buitenmuur van hem (staat beneden in de bureau bij hem)
8 meter naast ons huis
1 buitenmuur van ons
2 binnenmuren van ons (allebei draagmuur)
1 gewelf, beton maar of ze daar ijzer tussen gestoken hebben weet ik niet.

Qua hoogteverschil is het mss 3 meter, qua breedteverschil dik 15a20m, en nog kan ik downloaden tot 600kb/s (wat ongeveer het maximum van zijn lijn is, het zit hem niet aan de verbinding), en mijn ontvanger is een standaard usbdingetje dat het goedkoopste was dat ze hadden in de winkel :+

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Xander2000 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:14:
[...]

Doe niet zo wijs gochem. Jij belt 24 uur per dag? En dat is idd geen vraag waar je op hoeft te antwoorden. :>
offtopic:
Denk je dat de telefoon alleen verbinding heeft met het basisstation als je belt?

Kijk maar naar een mobiele telefoon, die heeft periodiek verbinding. En een extra sterke verbinding als hij echt gebruikt wordt. :)

Hmm als ik alle reacties zo zie dan had ik dus gewoon baggerapparatuur :(

Kan ook wel zijn omdat mijn buurman (met wie ik internet deelde) geen antenne op z'n router had 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik woon ( nu nog ) in een flat en ga binnekort verhuizen maar als ik mijn laptop aanzet heb ik de keuze uit

23 Onbeveiligde netwerken en 17 met weak WEP protectie en uiteindelijk maar 3 met WPA, 11 zenden hun BSSiD niet uit maar ja .

Ik kom dus op een kleine 43 Netwerken in 1 flat .

Voor de goede orde er zitten 11 woningen per galarij en ik woon op de middletste ( 5de etage ).

Dus kwestie van Trial en Error. Maar hangt er van de omgeving af of je het gaat halen of niet.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1