[Vista 64] Kan niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Heren,

Ik heb de Windwos Vista 64 Beta 2 image gedownload. Tijdens de installatie krijg ik een scherm waarin ik moet partitioneren. Ik heb twee maxtor schijven waarvan ik 1 wil gebruiken om Vista op te draaien.

Ik kan echter na het partitioneren niet verder gaan. Als ik op de "Next" knop klik dan verschijnt er een foutmelding:

"Windows cannot find a drive that meets the specified requirements" (oid)

Het is een Maxtor 160GB, plaats genoeg dus. Ik heb 1 grote partie genomen maar ook eentje van 40GB. Ik heb zelfs in XP geformateerd (NTFS), niks mag baten.

Iemand een andere idee?

(Mijn moederboord heeft een sata controller die als Raid kan functioneren, die optie is echter uitgeschakeld Nvidia nforce3 250)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 13:23

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het zal toch niet zo zijn dat de setup een fat partitie nodig heeft. Ik heb al sinds jaar een dag dat m'n eerste partitie een fat is, dus dit probleem heb ik niet gehad maar ik merkte wel dat de setup netjes z'n tijdelijke files op de fat zette.... zou dus best eens kunnen.... :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, Windows kan gewoon zonder FAT partities werken :)

Heb je die schijven misschien in software raid staan ofzo? :)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

net enige wat in mij opkomt is inderdaad een sata probleempje.....

Wabbawabbawabbawabba

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Heb je een 64-bits-processor? B)

lijkt me wel, maar je meldt het niet... en inderdaad, Mass Storage Devices als RAID-configuraties zijn een bekende bron van problemen... F6 vergeten?

(of werkt dat weer anders in Vista)

[ Voor 94% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2006 14:58 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Twisted
Heb een AMD64 3200+. Tijdens de setup kan je wel drivers installeren, maar omdat ik geen gebruik maak van RAID en omdat de install gewoon de schijven ziet heb ik daar geeb gebruik van gemaakt.

Ik kan de partities gewoon benaderen, ze wijzigen en formateren maar niet Vista erop installeren :'(

Ik kan natuurlijk nog de 32 bits versie gaan proberen, maar omdat ik een 64bits proc heb wil ik het liefste een 64bits OS uitproberen.

P.S. Ook geen software Raid. Ze zijn volkommen onafhankelijk van elkaar, in de Bios is Raid uitgezet. Op google heb ik de foutmelding ook niet kunnen vinden, maar omdat beta2 redelijk nieuw is kan dat natuurlijk nog komen.

Is het iemand wel gelukt om de 64bits versie te installeren?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Ik zit nu te werken via windows Vista x64 Beta 2. Voor spec zie game systeem.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34
wat moet hij daar nu weer mee?

Als je de install vanuit windows xp begint? Kom je dan verder ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06

BCC

Ik heb gelezen dat er problemen zijn met bepaalde sata drivers voor de 64 bit versie. Probeer de 32 bit eens zou ik zeggen of GOOGLE. Er zit toch haast geen verschil in snelheid tussen de 32 en 64 bit versies.

[ Voor 23% gewijzigd door BCC op 13-06-2006 23:30 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:28:

Ehm.... lezen is ook een vak.
Ik geef alleen maar antwoord op zijn vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 23:31 ]

• Twisted
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:30:
[...]

Ehm.... lezen is ook een vak.
Ik geef alleen maar antwoord op zijn vraag.

Thnx Ureal :)
418O2 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:28:

Ik heb de 32bit versie van XP (mijn promise fake-raid kaartje heeft geen 64 bits drivers).
Ik kan dus sowieso de 64 bits setup.exe niet draaien (This executable is not a valid 32 bits application).

Ik ga morgen denk ik de 32 bits versie proberen. Jammer dat het niet gelukt is maar ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen proberen.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-03 16:56
Ik heb dit ook gehad. Ik heb alle harde schijven in de bios gedeactiveerd behalve de schijf waar Vista op moest komen en mijn boot schijf. Daarna werkte de installatie (totdat hij er aan het einde alsnog uitklapte, maar ik weet niet of dat gerelateerd is aan jouw probleem).

• Twisted
Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Al gelukt? En als ik Vista installeer op een bepaalde partitie, wordt de partitie dan gewist/geformateerd of blijven alle gegevens gewoon bewaard (er vanuit gaand dat er genoeg ruimte op de partitie is).

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Twisted
Ik heb de disk geformateerd onder Windows, die als primary boot device aangegeven in het Bios en dan pas kon ik Vista erop installeren. (Hij overschrijft de bestanden niet die je al erop hebt staan)

Vreugde was echter kort omdat Vista niet wou booten. Hing altijd zo halverwege (ook in safe mode).

Pagina: 1