PSU connectoren genoeg voor Tyan Tomcat K8E?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Hoi :)

Ik wil een leuk systeempje bouwen, en ik heb al een voeding liggen (300watt kwaliteits voeding) met de volgende connectoren.
code:
1
2
3
4
20 Pin ATX 1.x
6 Pin AUX Power
4 Pin P IV
Molex, floppy etc etc

Nou zat ik te kijken naar de Tyan Tomcat K8E. Op de site van tyan staat dit:
code:
1
2
3
ATX12V support, on board 4-phase VRM
Universal 24-pin + 8-pin power connectors
4-pin auxiliary power

Ga ik dit moederbord met deze voeding werkend krijgen? Er staat dat er een 8-pin power connector nodig is, maar die heb ik niet ;) Nou weet ik dat sommige (workstation) moederborden ook wel werken met 4 pinnen ipv 6 (de P IV connector), en ik hoop stiekem dat dat hier ook zoiets het geval is.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

Simpel, nee gaat niet werken. Je kan natuurlijk een aantal verloopjes kopen (20 -> 24 en 4 -> 8 ), maar dan nog; Je vlgs mij een dual mobo op het oog, en die 300 Wattjes is echt niet voldoende qua stroomreserves.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 14:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eventueel verloopstukjes halen. in theorie zitten die extra lijnen er alleen voor de stabiliteit (en het is niet echt jofel om teveel door 1 draadje te trekken omdat ze dan nog wel eens willen affikken). Zeker als je er geen super hardware in doet (als in, stroomzuipend spul) dan zou het met je huidige voeding gewoon moeten werken.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Het is geen dual maar een single AMD 64 3200+ met 2 WD raptors, dit heb ik al eerder werkend gehad op een workstation bord, met dezelfde voeding dus deze zou het moeten trekken.

Ik ga eens kijken waar ik die verloopstukjes kan krijgen :) Bedankt alvast

Misschien niet onbelangrijk. Die 300watt voeding is al een server voeding (1u), en behoorlijk krachtig / goed gekoeld. Verloopstekkertjes kosten ook geen drol, en als ik het zo eens lees moet het haast wel werken. Er zit geen gigantisch zware hardware in, 300 watt zou ruim voldoende moeten zijn. Ik schat dat het systeem zo'n 180 - 200 watt constant trekt (misschien wel minder) dus pieken moet ook wel lukken aangezien de voeding 300watt contant kan doen.

Als iemand 't me afraad moet diegene dat nu doen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door m33p op 13-06-2006 14:27 ]