HP 7660 printer gruwelijk traag

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik heb hier een 7660 welke na elke beweging een pauze neemt van 3 seconden :) Ik weet zeker dat het niet aan de kabel ligt of de pc's en drivers/instellingen. Resetten etc. is ook allemaal uitgevoerd.

Er is dus iets mis in de printer zelf, bij HP is het iig niet bekend. De kleur cartridge is bijna leeg, maar print sneller dan zwart als ik bijvoorbeeld de tekst bijvoorbeeld rood maak. Zwart is bij voorbaat hopeloos traag met alles. Voor zover ik kan vinden kan het ook niet aande cartridges zelf liggen.

Iemand enig idee, of kan ik de 7660 met een hamer bewerken ;)? Zelf heb ik het idee dat er iets mis is met de interne buffer van de printer.

• Carel
Niemand :)?, dr is toch wel ergens een HW printer Guru te vinden hier :)?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

breinonline

Are you afraid to be known?

Carel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:43:
Er is dus iets mis in de printer zelf, bij HP is het iig niet bekend.
Heb je ze gebeld/gemaild of alleen op de site gezocht?
De kleur cartridge is bijna leeg, maar print sneller dan zwart als ik bijvoorbeeld de tekst bijvoorbeeld rood maak. Zwart is bij voorbaat hopeloos traag met alles. Voor zover ik kan vinden kan het ook niet aande cartridges zelf liggen.
Misschien toch wel dan, de printkop kan kapot zijn, die zit aan de cartridge bij HP. Maar zeker weten doe ik het ook niet. De interne buffer wordt neem ik aan door beide cartridges benut. GEzien het snelheidsverschil lijkt me dat dus niet de oorzaak.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Carel
breinonline schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:09:
[...]
Heb je ze gebeld/gemaild of alleen op de site gezocht?

[...]
Misschien toch wel dan, de printkop kan kapot zijn, die zit aan de cartridge bij HP. Maar zeker weten doe ik het ook niet. De interne buffer wordt neem ik aan door beide cartridges benut. GEzien het snelheidsverschil lijkt me dat dus niet de oorzaak.
Ik heb de site bekekenen, gemailed en een hoop gegoogled. HP's advies (via mail) was uietaard cartrdiges vervangen. Toen ik vroeg of zij dus ervaring hadden meteen dergelijke situatie werd dit antwoord vermeden :)

Wellicht is het idd iets in de printkop, echter moet er dan een systseem zijn dat vanwege dit defect hem constant stil weet te zetten en vervolgens zonder zeuren verder gaat. De printer geeft helaas zelf verder geen foutmeldingen of wat dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 15-06-2006 12:49 ]