Toon posts:

Hoogte Iframe automatisch aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er is al veel over geschreven maar kom er helaas toch niet uit.

Ik heb een pagina met een vaste header erboven. Deze is altijd 275 pixels hoog Hieronder staat een iframe. Deze zou zich moeten aanpassen aan het browservenster maar height 100% werkt niet. Hij pakt dan steeds de hoogte van het venster en de scrollbalk loopt dan als het ware uit het venster

Dus theoretisch zou je dan 100%-275pixels moeten zeggen ofzo....

Ik ben van "de oude stempel" dus ben pas recent met css en iframes begonnen. Iemand zei me dat een gewone frameset echt niet meer kon en dat tabellen ook zooooo jaren 90 waren. :?

Dus...... alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

Martijn

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, dat wordt dan een javascript oplossing, en die heb ik ondertussen al zo vaak langs zien komen in dit forum dat het me gek lijkt dat je niets hebt kunnen vinden.
Overigens los je met het gebruik van iframes de nadelen van frames niet op ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Even naar de bron: waarom is het nodig een iframe te gebruiken?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:22:
Ik ben van "de oude stempel" dus ben pas recent met css en iframes begonnen. Iemand zei me dat een gewone frameset echt niet meer kon en dat tabellen ook zooooo jaren 90 waren. :?
'
Een iframe is minstens net zo fout :P

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:53:
Een iframe is minstens net zo fout :P
Of net zo niet-fout.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23

André

Analytics dude

Er zitten wat nadelen aan frames waardoor je bijvoorbeeld door zoekmachines minder goed geindexeerd kunt worden. Daarom is het tegenwoordig vaak beter om helemaal geen frames te gebruiken.

Heb je geen beschikking over ASP of PHP, dan kun je op de plek van het iframe gewoon de juiste content includen ;)

Verder is een iframe resize script ranzig en wel te vinden in de search ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, in dit geval kan ik er niet om heen een iframe of frame te gebruiken. Er moet een artikel database ingeladen worden die op een andere server draait.

Maar ik begrijp jullie aversie tegen frames en ik zal in het vervolg het gebruik van frames voorkomen.

Maar mijn probleem blijft. Ik heb het forum doorgezocht maar ik kan wel javascript oplossingen vinden om de hoogte van het iframe aan te passen aan de content. Maar ik moet juist de hoogte van het iframe aanpassen aan het browservenster. Zonder dat ik twee scrollbalken krijg of dat de scrollbalk uit mijn pagina loopt.

Dus als iemand me kan helpen graag! Dan beloof ik om hierna nooit meer frames te gebruiken O-)

Alvast bedankt

Martijn

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
De formule had je al bedacht in je TS 100%-275. Het enige wat je met Javascript dus hoeft te doen is vaststellen wat 100% is. Als je dan even googled op "javascript window height" dan vind je in de eerste link uitleg over het uitlezen van de window height mbhv javascript.

[edit]
Overigens bedenl ik me net dat je ook een tabelletje misbruiken om het gewenste effect te bereiken. Lijkt me persoonlijk een net wat minder smerige oplossing dan afhankelijk zijn van javascript voor de layout.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>

<head>
 <style type="text/css">
  html, body { width: 100%; height: 100%; margin: 0; padding: 0; }
  table { height: 100%; width: 100%; border: none; margin: 0; padding: 0; }
  td { margin: 0; padding: 0; }
  td.head { height: 275px;  }
  td.frame { height: 100%; overflow: hidden; }
  iframe { margin: 0; padding: 0; height: 100%; width: 100%; border: none; }
 </style>
</head>

<body>
<table cellspacing="0">
 <tr>
  <td class="head"><div>head</div>
 <tr>
  <td class="frame">
  <iframe src="page.html"></iframe>
</table>
</body>

</html>

[ Voor 54% gewijzigd door T-MOB op 15-06-2006 14:05 ]

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!
Hier gaat het zeker mee lukken!
Had ik eigenlijk ook wel zelf kunnen bedenken.

Onwijs bedankt! _/-\o_

Groeten,
Martijn
Pagina: 1