Toon posts:

Hellup ! Probleempje na Windows re-install

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows 98 se (UK)+ applicaties opnieuw moeten installeren na een crash (user.exe corrupt).
No problemo normaal gesproken en alles werkt weer naar behoren maar ik blijf met een vreselijk irri dingetje zitten...
Wanneer ik een mp3'tje m.b.v. Winamp aan het afspelen ben en ik kopieer tegelijkertijd een bestand van harddisk 1 (partitie c en d) en harddisk 2 (partitie e en f) dan blijft de mp3 tijdens dat kopieren "hangen". Een beetje tikkend geluid (interupts ??) van ong. een halve seconde.
Dit geval doet zich ook voor als ik "binnen" een harddisk blijf. Dus van c naar d bv.
Ik heb me rot gezocht maar kan niks vinden.
In de "device manager" zijn geen fouten te zien.
Nog rotter is dat het euvel zich nog nooit eerder voor gedaan heeft. Echt iets van na mijn comlete herinstallatie van Windows. (Harddisk was clean voor installatie-aanvang)

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?????

Greetz,

Ron (7849155)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

DMA afzetten in Device Manager/Apparaat Beheer.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Ja, UDMA aan/uit zetten... maaaaaar, ik heb er ALTIJD last van vlak na een format. Na een weekje ofzo is het weg, knetter vaag. Ik zit me na elke format weer suf te piekeren hoe "het ook al weer weg ging". Toch lukt het me niet, en na een tijdje heb ik er helemaal geen last meer van. Dus, als je het niet lukt gewoon kijken of je het na 1 a 2 weken nog steeds hebt, want dan is er ECHT wat mis (bij mij tenminste).

Verwijderd

Hoe krijg jj trouwens je partities zo?

Als je 2 schijven hebt dan is het toch C:\ en E:\ op schijf 1 en D:\ en F:\ op schijf 2?

Niet dan?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
4 primaire partities?!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reaktie !!
Het antwoord had ik overigens na nog een keertje contactlenzen schoonmaken en een blikje Red Bull zelf al gevonden.
PcDealer zat er het dichtste bij... Ik moet juist DMA AAN zetten om die rare interrupt-verstoringen te verhelpen.
Daarna geen enkele last meer.

Wat betreft mijn partities :-)
drive 0 is bij mij C: (primaire partitie) en D: (extended)
drive 1 is E: (extended) en F: (extended)

Waarom je perse C: + E: (of D: + F :) op een drive moet hebben ontgaat mij totaal.
Vers vanuit Fdisk krijg je natuurlijk een logische volgorde aangeleverd. Dat je binnen Windows je drive letter naar keuze veranderd maakt niks uit.

Skoezie... 4 primaire partities maken krijg je niet eens voor elkaar.
Misschien dat Partition Magic dat wel voor elkaar krijgt maar met Fdisk is dat een No Go

Nogmaals bedankt allemaal en "zon ze"

Ron
Pagina: 1