hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
[ Voor 20% gewijzigd door BCC op 13-06-2006 12:47 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
En bij je startup scripts ook het lock bestandje verwijderen. Anders zou je bij een spontane reset/stroom uitval/<verzin nog een reden> je backup niet meer lopen omdat het bestandje nog eeuwig bestaat.BCC schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:46:
Je crontab zal gewoon starten. Het makkelijkst kun je hiervoor boven in je scriptje kijken of er een bepaald bestaand bestaat (lock file) zo nee, deze aanmaken en verder gaan. Aan het eind van je scriptje moet je deze natuurlijk weer weggooien, zodat je de volgende keer weer kan starten. Helemaal fool proof is dit natuurlijk niet, maar met een gat van 15 minuten zul je waarschijnlijk geen last krijgen van racing conditions
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
alleen weet ik nog niet hoe ik een bestandje moet maken,of wel checken in zon script...
maar daar ga ik maar eens even naar zoeken
thanx
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
En dat van die timestamps.. Die kun je gewoon aflezen van de creatie tijd van je lock. Je script zou idd aan de hand van de datum/tijd van een bestaand lock bestand jouw kunnen mailen oid. Maar dit hangt nogal af van wat je eigen procedures hierin zijn en welke functies in het script worden aangeroepen.
De taak alsnog uitvoeren kan trouwens erg gevaarlijk zijn, vooral bij systeemen met ripple backups of tape-backups.
[ Voor 21% gewijzigd door BCC op 13-06-2006 13:19 ]
touch /tmp/whatever
Testing of 'ie bestaat (in bash):
1
2
3
| if [ -e /tmp/whatever ]; then ....backupscript fi |
Zie 'man test' voor wat je tussen die if-blokhaken allemaal kunt neerzetten.
Als jij 'nooit weet wanneer /tmp opgeruimd wordt' zou ik nog maar eens kijken naar /etc/init.d/bootclean.sh (op debian). Het zou niet best zijn als er een of andere functie was die op random tijdstippen je tmp-directories leeg gooide :-).BCC schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:59:
Ja.. je weet in principe nooit wanneer temp opgeruimd daat worden dus daar lijkt me niet handig. Dir waar ook je scriptje draait is ook handig als je de lock file wil terug vinden