Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?
Verwijderd
Ik snap je vraag niet helemaal? Je kant toch gewoon bij het eerste tabblad number / getal daar valuta aangeven. Dan ben je er toch?
Dat is inderdaad een manier, maar dan moet ik nog een paar extra bewerking doen.
Is er geen stap om dit eenvoudiger te doen? gewoon selecteren en dan herleiden?
Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?
Dat is juist wat ik niet wil. Dat is gewoon make up van excell. Ik wil echt effectief gewoon 2 getallen na de komma als de berekening er 4 als uitkomst geeft.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:03:
Ik snap je vraag niet helemaal? Je kant toch gewoon bij het eerste tabblad number / getal daar valuta aangeven. Dan ben je er toch?
Denk dat ik ROUND zal gebruiken en dat vlug in een Macrotje gooien.
Waarom dan een macro? Als er al een berekening in die cel staat maak je er toch van =ROUND(oude berekening,2) ?Royale de Luxe schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:10:
Dat is juist wat ik niet wil. Dat is gewoon make up van excell. Ik wil echt effectief gewoon 2 getallen na de komma als de berekening er 4 als uitkomst geeft.
Denk dat ik ROUND zal gebruiken en dat vlug in een Macrotje gooien.
Je wilt effectief een extra berekening uitvoeren, dan is het helemaal niet zo gek dat je daar ook iets voor moet doen, natuurlijk.
Verwijderd
even wachten op office 3007 zou ook wel eens kunnen helpenDido schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:47:
Je wilt effectief een extra berekening uitvoeren, dan is het helemaal niet zo gek dat je daar ook iets voor moet doen, natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 14:42 ]
Ik kan je office 3007-opmerking absoluut niet plaatsen, mgoed.
Die optie die je aangeeft kende ik niet, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er best wel van schrik dat ie bestaat. Je vernaggelt in je hele worksheet je precisie, ik zie mezelf niet snel zo iets drastisch inzetten. Maar het lijkt op zich een prima oplossing voor de TS
Die optie die je aangeeft kende ik niet, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er best wel van schrik dat ie bestaat. Je vernaggelt in je hele worksheet je precisie, ik zie mezelf niet snel zo iets drastisch inzetten. Maar het lijkt op zich een prima oplossing voor de TS
Al de data die ik in deze table staan heb komt uit verschillende andere xls'en en is gelinkt.Dido schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:47:
[...]
Waarom dan een macro? Als er al een berekening in die cel staat maak je er toch van =ROUND(oude berekening,2) ?
In de andere files heb ik wel de lange uitkomst na de komma nodig.
Dat is de oplossing, sinds al de data uit een paar andere xls'en komt kan ik het hier wel toepassen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:38:
[...]
even wachten op office 3007 zou ook wel eens kunnen helpen. edit, en na even lezen, misschien bestaat het al : opties->berekenen->werkmapopties->precisie zoals afgebeeld. en eerst de cellen formatteren op 2 na de komma.
Thx
Pagina: 1