[Flash8] Onzichtbare movieclips

Pagina: 1
Acties:

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Hey kort vraagje, kan er met google geen antwoord op vinden..

Ik heb een poppetje (component) dat ik over het scherm kan laten lopen van punt naar punt door middel van een muis klik, naast het poppetje wordt een menu gerenderd als ik met de muis erover ga. Als ik echt "Show redraw regions" aan zet zie ik dat ie het menu renderd ook al staat het menu op _visible = false.

Renderd ie het menu nou echt of doet ie maar alsof, kost het snelheid? Voordat ik het menu tegelijk met het hiden ook meteen 0% _xscale en _yscale geef wil ik het toch het liefst even aan jullie vragen.. En dan hier mee samenhangend, renderd flash movieclips die totaal buiten de grootte van de swf vallen? In dat geval zou ik ze namelijk ook gewoon tijdelijk even buiten het scherm kunnen plaatsen..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

visible = false is sneller dan bijvoorbeeld een alpha = 0 of een scale = 0 (of een _x = -1000), maar hij onthoud wel degelijk de content en de positie, dus het kost je een pietsje ietsje snelheid

Stoer; Marduq

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Duidelijk! :) thx voor de info.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daarnaast worden MC's niet gerendered als ze in beeld zijn, maar geldt hetzelfde als visible = false :)

Ik moet ff naarstig op zoek naar dat artikel over memory usage binnen Flash movies...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:51
verandert dat menu dan constant? Ik dacht dat Show Redraw Regions alleen liet zien waar content verandert.. een statische movieclip zou je dan niet moeten "meten", ongeacht of ie zichtbaar is of niet.

Als je menu beweegt, zou je dat alleen kunnen laten gebeuren als het menu ook echt zichtbaar is. Dan verbruik je volgens mij ook minder resources

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams