meerdere interfaces luisteren naar VPN

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
goeie morgen allemaal

Op een normale PC is SBS 2003 geinstallerd. hier zijn 3 netwerkkaarten in geinstalleerd. 1 voor het lokale netwerk, 1 voor de oude internet verbinding (xs4all) en 1 voor de nieuwe internet verbinding (KPN) die sinds gister is geinstalleerd.
de SBS2003 server is een VPN server die luisterde op de oude internet verbinding. voor een rustige overgang van de oude naar nieuwe verbinding wilde ik ervoor zorgen dat er vanaf heden ook vpn verbinding gemaakt konden worden op het nieuwe IP adres (KPN). hiermee wilde ik voorkomen dat er voor een bepaalde tijd sommige mensen niet konden VPN'en omdat hun VPN verbinding nog niet vernieuwt was.
nu is de nieuwe verbinding ingesteld voor VPN verbindingen, maar nu werkt de oude niet meer. ik kan wel pingen naar het oude ip adres, maar een vpn verbinding opzetten met het oude IP adres gaat niet.
mijn vraag: is het mogelijk om beide interfaces te laten luisteren op de VPN poort en dat dus beide interfaces gebruikt kunnen worden om in te loggen op het domein?

xs4all verbinding gaat van router naar pc. de router heeft het public IP adres met een port forwarding 1723 naar de server. dit heeft vroeger prima gewerkt.
de nieuwe KPN verbinding heeft een cisco router +8 puiblic IP adressen. de server heeft 1 van deze public IP adressen. dit werkt op dit moment prima (in tegenstelling tot de oude verbinding)