Toon posts:

Monitor 19" crt (samsung sm997mb) geometry problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst aan Samsung Syncmaster 997MB gekocht maar ik kan het beeld niet recht krijgen. De onderkant heeft een kromming die naar beneden wijst. Het is wel mogelijk om kromming links en rechts aan te passen, maar niet boven en onder.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit er over na te denken om een omruiling aan te vragen.

Ik heb een 15" staan uit 1743 met recht beeld. Tenzij het net opgelost wordt koop ik nooit weer wat van Samsung. Heb ze al gebeld maar had na een half uur nog niet iemand aan de lijn. Twee mails zijn nog onbeantwoord.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Degauss al geprobeerd? Zit er een resetknop of autofit-knop op?

Oh, en trouwens: nooit weer wat van Samsung kopen is een ondoordachte, naïve en bekrompen reactie op een wellicht niet goed functionerend product van een van de topmerken op dit moment.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zou graag een plaatje zien van wat het probleem is. Want ik kan me vanalles inbeelden eigenlijk. :/

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb hier exact dezelfde monitor staan, jouw probleem komt mij echter niet bekend voor.

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Dit is een probleem van de deflectoren in de monitor, ze zijn bij jou ongelijk gaan verslijten. Deflectoren zijn bij alle recente monitoren digitaal bij te stellen in het zogenaamde "factory settings menu". Ik heb enkele Samsung monitoren al bijgesteld met dit menu, maar de manier waarop dit menu tevoorschijn komt verschilt van type tot type, daar zal je even voor moeten zoeken. Daarnaast zijn alle benamingen in dat menu afgekort tot drie of vier letters/cijfers. Het is het beste als je eerst noteert wat je nu in dat menu hebt staan. Wees vooral voorzichtig met "DBFH AMP", Bias-waarden en "SUB BRT": deze kunnen het OSD onleesbaar maken. Lukt dit niet, is in een heel enkel geval nog de boel te redden met analoge bijstelling, maar dit is zeer tijdrovend, moeilijk en je moet er echt vaardig in zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door JanWillem32 op 14-06-2006 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de mega late reactie. Ik had de monitor op laten halen maar ik heb natuurlijk dezelfde met hetzelfde probleem teruggekregen. Het is echt walgelijk hoe scheef de start menu en taakbalk eruit zien.

Ik zou graag de factory settings willen vinden maar er zit zeker niet zoiets in het osd menu.Zogenaamd zou deze monitor veel features moeten hebben maar ik ga mijn oud philips hier terugzetten zometeen totdat ik geld heb voor een tft ofzo.

Jouw bekrompen reactie was ook nog es overbodig want ik koop zekersteweten nooit weer iets van Samsung.
Pagina: 1