[Powerbook] Geluid perikelen

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb wat probleempjes met mijn Powerboek, als ik zonder noemenswaardige achtergrondgeluid lekker verder werkt aan mijn boek. Krijg ik soms een erg vervelend hoge pitch te horen, waarvan ik soms hoofdpijn krijg. Iemand enig idee of dit normaal is? (het geluid, niet de koppijn ;)) Ik heb wel mijn andere apparatuur uitgezet (i.e. draagbare hdd, tv, versterker etc.)

Een andere probleem wat ik heb is als ik soms bezig ben in iTunes of een andere programma dat het geluid maakt, dat er plotseling een KRRRGPLIEG! geluid komt en vervolgens is het geluid foetsie. Ik moet dan het geluid aan en uit zetten in een programma (bijv. iTunes) en dan werkt het weer. Erg vervelend.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wat voor PowerBook heb je? Er zijn _nogal_ wat verschillende typen.

Launching containers into space

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nou die van november vorig jaar Powerbook G4 1.67ghz HR

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:34:Een andere probleem wat ik heb is als ik soms bezig ben in iTunes of een andere programma dat het geluid maakt, dat er plotseling een KRRRGPLIEG! geluid komt en vervolgens is het geluid foetsie. Ik moet dan het geluid aan en uit zetten in een programma (bijv. iTunes) en dan werkt het weer. Erg vervelend.
Ik heb met hetzelfde model PowerBook (5.8) hetzelfde probleem. Niet vaak overigens. Ook verschuift de balans regeling van het volume automatisch naar links, volgens mij hebben meer Apple computers hier last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 13:30 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:03
Welk typenummer heeft hij en welke versie osx draai je?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Nog geen last van gehad eerlijk gezegd. Heb je er al eens met Apple over gebeld of gezocht op hun forums? Hoe lang doet zich dit reeds voor? Heb je soms een driverupdate of zo gedaan? Gebeurt hetzelfde als je de stroom uittrekt en niets aanraakt of je scherm uitzet? Gebeurt hetzelfde als je volume uitstaat? Je PowerBook heeft ook een ingebouwde microfoon. Heb je het volume daarvan al eens stilgezet?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ik kon niet veel vinden op de forums bij Apple, en microfoon moet je toch aanzetten?
Machine Name: PowerBook G4 15"
Machine Model: PowerBook5,8
CPU Type: PowerPC G4 (1.5)
Number Of CPUs: 1
CPU Speed: 1.67 GHz
L2 Cache (per CPU): 512 KB
Memory: 1.5 GB
Bus Speed: 167 MHz
Boot ROM Version: 4.9.5f3
Serial Number: W8541YDDSWZ
Sudden Motion Sensor:
State: Enabled

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ik heb bij mijn PB (de 1,67 GHZ LR) ook wel ns last van behoorlijk harde fangeluiden (PB komt boven externe HD uit ) en soms rare geluiden als ik op een website (meestal met flash) zit.Dit blijft voorkomen ondanks dat geluid uitstaat. Ik kan er mee leven daar niet van, maar vreemd is het wel.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik kan me herinneren dat er idd een geluidsbugje was, zal straks even zoeken hoe dat ook alweer gefixed kon worden :)

Launching containers into space

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
Vreemd, ik heb vandaag een 'archive and reinstall' van osx gedaan. En nu heb ik ook een probleem met mijn powerbook 15" laatste generatie met 1,5 GB RAM. Ik draai gewoon 10.4.6, maar mijn geluid klinkt in sommige apps erg blikkerig en snerperig bij hogere tonen(met een hoge piep op de achtergrond).
Bijvoorbeeld in de flashplayer van www.pandora.com gebeurt dit maar ook ingame in America's Army. Bedoel jij dit met die hoge pitch??
Als een oplossing weet hoor ik dat graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Spits op 15-06-2006 16:01 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:03
Whieee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:20:
Ik kan me herinneren dat er idd een geluidsbugje was, zal straks even zoeken hoe dat ook alweer gefixed kon worden :)
Met een aantal serienummers was inderdaad een geluids bug, deze is per 10.4.5 opgelost.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303179

[ Voor 9% gewijzigd door IcE_364 op 16-06-2006 23:34 ]

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, maar ik draai nu 10.4.6 en ik heb het probleem nog steeds. AppleCare wilt alleen herproduceerbare meldingen, beetje lastig als het out of the dark gebeurt.

Verwijderd

Hm, ik een PowerBook van de op een na laatste generatie (ook 1.67 Ghz) maar ik heb nog nooit issues met het geluid gehad. Misschien dat het alleen voorkomt in de laatste revisie?

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:29:
[...]

Ik heb met hetzelfde model PowerBook (5.8) hetzelfde probleem. Niet vaak overigens. Ook verschuift de balans regeling van het volume automatisch naar links, volgens mij hebben meer Apple computers hier last van.
Daar heb ik op m'n iBook ook last van. Het komt meestal voor als ik een koptelefoon inplug dat ik soms de balans mag gaan herstellen in de prefpane.

[ Voor 5% gewijzigd door W3lta op 19-06-2006 01:25 . Reden: woordje vergeten ]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Pagina: 1