[VB 6] Componenten staan dubbel in de componentenlijst

Pagina: 1
Acties:

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb hier een probleem met componenten in vb, ik heb zelf een ocx gemaakt met daarin componenten die ik gebruik in mijn programma.
Omdat dit nog in ontwikkeling is compile ik de ocx weleens opnieuw en register ik hem ook weer netjes met regsvr32.
Maar als ik nu een nieuw project open en een component wil toevoegen, degene die ik dus zelf gemaakt heb, dan staat deze er ondertussen al 16 keer tussen.
Hoe kan ik deze lijst opschonen?
Een aantal ervan zijn namelijk nog van toen de ocx in een andere directory staan, andere zijn oude versies ofzo, vb kan ze iig niet inladen maar ze staan er nog wel.
Ik heb zelf als in het register van windows proberen te vinden waar ze staan maar heb het niet kunnen vinden.
Via google kom ik alleen op unregister via regsvr32 /u maar dat werkt dus niet omdat de bestanden er niet meer zijn.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Hier staan een heel verhaal.

http://www.angelfire.com/biz/rhaminisys/vboledll.html

Misschien is die comclean iets voor jouw?

Skill is when luck becomes a habit.

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik denk het wel, alleen krijg ik een 404 als ik comclean wil downloaden :/
Ik heb dat met die versie nummers trouwens ook geprobeert, maar dat is iig niet de oplossing.

Wat ik ook erg vreemt vind is dat als ik een nieuw project maak, daar mijn control toevoegt en op het form zet, dan kan ik hem netjes compilen naar een exe, maar als ik hem opnieuw open kent vb opeens het control niet meer :S

/edit: die regclean van microsoft doet wel 'iets' maar niet iets waarvan ik resultaat zie.

[ Voor 11% gewijzigd door PiepPiep op 13-06-2006 14:58 ]

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38
Zijn allemaal versiedingen. Weet niet of je de complete visual studio hebt, maar met het ole view tooltje en regedit kom je ook een heel eind. Tis alleen wat meer handwerk, daarentegen kom je weer eens in de donkere catacomben van het Windows Register (TM) .... ( daaaaaada ... daaada... <-- jaws tune )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

farlane schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:17:
Zijn allemaal versiedingen. Weet niet of je de complete visual studio hebt, maar met het ole view tooltje en regedit kom je ook een heel eind. Tis alleen wat meer handwerk, daarentegen kom je weer eens in de donkere catacomben van het Windows Register (TM) .... ( daaaaaada ... daaada... <-- jaws tune )
Dat is voor bepaalde COM objecten dan heel veel handwerk. Je kan wel alleen de typelibrary gaan verwijderen en dat heeft dan inderdaad het resultaat dat je 'm niet meer ziet verschijnen, maar dan heb je tig interfaces enzo nog steeds in je register staan.

@TS
Goede tools ervoor weet ik niet. Ik heb er wel een tijdje een zooi geprobeerd maar ik vond het allemaal troep wat ik heb gezien. En bovendien halen ze vaak maar de helft weg van wat weg mag en daardoor vernaggelen ze de hele structuur die nodig is om iets 'netjes' en efficient weg te halen.
Ik heb wel een tooltje zelf geschreven die alleen kapotte en 'zomaar verdwenen' COM troep weghaalt. Geen undo, geen garantie, maar hier doet het al tijden wat het moet doen. Dus als je 'm wilt moet je het maar even zeggen en dan mail ik 'm wel naar je.

Nu ben jij het die je eigen ellende veroorzaakt door niet eerst netjes te unregisteren voordat je bestanden delete. Als ik je een tip mag geven; lees je dan eens in in hoe COM te gebruiken. Dat is in VB6 rete makkelijk en uiteindelijk nog niet eens zo'n heel slecht iets om te gebruiken. Kijk vooral eerst eens naar dingen zoals binary compatibility en beloof me dat als je dingen gaat distribueren dat je dan een fatsoenlijke installer schrijft om dit soort problemen bij anderen te voorkomen :P

Lekker op de bank

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

Sowieso moet je gewoon je object in een Project-group gooien samen met je programma... Daar is het voor bedoelt namelijk ;) Scheelt ook weer dubbele uiteindelijk...

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:38
KreaToh schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:47:
Sowieso moet je gewoon je object in een Project-group gooien samen met je programma... Daar is het voor bedoelt namelijk ;) Scheelt ook weer dubbele uiteindelijk...
Misschien bij een testproject in ja. Als je component in tientallen projecten wordt gebruikt ga je het toch niet bij allemaal in een groep gooien? *versies ... brrr*

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1