Toon posts:

Inloggen in Domein via laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik word hier helemaal gek. Heb 2 dagen zitten klooien en ik hoop dat men mij hier kan helpen.

Wat heb ik gedaan:

Windows SBS server 2003 geinstalleerd, DNS ingesteld, forward lookup zone (ttc-trading.com), dcpromo gedraaid (met succes want ik heb de 4 srv bestanden in de dns console).

Situatie:

Nu wil ik met mijn laptop (winxp pro) inloggen in het domein maar hij zegt dat ie geen verbinding kan maken.

Ik heb zelf 't idee dat het in de ipconfiguratie ligt, maar snap zelf niet hoe ik nu verder moet. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe en via google kom ik ook niet verder. Moet ik nog een DHCP server instellen ofzoiets??

Iemand een idee? (hou 't a.u.b. zo eenvoudig mogelijk :X )

Alvast bedankt

Verwijderd

Hoe is je ip configuratie nu dan?

En je lokale firewall op laptop uitgeschakeld?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 10:59 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Adrenaline Rush,

Dit is typisch een voorbeeld van een fout topic in Professional Networking en Servers. Niet alleen is het een vrij basic probleempje, het antwoord is ook nog eens vrij gemakkelijk op Google / Microsoft te achterhalen.
Iemand een idee? (hou 't a.u.b. zo eenvoudig mogelijk :X )
Uh, zorg dat je IP configuratie iets heeft zoals:
- IP Adres in dezelfde range van je server
- Subnet Netmasker (het zelfde als je server)
- DNS Server (Het IP adres van je server)

Dit kan je inderdaad uitdelen via DHCP. Hoe dat moet kan je vinden op support.microsoft.com

Mocht je na het volgen van tutorials en howto's nog steeds niet verder kunnen, dan mag je een nieuw topic starten in het juiste subforum. En dat is Windows Servers en Software

Dit topic is gesloten.