PC boot niet, maar na in en uit halen van CPU wel weer

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb hier een pc staan die niet boot. Ik alles bij langs gaan, maar kon het probleem niet zo 1,2,3 vinden. Als laatste redmiddel heb ik de CPU er uit gehaald en er weer ingestopt, en toen bootte hij weer! Maar na een paar keer rebooten en gebruik maken, boot hij wéér niet. Herhaal ik bovenstaande weer, dan boot hij wel.... wie weet hoe dit komt ? En is nu het moederbord of de CPU braque?

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 14:51
en als je alleen je bios reset boot die dan ook?

het lijkt me sterk dat je cpu kapot is het zou natuurlijk kunnen maar het lijkt er eerder op dat je moederbord kapot is maar als die wel boot als je je bios reset zou het ook aan het batterijtje kunnen liggen.

• Peedy
BIOS resetten haalt niets uit.. volgens Giga-Byte is de CPU kapot, maar dat kan ik nu niet testen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de mogelijkheid hebt om de CPU in een andere PC te proberen zou ik dat doen, kan je er teminste achter komen of ie wel of niet kapot is.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Ik ben op mijn stage ook een serie moederborden tegen gekomen die dit probleem hebben.
Was een brakke serie planken van Asus P4B...
Kan dus ook aan mobo liggen.

Andere cpu erin drukken werkt dat niet dan is je gewone cpu dus "ok".
En mot je verder kieke

[ Voor 24% gewijzigd door M.Koers op 13-06-2006 11:14 ]

Verwijderd

Geeft je moederbord ook piepjes (meer dan normaal), dan moet je even gaan zoeken naar beep codes, die vertellen je precies wat er aan de hand is.

• Peedy
Ok ben er al achter..snel ergens een processor gefixt, die was gewoon dood... piepte namelijk niet enzo. Maar ok, gelukkig nog garantie O+

Verwijderd

Klopt. Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Hij deed het wel weer door de fsb een MHz omlaag te klokken. Dus er kon weer tijdelijk op de PC gewerkt worden totdat de nieuwe CPU er was.

Verwijderd

Volgens mij heb je geen garantie als je processor zelf installeerd het is namelijk eigen risico let maar niet op mij :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 12:53 ]

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 08:01
Tuurlijk heb je wel garantie. Alleen als er zichtbare uiterlijke schade is vervalt je garantie, want dan heb je het niet correct geinstalleerd (denk aan oude Athlon's XP waar de cores van afbrokkelden).

• Peedy
Milenco schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:53:
Tuurlijk heb je wel garantie. Alleen als er zichtbare uiterlijke schade is vervalt je garantie, want dan heb je het niet correct geinstalleerd (denk aan oude Athlon's XP waar de cores van afbrokkelden).
Wat dacht je van 'garantietermijn' ? Zo tuurlijk is het dus niet ;)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 08:01
pEeDy16 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:23:
[...]

Wat dacht je van 'garantietermijn' ? Zo tuurlijk is het dus niet ;)
Ervan uitgaande dat de CPU nog binnen de garantieperiode zit uiteraard. Het ging er om dat een zelfinstallatie niet de garantie doet vervallen. ;)
Pagina: 1