Toon posts:

Eenmanszaak minderjarige

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bijna 16 en wil graag als ik 16 ben een eenmanszaak beginnen als freelance desiger.

Nu vraag ik me af zijn hier meer mensen die als minderjarige een eige zaak zijn begonnen?

Zo ja, wat zijn je ervaringen en heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:04
offtopic:
Mag ik je als tip geven dan wel wat aan je Nederlands te doen? Je post komt weinig professioneel over, en er zitten her en der wat spelfouten ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet er niet veel van af, maar weet wel dat freelancer zijn veel zaken met zich meeneemt.. iig veel boekhouding enzo waar je waarschijnlijk nu nog geen verstand van hebt waardoor je een accountant moet inhuren.. en die zijn expensive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31
Je haalt al twee dingen door elkaar, eenmanszaak en freelance zijn twee verschillende dingen. Voor freelance heb je juist geen eenmanszaak nodig.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-10 07:28
http://www.kvk.nl/ !

Zoeken is echt niet moeilijk!
Die site zit boordevol info en tips over hoe/wat/waar en hoeveel. Ze geven je zelfs gratis advies als je een mailtje stuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept maar ik zoek dus mensen die hier ervaring mee hebben in praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:34:
Ik ben nu bijna 16 en wil graag als ik 16 ben een eenmanszaak beginnen als freelance desiger.

Nu vraag ik me af zijn hier meer mensen die als minderjarige een eige zaak zijn begonnen?

Zo ja, wat zijn je ervaringen en heb je tips?
Volgens mij is er ook nog zoiets als een minimale leeftijd voor het starten van je eigen onderneming (kan het verkeerd hebben). Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een minimale om serieus genomen te worden. Ik denk niet dat er heel veel mensen op je af zullen stappen aangezien je pas 16 bent en net begind (en dat je dus over het algemeen wat minder ervaring heb).

Zou leuk zijn als het je lukt, maar je zal het wel op een andere naam moeten zetten f nog heel even geduld moeten hebben. Ik zou persoonlijk voor dat laatste kiezen en nog even 2 jaar extra ervaring meepakken dmv zwarte klusjes.

Succes ermee!

[ Voor 3% gewijzigd door LoeiOrdinair op 13-06-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32
Of voor een ander bedrijf gaan werken, voor jezelf beginnen kan altijd nog.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Weet je wat jij moet doen?? :P
Vul de rest zelf maar in

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de informatie die ik heb ontvangen kan je vanaf 16 jaar een eige zaak hebben mits toesteming ouders.
Dat betekent dat je als minderjarige slechts rechtshandelingen mag verrichten als je toestemming hebt van je wettelijke vertegenwoordiger(s).
Om nu niet elke keer dat je bedrijfsmatige rechtshandelingen verricht de toestemming van je ouders te moeten vragen, is het mogelijk om handlichting aan te vragen bij de Rechtbank sector Kanton. Je moet hiervoor minimaal 16 jaar oud zijn. Voor het verkrijgen ervan is de toestemming van je ouders nodig. Met deze handlichting wordt de handelingsonbekwaamheid van een minderjarige gedeeltelijk opgeheven. De minderjarige eigenaar van een onderneming of vennoot die handlichting heeft verkregen mag daarom voor het drijven van die onderneming bepaalde rechtshandelingen verrichten als meerderjarige.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een eigen zaak starten is zinloos, je kan beter freelancer worden/blijven. Bij een eenmanszaak komen veel meer dingen kijken, zoals onder andere een inschrijving bij het KVK, en dat heb je gewoon niet nodig.

Je kan je beter richten op het distingeren van jouw producten tegenover die van anderen. Designbedrijfjes heb je tegenwoordig met dertien in een dozijn, en het meerendeel is een verzameling prutsers. Zorg voor een portfolio en blijf freelance; makkelijker voor jou, geen verplichtingen en geen overbodige overhead.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slasher schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:56:
Weet je wat jij moet doen?? :P
Vul de rest zelf maar in
Ja ik heb al een afspraak gemaakt met kvk dat is pas als ik terug ben van vakantie dan ben ik ook 16.
Maar waar ik op doel is mede minderjarige die ook een eigezaak hebben om daar eens even mee te praten hoe hun het allemaal hebben ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05

Falcon10

Hit it i would !

misschien raar, maar kan je je zaakje niet eerst op naam van de ouders zetten ? Maar zowel winst als eventuele schulden voor jou rekening zijn.
en in de papieren zetten dat op bv 18 jarige of 20 jarige leeftijd de firma op jou naam komt te staan ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Naast dat het juridisch onmogelijk is (je moet meerderjarig zijn..het brengt namelijk aansprakelijkheid met zich mee) is het praktisch ook gewoon overkill om je eigen eenmanszaakje te starten. Freelance hier en daar wat opdrachtjes doen, werkt veel beter. Vervolgens voor de aangifte IB wel goed bijhouden verder natuurlijk.

Maar als je desondanks toch wat info erover wil hebben, zou ik beginnen bij kvk.nl en met de search te zoeken op 'eigen bedrijf beginnen' oid. Is genoeg over geschreven in ieder geval. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk kan dat maar het is geen kaptiaal bedrijf dus schulden kan je niet maken, verkoop je niks maak je ook geen omkosten.

Maar als het ook op me eige naam mogelijk is waarom dan op naam van me ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:49:
[...]

Volgens mij is er ook nog zoiets als een minimale leeftijd voor het starten van je eigen onderneming (kan het verkeerd hebben).
Nee, toen ik 15 was stond ik toch echt ingeschreven bij de KvK :)
Echter bij een eenmanszaak ben je ook persoonlijk aansprakelijk. Als je er een puinhoop van maakt en je krijgt een claim aan je broek, dan heb je een probleem. En aangezien je minderjarig bent zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je. Ik denk niet dat je ouders daarop zitten te wachten.

Als je freelance wilt werken hoef je geen eenmanszaak te hebben. Dit kun je ook aan de belasting opvoeren als extra inkomsten, maar dat is tot een bepaald bedrag. Zolang je daaronder zit is het geen probleem en kun je ook facturen schrijven.

Nog iets, bij een bepaald bedrag kun je de (ik meen) kinderbijslag vergeten.

(Dit was allemaal wel een aantal jaar geleden, weet niet hoe het nu zit)
Gewoon freelance werken tot het niet anders kan. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat als je nou aansprakelijk wordt gesteld voor eventuele schade door een te laat opgeleverd design? (ik noem maar wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Nog een tip ; Zet eerst even op een rijtje wat je wilt gaan bereiken over 2 jaar, hoe je dat gaat doen, hoe je het eerste jaar aan gaat pakken en wat redenen zouden kunnen zijn voor klanten om met jouw in zee te gaan.

En besef goed dat zeker in de branche waarin je wilt gaan werken er erg weinig kapitaal nodig is om een eerste start te maken en de concurrentie groot is. Verdiep je ook even in wat juridische aspecten mbt. tot copyrights etc., voor vormgeving is dat zeker van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:04:
Ja tuurlijk kan dat maar het is geen kaptiaal bedrijf dus schulden kan je niet maken, verkoop je niks maak je ook geen omkosten.

Maar als het ook op me eige naam mogelijk is waarom dan op naam van me ouders?
Omkosten?
Leer eerst een nederlands.

En wat als jij je afspraken niet nakomt en je klant begint over misgelopen inkomsten. Dan heb jij en je ouders een probleem.
Ik raad het je af, zo te zien weet je niet waar je over praat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal ik ga eens even research doen naar de mogelijkheden als freelance.

Ps. ik heb een ernstige vorm van dislectie ik probeer er zoveel mogelijk op te letten.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 08:53

Suaver

jokecoat

Na dit topic te lezen valt me wel op dat je Nederlands taalgebruik klein beetje mag bij worden geschroeft. Laat eens je portofolio zien anders? Ik ben er wel beniewd naar :)
edit:
sorry

[ Voor 8% gewijzigd door Suaver op 13-06-2006 11:12 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was bezig met portfolio site maargoed ik zit tijdelijk zonder pc zit nu met een bagger laptopje maargoed. Zodra ik weer een pc heb kan ik verder met portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Ik weet dat in de HK ook wel serieuze posts kunnen, maar dat maakt het toch niet het meest geschikte forum om zoiets te vragen? Ik krijg altijd de kriebels als mensen zo'n serieuze zaken op zo'n luchtig forum komen vragen.
Ik wil niet het modje uithangen, maar je er gewoon op wijzen dat je misschien beter eerst eens nadenkt waar je achter hulp vraagt, dit komt niet echt professioneel over.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

Reinier

\o/

Suaver schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:12:
Na dit topic te lezen valt me wel op dat je Nederlands taalgebruik klein beetje mag bij worden geschroeft. Laat eens je portofolio zien anders? Ik ben er wel beniewd naar :)
edit:
sorry
offtopic:
Dat vind ik altijd zo mooi, mensen die spelfouten maken in een opmerking over andermans spelling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Reinier schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:15:
[...]

offtopic:
Dat vind ik altijd zo mooi, mensen die spelfouten maken in een opmerking over andermans spelling 8)
Kofschip / fokschaap? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EryciusPuteanus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:15:
maar je er gewoon op wijzen dat je misschien beter eerst eens nadenkt waar je achter hulp vraagt, dit komt niet echt professioneel over.
Vraag niet specifiek om hulp maar de ervaringen van andere die op minderjarige leeftijd een eige zaak zijn begonnen.

Jij leest tog ook eerst revieuws voor je iets koopt? Nou zie dit als het zelfde idee.

Dit is een groot forum en hier zitten ontzettend veel minderjarige dus de kans dat hier minderjarige zitten met een eige bedrijf is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
-NMe- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:22:
[...]

Kofschip / fokschaap? :)
Ja, maar de stam is schroev... met v... dus het is schroefde, geschroefd :Y)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja dat is idd wel grappig :)

Ik zou geen Eenmanszaak beginnen; veel rompslomp (heb er sinds 2 weken ook een, en heb sinds 20mins ook zakelijke rekening \o/). Wat wil je er trouwens mee bereiken?

De rest van je leven dat doen, of verkapte stufi?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je er trouwens mee bereiken?

Eige goedlopende zaak eventueel op een geven moment omgooien zodat je werknemers kan aan nemen ect.

Ik ga volgend jaar ook een studi doen in grafisch design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Reinier schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:15:
offtopic:
offtopic:
True, maar een spelfoutje hier en daar is ook helemaal niet zo'n probleem. Alleen zitten de posts van TS barstensvol met fouten, en dat is een verschil. Goed, we weten nu dat de TS dislectisch is, dus dat kan je hem dan verder ook niet aanrekenen, maar goed. Wat dat betreft nog een raad aan TS: zet gewoon even in je sig dat je dislexie hebt, dat voorkomt dit soort opmerkingen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Punksmurf op 13-06-2006 11:31 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Punksmurf schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:30:
[...]

offtopic:
True, maar een spelfoutje hier en daar is ook helemaal niet zo'n probleem. Alleen zitten de posts van TS barstensvol met fouten, en dat is een verschil. Goed, we weten nu dat de TS dislectisch is, dus dat kan je hem dan verder ook niet aanrekenen, maar goed. Wat dat betreft nog een raad aan TS: zet gewoon even in je sig dat je dislexie hebt, dat voorkomt dit soort opmerkingen :)
offtopic:
Denk je dat men daar in het bedrijfsleven ook echt om geeft? Nofi maar hij kan wel daar echt wat aan gaan doen... een (potentiele) klant kan het echt niets schelen of hij dyslectisch is (zeker gezien het feit dat 'iedereen' het tegenwoordig is). Je wordt er wel zeer zeker (!) op afgerekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Boudewijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:38:
offtopic:
Denk je dat men daar in het bedrijfsleven ook echt om geeft? Nofi maar hij kan wel daar echt wat aan gaan doen... een (potentiele) klant kan het echt niets schelen of hij dyslectisch is (zeker gezien het feit dat 'iedereen' het tegenwoordig is). Je wordt er wel zeer zeker (!) op afgerekend...
offtopic:
Bij een intakeen / of sollicitatie gesprek, is het wel degelijk belangrijk, want het is natuurlijk wel een visitekaartje voor degene die ze uitgenodigd hebben... Het zegt dus wel wat over de persoon in kwestie... Dus in dat opzich is het wel degelijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:30:
Wat wil je er trouwens mee bereiken?

Eige goedlopende zaak eventueel op een geven moment omgooien zodat je werknemers kan aan nemen ect.

Ik ga volgend jaar ook een studi doen in grafisch design.
Dit is natuurlijk niet gericht genoeg. Je kunt van alles opzetten om er vervolgens mensen mee aan te nemen.
Je moet voor jezelf de boel afbakenen. Wat wil je wel doen, wat wil je niet doen. Wil je over twee jaar de grootste bedrijven als klant hebben of wil je alleen een verzameling aan kleine bedrijfjes als klant waarmee je als bedrijf genoeg geld kunt verdienen om je continuiteit te waarborgen.

Dan de aansprakelijkheid. Je risico's zijn misschien laag, maar gezien de verantwoordelijkheid die je op je neemt zijn ze er wel. Wat doe je om die risico's in kaart te brengen en die zo laag mogelijk te houden. Hoe stel je de contracten op met klanten. Wat doe je qua nazorg omtrent een afgeleverd product?
Sowieso zijn je ouders financieel verantwoordelijk. Dus kom je in de penarie, komen zij dat ook. Tenzij je ouders tekenen dat ze financieel niets meer met je te maken willen hebben, maar dan doen ze dus afstand, ook m.b.t. studie, giften, etc. Lijkt me ook niet echt wenselijk.

Ik kan helaas geen persoonlijke ervaringen geven. Wel denk ik dat het een goed idee is om de verschillen tussen eigen bedrijf en freelance in kaart te brengen.
Succes.

P.S. Spellingsfouten zijn hier natuurlijk niet zo erg, maar voor officieel werk gebruik je hoop ik wel de spellingscontrole van (Windowstoets-r WinWord <ENTER>) MS Word (oid).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Opschroeven 8)7

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 21:05

JorisPenders

Designer & Coder

TS,

Ik ben ook Freelance-designer en coder voor websites, folders, computerhulp e.d. (beetje in het boer'ngat hier :9)
Vorig jaar zomer (2005 ja) ingeschreven bij de belasting, géén KVK dus. Ik kan nu gewoon facturen schrijven met BTW enzo, voor vele klanten uiteraard erg fijn. KVK heb je niet per see nodig.

Vorig jaar zomer was ik 15, nu dus 16. Op zich lopen de zaken tot nu toe erg goed, alleen moet je opletten dat je niet teveel werk krijgt (school en ontspanning zijn ook erg belangrijk! (dat heb ik inmiddels wel ervaren)).

Mijn advies: schrijf je in bij de belastingdienst voor een BTW-nummer (duurt even). Zijn voor de rest geen kosten aan verbonden. En tot de € 9000 inkomen netto hoef je geloof ik nog geen BTW af te dragen (mag je dus wel ontvangen), wat neerkomt dat je 19% extra inkomsten hebt. Dit is de kleine ondernemingsregeling die voor mij dus ook erg gunstig uitpakt! :)

Boekhouding is niet veel werk; zorg gewoon dat je je facturen bewaart (ook een hard copy en backup) en vul dat bij de aangifte in. Zo'n klein "bedrijf" brengt echt niet veel administratie met zich mee..

Nouja, mijn ervaringen tot zover, hopelijk heb je er wat aan!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Boudewijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:38:
[...]

offtopic:
Denk je dat men daar in het bedrijfsleven ook echt om geeft?
offtopic:
Ik bedoelde hier op GoT, in het bedrijfsleven is het wel anders ja. Je gaat geen officiele brief schrijven vol met spelfouten en eronder zetten 'sorry, ik ben dislectisch'. Je kan wel die brief door iemand anders laten schrijven, natuurlijk :) En nu maar weer ontopic :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Ik heb een tijdje in een VOF-je gezeten...(ik was 20 toen of zo) het werk wat daar bij kwam kijken viel me toch wel tegen. Belastingen etc etc.

Ik zou eerst eens effe goed nadenken of je het eigenlijk wel echt nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Punksmurf schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:01:
offtopic:
Ik bedoelde hier op GoT, in het bedrijfsleven is het wel anders ja. Je gaat geen officiele brief schrijven vol met spelfouten en eronder zetten 'sorry, ik ben dislectisch'. Je kan wel die brief door iemand anders laten schrijven, natuurlijk :) En nu maar weer ontopic :P
Of, on topic, een website vol spelfouten?

Ik schrijf altijd correct. Zelfs als ik een snel emailtje of smsje rag. Want als je eenmaal op bepaalde punten lui wordt, dan gaat zich dat langzaamaan verspreiden, gecombineerd met het feit dat je misschien bepaalde regeltjes vergeet, of over het hoofd ziet -- vooral in mijn geval, ik woon in Frankrijk, dus ik moet goed op mijn Nederlands letten dat dat niet verwatert!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

GJ-tje schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:51:
[...]
offtopic:
Bij een intakeen / of sollicitatie gesprek, is het wel degelijk belangrijk, want het is natuurlijk wel een visitekaartje voor degene die ze uitgenodigd hebben... Het zegt dus wel wat over de persoon in kwestie... Dus in dat opzich is het wel degelijk belangrijk.
ik was een ietwat ambigue ;)
Hiermee bedoelde ik: geeft iemand er een bal om dat hij dislectisch zegt te zijn? Niet echt...
En ja mensen die niet kunnen\willen spellen zou ik ook nooit aannemen in mijn toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-10 06:38
Een eensmanszaak beginnen is nu denk ik niet echt fijn voor je, je kunt het beter doen zoals DJ_Jorizzz. :)

Het is natuurlijk wel aan te raden om te kijken of je niet bij een al bestaand bedrijf kan starten en zo ervaring kan opdoen.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:08:
[...]

Ik schrijf altijd correct. Zelfs als ik een snel emailtje of smsje rag. Want als je eenmaal op bepaalde punten lui wordt, dan gaat zich dat langzaamaan verspreiden, gecombineerd met het feit dat je misschien bepaalde regeltjes vergeet, of over het hoofd ziet -- vooral in mijn geval, ik woon in Frankrijk, dus ik moet goed op mijn Nederlands letten dat dat niet verwatert!
offtopic:
Wil je in dat geval nog eens kijken naar het voltooid deelwoord van verwateren :). Flauw hè van mij :P

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 13-06-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kaaswagen schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:10:
Een eensmanszaak beginnen is nu denk ik niet echt fijn voor je, je kunt het beter doen zoals DJ_Jorizzz. :)

Het is natuurlijk wel aan te raden om te kijken of je niet bij een al bestaand bedrijf kan starten en zo ervaring kan opdoen.
klopt, dan maak je fouten op kosten van de baas... en niet op eigen rekening.
Maar dan heb je wel een kruiwagen nodig.

Anders kom je als 15-jarige niet snel binnen.

offtopic:
ik had er geluk mee, kon op 14-15jarige leeftijd als programmeurtje in de zomervac wat bijcashen, en daar heb ik heel veel beginners-fouten mogen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wwillem schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:22:
[...]

offtopic:
Wil je in dat geval nog eens kijken naar het voltooid deelwoord van verwateren :). Flauw hè van mij :P
het is geen voltooid deelwoord.
Alleen dat 2x dat in die zin levert een beetje een kromme zin op. Maar de vervoeging van verwateren is een 3e persoon enkelvoud, geen VD ;)

offtopic:
Als je flauw doet, doe het dan goed

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 13-06-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:25:
[...]

het is geen voltooid deelwoord.
Alleen dat 2x dat in die zin levert een beetje een kromme zin op. Maar de vervoeging van verwateren is een 3e persoon enkelvoud, geen VD ;)

offtopic:
Als je flauw doet, doe het dan goed
Idd zeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Mx. Alba schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:08:
[...]

Ik ben het met je eens vwb het altijd correct schrijven. Ik doe daar zelf ook mijn best op, al maak ik ook fouten helaas. Maar een website vol spelfouten? Als ik designwerk doe, wil ik mijn teksten aangeleverd krijgen. Simpel. Ik ben een programmer en vormgever en denk na over concepten, maar ik ben geen tekstschrijver. Dat doe ik dan ook niet, tenzij het natuurlijk voor mijn eigen website is. Goede teksten schrijven laat je het best over aan professionals.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is echt meer een WI onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, jongens, wat een gezeik weer over spelling. Dyslexie, het eeuwige excuus, FTW! :/

Verder vind ik dat je het allemaal wat overdrijft. Eenmanszaak hier/eenmanszaak daar, begin eerst eens met was klusjes zwart te doen, en dan heb ik het niet over 4 of 5, maar een stuk of 80?

Tis allemaal wel leuk en aardig een eenmanszaak, maar op zo'n leeftijd heb je er toch geen flikker aan, je wordt toch niet serieus genomen. Een tip: plaats jezelf op marktplaats, zeg wat je kan, wat je wilt, wat je kost, en geef je portfolio. Dan komt het verder allemaal wel goed. Zodra je portfolio groeit met de wat serieuzere zaken gaat die leeftijd er voor klanten ook minder toe doen. Want het is toch een deel van je imago.

En tsja, alle waar naar zijn geld, dus denk niet dat je meteen 15/20 euro per uur krijgt.

@Reyn: idd, het is opschroeven :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 20:45 ]

Pagina: 1