[Automatisch VPN opbouwen] Watchguard Mobile User VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Bij een klant van ons staat een workstation met Watchguard Mobile User VPN, dit programma bouwt een beveiligde verbinding op met onze servers voor informatie uitwisseling.

Echter het probleem is het volgende, om deze verbinding op te bouwen is het noodzakelijk dat er tussenkomst van de gebruiker plaatsvindt deze zal altijd eerst de tunnel moeten selecteren waarna vervolgens men op CONNECT dient te klikken. Een mogelijkheid in het programma om deze tunnel automatisch op te laten bouwen bij het opstarten van het workstation is niet mogelijk.

Nu ben ik opzoek naar een robocopy script of mogelijke andere oplossing die deze handeling van 3 muisklikken automatisch uitvoert. Aangezien dit noodzakelijk is voor dagelijks gebruik kan de gebruiker die a-technisch is niet verantwoordelijk worden gesteld.

De reden waarom geen permanente VPN-tunnel onderhouden kan worden is omdat in verband met de veiligheid naar ons bedrijf toe. Het gaat mij dus puur en alleen om het automatisch opzetten van een VPN verbinding zonder tussenkomst van de gebruiker middels het programma WatchGuard Mobile User VPN.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
GoT
Watchguard FAQ en Support Site
Google search

Maar nergens ben ik echt een gerelateerd onderwerp tegengekomen, bij deze dat ik mijn vraag hierneer leg.

Alvast bedankt.

discogs

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 17:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Move van PNS naar CSA.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Je kan in de vpn client in het profiel bij "Connection Security" de optie "Only Connect Manually" uitvinken.
De VPN gaat dan automatisch aan.

De gebruikte client is btw. hetzelfde als SafeNet, hier vind je vast meer voor op het internet :D

• loewie1984
Maar het probleem is dan dat er altijd een VPN connectie is en dat willen we niet, wij willen VPN connectie wanneer wij dat willen. En dat moet remote kunnen gebeuren via een script of iets dergelijks. En we willen hem dus ook remote kunnen verbreken. Echter mag er geen tussenkomst van de op dat moment werkende gebruiker tussen zitten.

discogs

• Redje
loewie-643- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:11:
Maar het probleem is dan dat er altijd een VPN connectie is en dat willen we niet, wij willen VPN connectie wanneer wij dat willen. En dat moet remote kunnen gebeuren via een script of iets dergelijks. En we willen hem dus ook remote kunnen verbreken. Echter mag er geen tussenkomst van de op dat moment werkende gebruiker tussen zitten.
De VPN client kan je alleen op automatisch of manual zetten meer keuzes heb je niet.
Je kan dus standaard niet vanaf jouw kant iets triggeren zodat de client aan/uit gaat.
Als de VPN eenmaal up is blijft deze up totdat de gebruiker de verbinding verbreekt.
Op de firewall kan je hem ook niet "disconnecten".

Beetje een lastig probleem dus :)

Ik kan de situatie verder niet, maar misschien is het een optie om een Edge neer zetten bij de gebruiker, deze kan je remote overnemen en dus VPN aanzetten wanneer nodig.

• loewie1984
ok duidelijk gooi maar dicht dan

[ Voor 92% gewijzigd door loewie1984 op 13-06-2006 12:02 ]

discogs

• Redje
loewie-643- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Een EDGE? excuseer maar verklaar je nader...
Ow sorry, ik dacht je bent bekend met de Watchguard firewalls.
Een Edge is een kleine soho firewall van Watchguard.

Maar ik kan best me best voorstellen dat dit niet binnen het budget past, maar ik kan de situatie dus ook niet :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

loewie-643- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:50:
ok duidelijk gooi maar dicht dan
offtopic:
Als topics zijn opgelost worden ze meestal opengelaten. Tenzij het basic dingen zijn die een user zelf ook binnen 2 tellen had kunnen vinden. ;)

Signature

Pagina: 1