It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.
Anders kan je namelijk de woorden één keer op slaan, dat scheelt gegarandeerd ruimte.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 34050
je de machine laat zoeken in steekwoorden, en de omschrijving. Dan zou je de pdf's met rust kunnen laten, tenzij het klant eis is dat de pdf zelf doorzoekbaar moet zijn.
Anders zou je eens tussen deze google zoek opdracht kunnen loeren.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Zal eens naar PDF SearchFilter gaan kijken.
Maar iig voor algemene interesse zou mijn idee uit mijn vorige post werken?
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
Dat lijkt me beter werken dan een mysql backend.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Persoonlijk zou ik liever voor een kant en klaar oplossing gaan. Dit soort functionaliteiten zijn zo algemeen en veel gebruikt dat je hiervoor makkelijk een standaard oplossing kunt vinden die goedkoper is dan jou een week aan dit probleem laten werken.
Mocht je het toch zelf willen doen dan zou ik op zoek gaan naar een lucene achtig iets voor php of met trefwoorden.
Wat Gonodan bedoeld is of het belangrijk is in welke volgorde de woorden staan (de zinnen dus) of dat je gewoon op alle woorden wilt zoeken. In het laatste geval kun je gewoon alle unieke woorden die je tegenkomt in je documenten in een tabel opslaan en deze middels een koppeltabel aan je documenten hangen.Er moet op hele woorden uit de pdf worden gezocht, dus op trefwoorden is niet genoeg.
Dit is een redelijk standaard manier voor het implementeren van een zoeksysteem. De fulltext search van Mysql ook zo, alleen heb je daar minder controle over en kan deze beperkingen hebben. Als je dat geen probleem vindt kun je die dus gewoon gebruiken.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Volgens mij heeft MySQL wel zoiets als een soort match score wat je daarvoor kan gebruiken, ben zelf niet echt in MySQL, maar ik neem aan dat anderen op het forum dit wel weten.
Precies, dat scheelt ontzettend veel ruimte en het zoeken zal dan ook sneller gaan denk ik.Janoz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:44:
Wat Gonodan bedoeld is of het belangrijk is in welke volgorde de woorden staan (de zinnen dus) of dat je gewoon op alle woorden wilt zoeken. In het laatste geval kun je gewoon alle unieke woorden die je tegenkomt in je documenten in een tabel opslaan en deze middels een koppeltabel aan je documenten hangen.
Met LIKE kan je de meeste dingen wel vinden.BestTested! schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:54:
Wat je dan wel krijgt als wanneer iemand geinteresseerd is in poesjes en als zoekwoord poesje opgeeft, niet de documenten te zien krijgt die enkel het woordt poes bevatten en niet poesje.
Volgens mij heeft MySQL wel zoiets als een soort match score wat je daarvoor kan gebruiken, ben zelf niet echt in MySQL, maar ik neem aan dat anderen op het forum dit wel weten.
Maar als iemand inderdaad op poesje zoekt zal hij geen poes vinden.
Maar in welke zoekmachine werkt dat wel?
Ik vind dat de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
De meeste mensen zullen alsnog poes proberen als poesje niets oplevert.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Like is opzich wel cool, maar FULL TEXT SEARCH zal misschien beter werken, dit is een definition die je op een veld in een tabel kan zetten, enige nadeel, als meer dan 50% van de content in dat veld 'hetzelfde' is, krijg je geen results terug, dont ask me why ..Gonadan schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:50:
[...]
Precies, dat scheelt ontzettend veel ruimte en het zoeken zal dan ook sneller gaan denk ik.
[...]
Met LIKE kan je de meeste dingen wel vinden.
Maar als iemand inderdaad op poesje zoekt zal hij geen poes vinden.
Maar in welke zoekmachine werkt dat wel?
Ik vind dat de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
De meeste mensen zullen alsnog poes proberen als poesje niets oplevert.
voorbeeld: "WHERE/AND MATCH (veld1,veld2) AGAINST ($zoekterm)
Je kan natuurlijk ook combineren met like en text search... hoe, sja das jou opdracht?
meer info:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/fulltext-search.html
en zie hier:
. In addition, words that are present in more than 50% of the rows are considered common and do not match.
[ Voor 14% gewijzigd door Mister_X op 13-06-2006 13:15 ]
TOch ga ik nog steeds voor mijn eerdere voorstel en ga daarin dus mee met Chem. Zoek een passende redelijk kant en klaar oplossing. Zoekmachines zijn redelijk standaard en daarvoor zijn legio goeie en goedkope oplossingen te vinden.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Maar dan zou je jaren bezig zijn om alle synonymen in te voeren voor alle woorden die in die pdf's voor komen.Janoz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:56:
Wanneer je je eigen implementatie maakt kun je naast je woorden tabel ook een synonymen tabel maken. In dat geval kun je poesje keurig aan poes, poezen, kat, kater en katten koppelen.
Zal ook best ooit iemand gemaakt hebben gemaakt..
maar dat xapian+omega of PDf SearchFilter klinkt op eens een stuk aantrekkelijker. Daar ga ik me een in verdiepen..
Bedankt!
Miljard komt overeen met gigabytes, niet mb.PsychoBoy schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:20:
Is dat een goed idee? In longtext zou zo'n 4,2 miljard tekens passen, dat is dan zo'n 4 mb aan tekst. Eventueel kan elke pdf natuurlijk ook over meerdere records worden verspreid. Wordt dat niet te groot (inverband met de zoektijd), of kan MySQL dat makkelijk aan?
Te groot qua zoektijd is een vraag die je zelf moet beantwoorden. Wat voor server gebruik je? Wat is een te lange zoektijd? Je kunt het uitproberen door test teksten in je database te stoppen en daarin te zoeken.
Als deze aanpak je interessant lijkt wil ik het wel wat gedetailleerder uitleggen en zelfs kijken of ik die ASPpagina nog aan kan komen voor je.
Edit:
Voor zover ik weet is die indexing service niet te benaderen met PHP helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door MaNdM op 13-06-2006 17:07 ]
To be determined...
Voor het uitlezen van pdf's moeten ook er genoeg projecten zijn lijkt me, ik zag bijv. Zend pdf.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Of gebruik de Stemming van Omega / Xapian...Janoz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:56:
Wanneer je je eigen implementatie maakt kun je naast je woorden tabel ook een synonymen tabel maken. In dat geval kun je poesje keurig aan poes, poezen, kat, kater en katten koppelen.
TOch ga ik nog steeds voor mijn eerdere voorstel en ga daarin dus mee met Chem. Zoek een passende redelijk kant en klaar oplossing. Zoekmachines zijn redelijk standaard en daarvoor zijn legio goeie en goedkope oplossingen te vinden.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️