3d marks 06 fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik 3d marks op mijn nieuwe systeem wil draaien loopt ie bij de 3e test helemaal vast (0fps)
Ook heb ik bij de 1e en 2e testen maar gemiddeld 15 a 20 fps, dit kan gewoon niet met mijn systeem.

Specs:

Amd X2 4200+
Asus a8n-SLI premium
Artic cooling freezer pro
Twinmos 2x 1024mb pc3200
Asus Geforce 7900GTX
2x 300gb maxtor SATA

Het vreemde is dat cod2 op 1152x864 dx9 en alles op het hoogst wel goed draait met gemiddeld 75 fps, of moet dit nog hoger kunnen?

Temperatuur idle:

Moederbord: 40c
CPU 37c
Voeding 43c

Drivers die ik opnieuw geinstalleerd heb:

Videokaart
Nforce chipdrivers
Moederbord
Processor

De videokaart zit in het juiste slot, de blauwe
Cooler zit ook goed op de processor

Ik heb zelfs het Application profile van de drivers van Nvidea op 3dmark06 gezet, dit maakt ook geen verschil.
Alle oplossingen in dit topic heb ik ook geprobeerd: Extreem lage 3D Marks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat is het nu? 3D Max of 3D Marks? Daar zit een groot verschil in :)
En als je nou gaat testen met een oude versie?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:15:
Wat is het nu? 3D Max of 3D Marks? Daar zit een groot verschil in :)
En als je nou gaat testen met een oude versie?
3d marks, heb het aangepast :)

Edit: Kan helaas de topictitel niet veranderen, misschien kan een modje dit doen O-) ?

Edit2: 3d mark 05 zojuist gedraait, het fps is iets hoger (5fps gemiddeld) dus nog steeds niet wat het wezen moet. Hij loopt ook nog steeds vast bij test 3, de test van de processor.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een dual core processor heb? Ik heb de drivers wel geinstalleerd van amd.com

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

titel aangepast :)

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs om je probleem op te lossen.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke chipset drivers heb je geinstald ? staan je bios instellingen goed?..wat voor voeding gebruik je nog ietsje meer info :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:16:
[...]

..

Edit2: 3d mark 05 zojuist gedraait, het fps is iets hoger (5fps gemiddeld) dus nog steeds niet wat het wezen moet. Hij loopt ook nog steeds vast bij test 3, de test van de processor.
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik een dual core processor heb? Ik heb de drivers wel geinstalleerd van amd.com
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb een 3800+ X2 waar ik 3d mark 05 op heb gedraaid. Ook dual core, maar geen problemen (en geen extreem lage score met m'n 7600 GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:50:
welke chipset drivers heb je geinstald ? staan je bios instellingen goed?..wat voor voeding gebruik je nog ietsje meer info :)
chipset drivers: nVidia Chipset(CK804) driver version V6.65 for Windows XP(WHQL).
bios versie: a8nsp009 (zojuist geflashed)
naar mijn weten staan de bios instellingen goed, of zie ik iets cruciaals over het hoofd?
voeding: 450Watt Antec voeding

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.36V
+3.3V Voltage : 3.31V
+5V Voltage : 4.92V
+12V Voltage : 11.86V
Standby Voltage : 4.87V
Batterij Voltage : 3.09V

Heb nu trouwens ook vaker last van vastlopers, als ik bijvoorbeeld aan het downloaden ben of aan het gamen.. gewoon internetten (weinig belasting) geeft deze problemen niet
Een enkele keer start de computer zichzelf opnieuw op
Ik heb in de eventlog gekeken en krijg de volgende melding:

Event 772
ID : 1003
Type : Fout
Datum : dinsdag 13 juni 2006
Tijd : 12:03:23
Bron : System Error
Omschrijving : Foutcode; 100000ea, parameter1: 886a7740, parameter2: 88397630, parameter3: bace3cbc, parameter4: 00000001.

Wat mij verder opviel toen ik zat te kijken SiSoft Sandra is het volgende:

Omgevings Monitor 1
Model : ITE IT8712F LPC
Versie : 7.00
Moederbord Specifieke Ondersteuning : Geen

Nu ben ik verder niet bekend met het programma maar zou het kunnen zijn dat het hier aan ligt? wel vreemd want ik heb de laatste versie van bios, moederbord en processor drivers

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Nforce 4 en Maxtor, gaf dit geen problemen? Ik weet dat maxtor dit bij nieuwe versies van hun hardeschijven opgelost heeft, maar misschien heb jij nog oude hardeschijven waar dit nog niet in opgelost is. Heb je misschien de mogelijkheid om een hardeschijf van een ander merk te proberen?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
dennis112 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:15:
Nforce 4 en Maxtor, gaf dit geen problemen? Ik weet dat maxtor dit bij nieuwe versies van hun hardeschijven opgelost heeft, maar misschien heb jij nog oude hardeschijven waar dit nog niet in opgelost is. Heb je misschien de mogelijkheid om een hardeschijf van een ander merk te proberen?
Dat is alleen in SATA II afaik, en er is volgens mij een jumpertje ergens om dat ding op SATA (1) vast te zetten. Is vaak makkelijker dan een andere hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Ok, heb je de videokaart dan wel in het blauwe slot gedaan en niet in het zwarte want die draait maar op 1x en die blauwe op 16x

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het systeem afgelopen vrijdag gekocht en in elkaar gezet, mn oude computer is verkocht.
Helaas heb ik dus niet de mogelijkheid om andere schijven te proberen.
Het zijn Maxtor DiamonMax 10 harde schijven, model 6V300F0

Wat me wel op viel is dat tijdens de windows installatie het wel erg lang duurde voordat de schijven gededecteert waren, ook nu wanneer applicaties zoeken naar de schijven duurt het soms behoorlijk lang. Het is ook eens voorgekomen dat het bios plotseling 1 schijf niet meer zag.

Maar goed, de harde schijf heeft naar mijn weten weer niets te maken met die brakke scores (zover kom ik nog ineens niet, loopt ie vast) in 3d Marks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rigi schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Dat is alleen in SATA II afaik, en er is volgens mij een jumpertje ergens om dat ding op SATA (1) vast te zetten. Is vaak makkelijker dan een andere hdd
Ik heb op mijn schijven een wit jumpertje die gewoon vast zit.. deze zit aan de rechterkant.
Op de schijf staat dat als je hem aan de rechterkant doet je de 1.5gb/s mode setting activeert, zou dit enig verschil maken met mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb ook Nforce 4 en maxtoir HD's door elkaar, 6 stuks, sommige echt al 5 jaar oud, sommige net nieuw, nergens problemen mee.
Wat echter wel een oorzaak kan zijn, ooit gehad, is heel lullig, ga je molexjes na, het kan zijn dat er ergens 1 net geen lekker contact maakt, probeer ze opnieuw, zit er ergens wat los ?
Als een HD een fratcie geen power heeft krijg je een mini-hik, is het langer dan crasht ie, dat kan met BSOD of gewoon stilstaand beeld of een spontane reboot...

Ik ken iemand die na 2 dagen nog geen werkende pc had, door een IDE kabel die niet zichtbaar niet fris was... dat verwacht je niet. Het zou ergens een lullig kabelbreuk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gabiballetje schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:24:
[...]

Ik heb ook Nforce 4 en maxtoir HD's door elkaar, 6 stuks, sommige echt al 5 jaar oud, sommige net nieuw, nergens problemen mee.
Wat echter wel een oorzaak kan zijn, ooit gehad, is heel lullig, ga je molexjes na, het kan zijn dat er ergens 1 net geen lekker contact maakt, probeer ze opnieuw, zit er ergens wat los ?
Als een HD een fratcie geen power heeft krijg je een mini-hik, is het langer dan crasht ie, dat kan met BSOD of gewoon stilstaand beeld of een spontane reboot...

Ik ken iemand die na 2 dagen nog geen werkende pc had, door een IDE kabel die niet zichtbaar niet fris was... dat verwacht je niet. Het zou ergens een lullig kabelbreuk kunnen zijn.
Ik had eerder dit topic al vermeld dat ik de sata kabels vervangen had :)
De schijven die ik heb hebben gewoon een platte voedingskabel ipv een molex.
Ik heb vanmiddag 1 schijf er van af gehaald en de andere met het OS op alle 4 sata aansluitingen op het moederbord getest, helaas mocht het niet baten.
Ik heb nu ook last van soort artifacts wanneer ik een half uurtje cod2 aan het spelen ben.
Als ik dan terug ga naar windows komt de desktop maar half op het scherm en het beeld flikkert continue..
Net ff memtest 86 gedraait maar geen enkele error, het viel me alleen op dat achter chipset niets stond.. memtest zal de chipset wel niet herkent hebben

pfff ik weet het echt niet meer hoor :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch dat het idd het probleem is met de cominatie maxtor diamond 10 schijven en nforce
Ik heb het forum Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4 doorgelezen maar daar kon ik nog geen oplossing vinden voor het probleem.
Heb de laatste bios versie en de schijven hebben firmware VA111630
wat kan ik nog doen :S?
En kan het eigelijk wel hier aan liggen dat 3dmarks zo brak loopt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:09
ik lees dat je chipset drivers heb geinstalleerd, misschien is het een idee om 1 versie terug te gaan in de drivers. bij mij werden bepaalde drivers (gewoon whql) instabiel.

ik heb op mijn mobo een aparte voedingsaansluiting voor een 7900gt, misschien bij jou mobo en 7900gtx ook het geval?

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 13:53
Op sommige moederboards zit de optie spread spectrum in de bios. Check eens ofdat die is ingeschakeld. Deze optie verziekt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
profweirdo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:16:
ik lees dat je chipset drivers heb geinstalleerd, misschien is het een idee om 1 versie terug te gaan in de drivers. bij mij werden bepaalde drivers (gewoon whql) instabiel.

ik heb op mijn mobo een aparte voedingsaansluiting voor een 7900gt, misschien bij jou mobo en 7900gtx ook het geval?
Op mijn moederbord zit alleen een zogenaamde EZ-plug waar je een atx power cable in kan doen, dit is alleen nodig wanner je gebruik maakt van sli.
Ik heb er nu maar 2 oude IDE harde schijven van 40gig aan gehangen, en hij is op dit moment bezig met een schone installatie.
Wat ik ook verandert heb is de manier hoe ik de videokaart voorzie van stroom, eerst wat dit door een verloopkabeltje die uitliep naar 2 molexjes (gekregen bij de videokaart), nu heb ik hem rechtstreeks aangesloten met een zogenaamde pci-e kabel die al aan de voeding zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Volgens mij maakt het van die voeding niet zoveel uit als je een beetje een voeding hebt van een goed merk want ze leveren er natuurlijk niet voor niks zo'n split kabeltje bij als die dan te weinig watt krijgt. En een Antec voeding moet dat wel aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IK heb nu een schone installatie op de IDE schijf gedaan.
Helaas draait 3d mark nog steeds brak.
Alle drivers zijn allemaal up to date.
Harde schijf of geheugen kan het niet zijn.
Ik denk zelf dat het iets met de processor is aangezien hij bij de processor test helemaal vast loopt.
Iemand nog suggesties? Ik weet het nu echt niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:20:
IK heb nu een schone installatie op de IDE schijf gedaan.
Helaas draait 3d mark nog steeds brak.
Alle drivers zijn allemaal up to date.
Harde schijf of geheugen kan het niet zijn.
Ik denk zelf dat het iets met de processor is aangezien hij bij de processor test helemaal vast loopt.
Iemand nog suggesties? Ik weet het nu echt niet meer :?
Hoe lang heb je memtest gedaan? Die moet je minstens een hele pass laten doen he. Verder heb ik ook geen idee, sorry :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:35:
[...]

Hoe lang heb je memtest gedaan? Die moet je minstens een hele pass laten doen he. Verder heb ik ook geen idee, sorry :/
hij heeft de hele nacht gedraait :(
Videokaart zou het kunnen zijn of de processor, of mobo misschien?
tips hoe ik er achter kan komen wat het nou is zijn zeer bruikbaar :*)
Alleen wanneer de computer zwaar stressed is komen er problemen, normaal internetten / downloaden geeft geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn je temps dan stressed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Nou we zullen nog maar een poging wagen dan. Zet in je nvidia control panel vsync eens uit en zet de rest allemaal op application controlled. Volgens mij moet je die op 2 plaatsen afzetten, 1 bij opengl en 1 bij direct3d, dat moet je ff kijken.

En wat zijn die problemen dan precies, loopt die dan vast of gaat die langzamer lopen, krijg je een foutmelding?

Ik had ook een tijdje terug al gevraagd of je de videokaart wel in het blauwe pci-e hebt zitten of in de zwarte, dus zou je daar aub toch nog even antwoord op kunnen geven want dat is best wel belangrijk om te weten?

Ps: Waarom ga je niet gewoon terug naar de winkel als je hem vrijdag pas gekocht hebt?

[ Voor 32% gewijzigd door dennis112 op 15-06-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:11:
[...]

hij heeft de hele nacht gedraait :(
Videokaart zou het kunnen zijn of de processor, of mobo misschien?
tips hoe ik er achter kan komen wat het nou is zijn zeer bruikbaar :*)
Alleen wanneer de computer zwaar stressed is komen er problemen, normaal internetten / downloaden geeft geen problemen
heb je al gekeken naar die optie in de bios > spread spectrum? die moet namelijk uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dennis112 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:51:
Nou we zullen nog maar een poging wagen dan. Zet in je nvidia control panel vsync eens uit en zet de rest allemaal op application controlled. Volgens mij moet je die op 2 plaatsen afzetten, 1 bij opengl en 1 bij direct3d, dat moet je ff kijken.

En wat zijn die problemen dan precies, loopt die dan vast of gaat die langzamer lopen, krijg je een foutmelding?

Ik had ook een tijdje terug al gevraagd of je de videokaart wel in het blauwe pci-e hebt zitten of in de zwarte, dus zou je daar aub toch nog even antwoord op kunnen geven want dat is best wel belangrijk om te weten?

Ps: Waarom ga je niet gewoon terug naar de winkel als je hem vrijdag pas gekocht hebt?
Leuk dat je meedenkt :)
Ik heb gedaan wat je gezegd hebt, geen resultaat :'(
De fouten zijn dat hij vanaf de eerste test misschien maar gemiddeld 20fps haalt, de 3e test loopt ie helemaal vast, de test van de processor
Call of duty 2 kan ik een half uurtje goed spelen, dan ontstaan er artifacts

Videokaart zit in het blauwe slot, maar dat had ik ook al in de TT gezet :)

Zo terug gaan naar de winkel is een beetje lastig, ik heb alle onderdelen bij cool-prices besteld en dat zit toch wel aan de andere kant van nederland.
Wil best wat opsturen als iets defect is maar dan moet ik ook weten wat, anders krijg ik behoorlijk wat onkosten als het niet defect is (opsturen, onderzoekskosten)
Mn maxtor 10 diamond hd's mag ik gelukkig ruilen voor hitachi's, maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benverkroost schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:00:
[...]

heb je al gekeken naar die optie in de bios > spread spectrum? die moet namelijk uit staan.
ik heb werkelijk waar overal in het bios gekeken maar ik kan deze optie nergens terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je krijgt artifacts. Heb je dan de temperatuur laten monitoren met bijv. Rivatuner (monitor->log to file functie) tijdens 3dMark? Anders andere videokaart in je huidige systeem proberen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 15-06-2006 12:15 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goros
Ik weet niet ofdat je het al hebt geprobeerd en in hoeverre het mogelijk is met jouw board.

in de bios
probeer eens je frequentiesnelheid voor je videokaart vast te pinnen in de plaats van de auto instelling Misschien dat die videokaart met de automatische instelling op een verkeerde frequentie draait.
Je kan ook je processor handmatig instellen.
Vaak kan je ook voor je geheugen handmatig instellingen maken. Op de geheugenchips moet voldoende informatie staan om je geheugen handmatig in te stellen. Wat ook nog instabiliteit kan veroorzaken is een ingeschakelde accellerator optie van je geheugen in de bios.

gewoon even stap voor stap uitproberen en kijken of het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:24:
Je krijgt artifacts. Heb je dan de temperatuur laten monitoren met bijv. Rivatuner (monitor->log to file functie) tijdens 3dMark? Anders andere videokaart in je huidige systeem proberen. :)
Dat van rivatuner snap ik eigelijk niet zo... :D
Ik heb wel speedfan en daar geeft ie stressed in ieder geval geen zorgwekkende temperaturen aan.

Het vreemde is dat ik zojuist cod2 gespeeld heb met 1280x1024 +dx9 + alles high, en nog had ik gemiddeld 70 - 90 fps.. hier ben ik wel zeer tevreden mee _/-\o_
Had net zo'n half uur gespeeld maar nog geen artifacts gehad.. alleen de pc liep totaal vast en ging spontaan rebooten

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
benverkroost schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:40:
Ik weet niet ofdat je het al hebt geprobeerd en in hoeverre het mogelijk is met jouw board.

in de bios
probeer eens je frequentiesnelheid voor je videokaart vast te pinnen in de plaats van de auto instelling Misschien dat die videokaart met de automatische instelling op een verkeerde frequentie draait.
Je kan ook je processor handmatig instellen.
Vaak kan je ook voor je geheugen handmatig instellingen maken. Op de geheugenchips moet voldoende informatie staan om je geheugen handmatig in te stellen. Wat ook nog instabiliteit kan veroorzaken is een ingeschakelde accellerator optie van je geheugen in de bios.

gewoon even stap voor stap uitproberen en kijken of het effect heeft.
de pci express clock staat nu op 100Mhz, kan ik deze veilig op 110 zetten?
Geheugen werkt prima, memtest had de hele nacht zonder errors gedraait

Een accellerator optie heb ik nergens kunnen vinden in het bios.
Weet jij toevallig wat PCI Clock Synchronization Mode inhoud? de kan op ik instellen op "to CPU" of op 33.33MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Ik begin toch sterk te denken aan een hitte probleem, check je temps eens met asus probe en post ze hier eens.

Download link: http://www.majorgeeks.com/download3301.html

En die PCI Clock Synchronization Mode houdt in dat als je gaat overclocken en je zet hem vast op 33.33Mhz dat die ook niet sneller gaat. Maar als je hem op To CPU gaat zetten dan houdt die de snelheid van de fsb bus aan en als je dan dus gaat overclocken gaat de pci clock ook omhoog. Je kan dit het beste even op 33.33Mhz vast zetten. Met google had ik gevonden dat ze aanraden om hem vast te zetten op 33.33Mhz als je meer dan 12,5% over gaat clocken.

[ Voor 61% gewijzigd door dennis112 op 15-06-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:27:
Dat van rivatuner snap ik eigelijk niet zo... :D
Ik heb wel speedfan en daar geeft ie stressed in ieder geval geen zorgwekkende temperaturen aan.
Ik denk dat je alleen naar de chipset en processor temperaturen kijkt bij SpeedFan. RivaTuner is voor de videokaart. :)
Maar goed, RivaTuner is niet heel moeilijk. Programma starten. Zie je op het 'Main'-tabblad 2 keer 'Customize' staan met een pijltje ernaast. Klik op bovenste pijltje. Er klapt een menuutje uit. Kies het plaatje met het vergrootglas (hardware monitoring). Nu krijg je allemaal grafieken te zien met onder andere de 'core'-temperatuur. Piece of cake! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 15-06-2006 14:37 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat je alleen naar de chipset en processor temperaturen kijkt bij SpeedFan. RivaTuner is voor de videokaart. :)
Maar goed, RivaTuner is niet heel moeilijk. Programma starten. Zie je op het 'Main'-tabblad 2 keer 'Customize' staan met een pijltje ernaast. Klik op bovenste pijltje. Er klapt een menuutje uit. Kies het plaatje met het vergrootglas (hardware monitoring). Nu krijg je allemaal grafieken te zien met onder andere de 'core'-temperatuur. Piece of cake! ;)
wanneer ik een half uur aan het spelen ben:

Core temp: 49 graden
ambient temp: 41 graden

Heb vanmiddag eens een gf 6800 er in gedaan op advies van iemand anders in dit topic.
Heb toen 3d marks gedraait en had bij de eerste test 2 a 3 fps! :D
Denk dus ook niet dat het aan de videokaart ligt.

Ik heb voor de gein mn 7900gtx eens in het zwarte slot gestopt, weer erg vreemd: in het zwarte slot geeft ie exact dezelfde resultaten als in het blauwe.

Is het nu logisch om te denken dat misschien mijn blauwe slot maar op 1x draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
Ja dat kan, ik weet niet of je dit in je bios in kunt stellen maar dat zal je zelf ff moeten kijken. Maar dan nog vind ik het raar dat die de eerste 2 tests wel doet en dat hij bij de cpu test vast slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dennis112 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:20:
Ja dat kan, ik weet niet of je dit in je bios in kunt stellen maar dat zal je zelf ff moeten kijken. Maar dan nog vind ik het raar dat die de eerste 2 tests wel doet en dat hij bij de cpu test vast slaat.
Valt niets daarvan in te stellen in het bios, en ja ik heb de laatste versie :|
Van de CPU vind ik ook vreemd, maar ik heb vanmorgen 2 uur prime95 gedraait en geen enkeke error.

Als ik nou gewoon wist wat er kapot was kon ik het opsturen... ik heb het gevoel dat er softwarematig gewoon niets mis kan zijn.

Edit:
Ik heb nog maar eens 3d marks gedraait en aan het einde kon ik mn score ineens niet zien omdat mn desktop helemaal verkloot was, het beelscherm knipperde ook steeds.
Net was de pc weer vast gelopen tijdens het gamen, fps ging sterk omlaag, er ontstonden artifacts.. en toen ik terug ging naar windows was het scherm aan het knipperen en een halve desktop.

1 ding is wel duidelijk: Het is het moederbord OF de processor, videokaart kan niet omdat ik het getest heb met een 6800 en die deed het nog brakker 2 - 3 fps eerste test

Edit 2: Net na weer voor de zoveelste keer testen liep de pc weer helemaal vast en rebootte

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van dit topic: [rml][ 7900 serie] Uitvalproblemen[/rml]
ben ik erover uit.. mn kaart gaat morgen terug

Nu maar hopen dat mn mobo nu niet kapot is door die kaart, ik weet niet of dit mogelijk is...
maar omdat die 6800 ook zo slecht presteerde begin ik te twijfelen..
Pagina: 1