kwaliteit sVideo

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
kan iemand mij aangeven hoe ik de kwaliteit moet zien van een sVideo kabel?

ik wil namelijk een Avermedia TV box 7 aanschaffen om deze op mijn beamer aan te sluiten.
Op dit moment kijk ik via een videorecorder --> composiet --> beamer, en dit is ronduit ruk.

Component of RGB kan ik niet gebruiken aangezien de receiver, die ook alle videosignalen doorstuurt, volgeplugd is. sVideo blijft dus over. Maar hoe kan ik de kwaliteit van deze verbinding zien, als composiet een 1 qua cijfer krijgt, RGB een 9 en component een 10?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55

mr_petit

opperprutser

in mijn ogen een 6, maar de volgende poster zal misschien een 7 of 8 of 5 of....nou ja, maak het rijtje maar af.
Ik zie sVideo dichter bij rgb staan dan bij component bedoel uiteraard composiet, maar er zit weldegelijk een kwaliteitsverschil tussen, met name als je bron heel goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 13-06-2006 01:38 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

component is slechter, omdat bij s-video de kanalen gescheiden worden. :)

De beste kwaliteit is HDMI zoniet dan RGB/ VGA

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55

mr_petit

opperprutser

Jij bent in de war met composiet. (het gele tulpje welke de TS als kwaliteitsaanduiding 1 geeft).
sVideo scheidt overigens de kanalen niet, het enige wat gescheiden wordt zijn kleur en luminantie.
Scheiding van kanalen vindt plaats bij component video waartoe imo ook rgb toe behoord. De TS bedoeld met component waarschijnlijk iets van YPbPr, wat grof gezegd een RGB signaal in matrix is.
Of RGB beter dan wel slechter is als YPbPr oid laat ik ff in het midden (kan imo wel eens afhangen van toepassing schakeling en invloed van stooreigenschappen).
Dat HDMI danwel DVI nog beter is staat buiten kijf, behoudens dat er een digitale bron wordt gehanteerd als referentiemaat, en dat de signaaloverdracht van een dermate kwaliteit is, dat er geen dropframes oid ontstaan.

"man is not truly one, but truly two,"