Toon posts:

Nieuwe PC - multimontor webdesign workstation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen voor mijn werk als webdesigner. 3 monitoren is mijn enige "eis", verder had ik het volgende in gedachten:

3x Dell UltraSharp 2007FP 20,1-inch zwart - € 1707
1x Asus A8N-SLI Premium (€ 126)
1x AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed) - € 430
1x 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2) - € 189
1x Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT - € 269
1x PCI flutkaartje - € 40

Ik heb nog een 36 GB Raptor liggen die ik als primary HD wil gebruiken en moet er dan nog een grote 200 GB+ schijf bij hebben. Ik zet de grootste vraagtekens bij mijn keuze voor videokaart. Ik werk vooral 2D (dus geen 3DSMax e.d.) en wil 3x21" LCD monitoren gaan aansturen, maar hou ook wel van een spelletje WoW op z'n tijd. Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken? En wat vinden jullie van de rest? Alle commentaar welkom!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vervang dat flutkaartje door een Matrox TripleHeadToGo

http://www.widescreengami...2Go_%28Featured_Review%29

Nadeel is max ondersteuning voor 1280*1024 per monitor.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
kiddyl schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:42:

Nadeel is max ondersteuning voor 1280*1024 per monitor.
1280*1024 is niet de resolutie van de door mij uitgezochte 20" LCD's...

Verwijderd

het kan prima op de manier die je nu hebt, als je als flutkaartje gewoon een PCI ati 9250 neemt zie ik persoonlijk geen problemen

als processor zou ik echter een 4200+ nemen, de toledo core heeft te weinig winst op de manchester core om het verschil van zo'n 100 euro te rechtvaardigen

ook zou ik AM2 kiezen ivm upgraden

wow kan trouwens prima mits je het op een op de nvidia jkaart aangesloten scherm doet.

je zegt dat je nog een 36 GB raptor heb
het klinkt misschien vreemd maar die kan je net zo goed weggooien, de 36 gig versie is nog van de oude generatie en door goede firmwire halen vele 7.2K schijven hem in

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
dan kan je volgens mij beter een goedkoop Pci express kaartje kopen, omdat je ook een moederbord hebt met 2x Pci Express 8x slot en pci express is sneller dan pci.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Verwijderd

Topicstarter
als processor zou ik echter een 4200+ nemen, de toledo core heeft te weinig winst op de manchester core om het verschil van zo'n 100 euro te rechtvaardigen
O.k. klinkt logisch. Ik wacht ook nog even de prijsverlaging van AMD af denk ik...
je zegt dat je nog een 36 GB raptor heb
het klinkt misschien vreemd maar die kan je net zo goed weggooien, de 36 gig versie is nog van de oude generatie en door goede firmwire halen vele 7.2K schijven hem in
Echt? Vond die schijf altijd retesnel...
dan kan je volgens mij beter een goedkoop Pci express kaartje kopen, omdat je ook een moederbord hebt met 2x Pci Express 8x slot en pci express is sneller dan pci.
Hmm... Misschien een idee - al hoeft die 2e videokaart amper te presteren.

Dank voor alle reply's!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:19:
[...]

O.k. klinkt logisch. Ik wacht ook nog even de prijsverlaging van AMD af denk ik...
Misschien de intel core duo 2 overwegen? komt 1 dag voor de prijsverlagingen van amd (23 juli), maar waarschijnlijk zijn ze dan nog wel een beetje schaars... ;)
Echt? Vond die schijf altijd retesnel...
Kijk maar; reviews: Western Digital Raptor generatievergelijking

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48
Neem ook een Intel D950 (3.4GHz dualcore) in overweging, met € 299 is die een stuk goedkoper dan genoemde AMD X2 maar hij presteert minstens gelijkwaardig. Enige nadeel is extra energieverbruik. Probeer indien mogelijk daar ook het juiste moederbord bij te krijgen zodat je evt. in de toekomst er een Core 2 Duo in kunt proppen (stuk zuiniger).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vertel ons even wat je uiteindelijk hebt aangeschaft. Ik zit ook op de wip voor eenzelfde soort machine, maar wacht ook nog even de prijsverlagingen af.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:45:
Neem ook een Intel D950 (3.4GHz dualcore) in overweging, met € 299 is die een stuk goedkoper dan genoemde AMD X2 maar hij presteert minstens gelijkwaardig. Enige nadeel is extra energieverbruik. Probeer indien mogelijk daar ook het juiste moederbord bij te krijgen zodat je evt. in de toekomst er een Core 2 Duo in kunt proppen (stuk zuiniger).
En wat zou dan "het juiste" moederbord zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:02:
[...]

En wat zou dan "het juiste" moederbord zijn?
met de 965 of 975 chipset
maar dat had je ook kunnen googlen

Verwijderd

Abbadon schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:45:
Dat valt reuze mee. Een gemiddeld mobo met Inte 945 stookt een stuk minder dan een Asus A8N. Het is niet voor niks dat er altijd een fan of enorme koeltoren op een nForce 4 moet.

Ik heb dit ook genoemd bij de laatste BBG serverspecial. En echt, dat scheelt aardig in verbruik :o

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-02 21:05

Krizzie

Progressive Music \o/

@ jcv...Leuk dat je moedebord dan 5 Watt minder verbruikt en de cpu 50W meer. ;)

Setup die je nou hebt ziet er nice uit. :) Denk wel aan een goede degelijke voeding. :)

Geluidswolk

Verwijderd

Krizzie schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:45:
@ jcv...Leuk dat je moedebord dan 5 Watt minder verbruikt en de cpu 50W meer. ;)

Setup die je nou hebt ziet er nice uit. :) Denk wel aan een goede degelijke voeding. :)
Scheelt meer. Zie ook de testen van HWI van een tijd terug. Het Intel systeem verbruikte minder :>

Tijdens vollast dan. Idle ook, maar met C&Q en EIST won de AMD ruim. Conclusie van het artikel: Intel systeem vreet niet meer, maar AMD is koning als hij idle is.

En dat was nog met een 90 nm CPU....

Wellicht dat de vergelijking DDR400 voor AMD en DDR2 667 voor Intel toen meegeholpen heeft...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:34:
het kan prima op de manier die je nu hebt, als je als flutkaartje gewoon een PCI ati 9250 neemt zie ik persoonlijk geen problemen
Ik wel....je moet geen Nvidia kaarten met ATI kaarten gaan lopen combineren....vinden de drivers niet zo leuk.

NVIDIA PCIX kaart + NVIDIA PCI kaart (5200 dus) = geen problemen.

Heb zelf een X850 AGP met een 9250PCI voor vier monitoren. werkt perfect.
Pagina: 1