S-video + jack naar SCART kabel geeft mono geluid

Pagina: 1
Acties:

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:37

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ik heb me een weg door de search gebaand, maar helaas niets gevonden. Dus wil ik graag het volgende voorleggen:

Ik heb een kabel gekocht om mijn computer met mijn tv te verbinden. Aan de ene kant s-video (s-vhs) en stereo jack, aan de andere kant SCART. Wanneer ik deze in respectievelijk mijn videokaart, geluidskaart en TV steek, geeft hij echter maar over 1 kanaal geluid! Helaas kan ik maar niet vinden waardoor dit komt. Wanneer ik het geluid vanaf mijn pc splits, 1 kant naar TV via deze kabel, andere naar versterker, dan geeft de versterker stereogeluid, zolang de SCART niet in de TV steekt. Zodra dat wel zo is, geeft de versterker ineens ook mono geluid (op de versterker dus). Terwijl het geluid op dat moment dus niet eens over de betreffende kabel loopt...

Dit heb ik gedaan om te testen:

- Andere, identieke kabel geprobeerd (zat toevallig in dezelfde bestelling).
- SCART in dvd-speler (output!) die uit stond gestoken, jack gesplitst richting versterker, zelfs dan gaf de kabel mono geluid (op de versterker op dat moment). Zodra de SCART kabel contact maakt met een SCART-aansluiting is het dus al mis (kortsluiting?), wat voor SCART-aansluiting dan ook, en zelfs wanneer dat apparaat uit staat.
- Alle niet-vitale kabels uit TV en pc getrokken en alléén deze kabel ertussen, het probleem bleef.
- S-video kant van de kabel niet aangesloten, jack gesplitst richting versterker, nog steeds mono geluid (op de versterker op dat moment).

Kan iemand mij hier van enige verhelderende inzichten voorzien? Dan wel een link naar waar ik deze misschien kan vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Pathfinder op 12-06-2006 23:45 ]

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Is de tv een stereo toestel?

Zo ja, ligt wel voor de hand, meet dan de scart-kabel eens door of hij juist bedraad is.

[ Voor 63% gewijzigd door ParkOverall op 12-06-2006 23:59 ]

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
De tv is inderdaad een stereo toestel.

Doormeten zat ik ook aan te denken, maar dat zou pas na het weekend kunnnen; ik heb hier op dit moment helaas geen multimeter.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Het blijkt dat de SCART-kabel verkeerd was geschakeld vanbinnen; probleem opgelost, topic kan dicht!