Toon posts:

Celeron of PIII?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik wil een nieuwe pc kopen, maar m'n budget is wel beperkt. Een P4 zit er dus niet in.

Wat zou ik moeten nemen: een Celeron of een PIII ? :?

En is een Celeron 700Mhz, sneller dan een PII 400Mhz? :?

De pc wordt vooral gebruikt voor
a) Macromedia Dreamweaver, Flash, Fireworks
b) Internet
c) Windows en Linux

Hebben jullie wat advies? Thx.

Thomas

Verwijderd

celly lijkt mij best hoor....

Verwijderd

Je kan beter een minder dure Processor nemen en investeren in een snelle harddisk (7200 RPM met 2 MB cache) en meer intern geheugen.
Natuurlijk is een vette PIII sneller dan een celeron maar kijk eens naar het gehele systeem :9
Een celeron met genoeg geheugen en snelle hardisk zal je apps lekker laten lopen.

Blaze

Verwijderd

waarom geen AMD?

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Nou ik heb zelf ook een P3 maar je kan ook een Amd nemen maar okei.

Als je dan toch een antwoord wil moet je een P3 nemen voor de Power en een celly voor je geld. Maar veel RAM enzo is ook belangrijk. Maar als je echt Power wil moet je toch voor meer geld en een P3 gaan die zijn gewoon veel beter dan die celeron dingen. Keuze is aan jou. ?! maar AMD kan natuurlijk ook TB is ook niet duur dus.. :)

Succes :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb deze vraag in meerdere "fora" ;) gesteld, en veel mensen hebben me inderdaad AMD aangeraden. Ik ga er eens achter horen.

Waar moet ik verder op letten als ik voor AMD ga? Wat zijn de verschillen tussen Athlon, Duron en Thunderbird?
Welk moederbord raden jullie me aan?

Bedankt
</thomas>

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 07:10
Sorry hoor maar voor die applicatie's die he net noemt heb je geen ragbal nodig alleen veel geheugen ik zou dus liever een celly nemen met wat meer geheugen

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Pagina: 1