Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Dit is een nogal vreemd probleem, maar ik zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen.

Laatst had ik een nogal hardnekkig virus. Toen norton gedraaid die vond al 612 virussen! Maar nog steeds niet alles weg. Toen hitman pro gedraait, avg en alle programma's die ik kon vinden. Toen eindelijk alles weg. PC leek weer goed te werken.

Maar nu gebeuren er de laatste tijd, ik was een weekend weg, rare dingen. Hier het lijstje met wat me is overkomen:

- Regedit en cmd werken niet meer, kan nog wel in register komen door regedt32 te typen
- Cookies allemaal weg opeens, na elke reboot
- Firefox alle extra bars zijn ingeschakeld, google toolbar bijv, komt steeds terug bij reboot
- Windows security center opeens weer ingeschakeld, was maar 1x zo overigens
- Ik moet bij opstarten op ctrl-alt-del drukken, een of andere beveiliging :?
- Blauwe schermen met: page_fault_in_nonpaged_area
- Een schermpje dat zegt dat windows na 1 minuut opnieuw op gaat starten ( 1x gebeurt )
- Ik kan geen downloads meer zien in firefox, de downloadbeheerder zeg maar
- cd's branden lukt ook niet meer met de ingebouwde functie van Winxp
- Winamp start zelfs niet meer, opent en dan sluit die snel weer
- Firefox heeft hetzelfde, maar doet het soms nog wel

Ik heb winxp met sp2 en alle updates. Ook is het niet de hitte aangezien ik het gisternacht ook had en me temps niet boven de 45 uitkomen.

Mijn specs:

Asus P4P800E-Deluxe
P-M 730, standaard geklokt
Geforce 6800GT, standaard geklokt
2x512mb drr ram
1x maxtor 120gig
1x maxtor 200gig

Mocht er meer info nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Edit: Topic titel vergeten af te maken, kan een mod dit even doen? Bedankt alvast :)

[ Voor 8% gewijzigd door Snippertje op 12-06-2006 21:30 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet, het is misschien niet precies wat jij gevraagd of gehoopt hebt. Maar na zoveel virussen en rare windows problemen zou ik gewoon een format C: doen. En daarna genoeg beveiliging installeren om het in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Is dit niet gewoon nog een stukje virus ergens? (of weer een andere) Het klinkt nogal verrot nml:P Pak anders je XP cd er 's bij en probeer het te repareren. Ik zou het hele zooitje scannen, back-ups maken en xp opnieuw installeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Maar het rare is dat vrijdag me pc wel goed was, nadat alles weg was. En nu opeens begint langzaam aan alles het te begeven... Lijkt me sterk dat een weekend zoveel doet met je pc. 8)7

@ Hierboven. Ik heb AVG en adaware personal nog een keer gedraait vandaag en die gaven beide niets...

Maar een reinstall heb ik op dit moment geen tijd voor. Ik hoop dat hij het nog even vol houd en ik ( zijn overlijden :P ) even kan rekken...

[ Voor 41% gewijzigd door Snippertje op 12-06-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou ook 100% zeker een format C: doen, de kans dat er troep achter is gebleven is erg groot.

Edit : Een paar uurtjes memtest86 kan denk ik ook geen kwaad.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 12-06-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ik heb het ook wel eens gehad bij iemand dat ze hitman pro grdraait hadden en explorer.exe niet meer werkte. Dat is dus gebeurt na het verwijderen van rommel. Het kan best zijn dat een van je schoonmaak programma's je register en windows kapot gemaakt heeft.
Heb je systeem herstel aan staan? Dat is ook een virusnest als je niet op let.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Nee systeem herstel staat uit. En het stomme is eigelijk nog wel dat ik windows net opnieuw had geinstalleerd, maar ik moest even snel iets downloaden. Hup klik het verkeerde aan en het was gedaan... :'(

[ Voor 75% gewijzigd door Snippertje op 12-06-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Maar het rare is dat vrijdag me pc wel goed was, nadat alles weg was. En nu opeens begint langzaam aan alles het te begeven... Lijkt me sterk dat een weekend zoveel doet met je pc. 8)7
Incubatietijd van het virus;)

[ Voor 78% gewijzigd door Rigi op 12-06-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
gooi norton er eens af en probeer een nod 32,
die vind veel meer als norton,
zou zo maar kunnen dat er nog meer virussen of trojans op je pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Als de andere virusscanner niks vind ben ik er bang voor dat je Windows installatie beschadigd is en je beter maar kunt herinstalleren zo kom je niet veel veder, en je werkt dan altijd met een verzwakte Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Razor.Timo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:34:
Nee systeem herstel staat uit. En het stomme is eigelijk nog wel dat ik windows net opnieuw had geinstalleerd, maar ik moest even snel iets downloaden. Hup klik het verkeerde aan en het was gedaan... :'(
Hmm, even snel een crackje ;)

Maar serieus, 612 virussen is _niet_ gezond. En ookal zijn ze misschien allemaal mooi weg, ze hebben duidelijk een hoop schade achter gelaten. Toch een keer opnieuw installeren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
binbero schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:38:
gooi norton er eens af en probeer een nod 32,
die vind veel meer als norton,
zou zo maar kunnen dat er nog meer virussen of trojans op je pc zit.
Ook al gedaan, zit bij hitman pro. Nou dan hou ik hem nog even op de been tot volgende week vrijdag en hoop ik er het beste van. Mocht iemand nog iets weten, post het gerust. :Y) En ik hou jullie op de hoogte mochten er nog meer vitale organen uitvallen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
Razor.Timo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:49:
[...]

Ook al gedaan, zit bij hitman pro. Nou dan hou ik hem nog even op de been tot volgende week vrijdag en hoop ik er het beste van. Mocht iemand nog iets weten, post het gerust. :Y) En ik hou jullie op de hoogte mochten er nog meer vitale organen uitvallen >:)
je hebt toch wel een virus scanner erop en geen hitmanpro waar nod 32 inzit
(wist ik trouwens niet)
en norton tegelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
en je hd in een andere pc hangen en dan scannen met antivirus + hitman pro enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
binbero schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:32:
[...]

je hebt toch wel een virus scanner erop en geen hitmanpro waar nod 32 inzit
(wist ik trouwens niet)
en norton tegelijk ?
Ik had eerst norton, die eraf gehaald, nod32 geprobeert, die er weer af en gebruik nu AVG. Kan me HDD nog even in andere pc hangen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09
Windows die met een 1minuut-terugtel-schermpje komt lijkt me het resultaat van iets Blaster-achtigs, en dat is toch al een hele tijd geleden door Microsoft gefixt!
Volgens mij loop je dan toch behoorlijk achter met de Windows Updates :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

als windows met 1-minuut (RPC calls) komt, kan je snel start > run doen en "shutdown -a" intypen. Daarmee abort je een shutdown.

Ik heb al gehad dat ik XP net geinstalleerd heb, Windows Update aan het draaien ben en toch al attacks krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Is dat NOD32 echt zo super als de site zegt?
Het lijkt me nogal overdreven namelijk als ik de site lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Ik zou toch echt gewoon maar Xp opnieuw installeren en updates en virusscaner / firewall nu op cd bakken en dan alles uitvoeren. En wel de netwerkkabel los maken bij het opnieuw installeren en pas doen bij het updaten van de virusscaner. Anders heb je nog risico dat je rommel binnen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

5mebibyte schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:19:
Ik zou toch echt gewoon maar Xp opnieuw installeren en updates en virusscaner / firewall nu op cd bakken en dan alles uitvoeren. En wel de netwerkkabel los maken bij het opnieuw installeren en pas doen bij het updaten van de virusscaner. Anders heb je nog risico dat je rommel binnen haalt.
Ben ik het in grote lijnen mee eens, alleen zou ik eerst het volledige SP2 downloaden (iets van 273MB dacht ik) Die branden, dan XP installeren met netwerkkabel eruit (behalve als je na een schone install toch nog niet de goede netwerkkaart drivers hebt natuurlijk) Dan cd'tje met SP2 erin, die installen, Windows firewall aan, en dan kan je met een gerust hart het internet opgaan :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

en als je dan toch bezig bent: zodra je alles geinstalleerd hebt en je instellingen staan zoals je wil: norton ghost image maken, en de volgende keer is het al meteen een heel stuk minder pijnlijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
possamai schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:47:
Is dat NOD32 echt zo super als de site zegt?
Het lijkt me nogal overdreven namelijk als ik de site lees...
vind het de beste van allemaal,
en ik heb ze denk allemaal gehad,
en het belast je pc niet zo erg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Het werd nu zo erg, dat ik toch maar een herinstallatie hebt gedaan. Draait weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Razor.Timo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:21:
Het werd nu zo erg, dat ik toch maar een herinstallatie hebt gedaan. Draait weer als een zonnetje :)
Als je maar goed inversteerd in beveiliging (dwz tijd en onderhoudt en de juiste software) zal het hoepelijk in de toekomst niet meer gebeuren en scheelt een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
5mebibyte schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:44:
[...]

Als je maar goed inversteerd in beveiliging (dwz tijd en onderhoudt en de juiste software) zal het hoepelijk in de toekomst niet meer gebeuren en scheelt een hoop tijd.
Nah, gewoon niet meer verkeerde bestand downloaden. Ik heb nooit virusscanners etc gehad. Ik controleerde alleen eens in de zoveel tijd met adaware. Die vond vaak alleen 2 of 3 tracking cookies. Ik zit ook vrijwel altijd op dezelfde sites etc. Ik heb nu ook geen virusscanners oid draaien. ;) Op deze manier draaide ik al zo'n beetje een jaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 14-06-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Razor.Timo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:17:
[...] Ik heb nu ook geen virusscanners oid draaien. ;) Op deze manier draaide ik al zo'n beetje een jaar...
En je ziet't.. op den duur ben je toch de lul. Anders had je nu hier niet gepost met dit probleem.
Laatst had ik een nogal hardnekkig virus. Toen norton gedraaid die vond al 612 virussen! Maar nog steeds niet alles weg. Toen hitman pro gedraait, avg en alle programma's die ik kon vinden. Toen eindelijk alles weg.
En stug volhouden dat een virusscanner niet nodig is terwijl je dit zelf getypt hebt..
Ben je dan naief of gewoon ontiegelijk dom?

En dat jij dan je eigen pc best wilt verzieken boeit niet.
Maar die virussen van tegenwoordig die zichzelf verspreiden via internet doen dat omdat er nog steeds van die *****en zoals jij zijn die lekker stug vol blijven houden dat ze een virusscanner niet nodig hebben terwijl de pc vol met virussen staat die zichzelf heeeeerlijk lopen te verspreiden..

Dus je wordt bedankt voor de verspreiding er van want JIJ bent daar OOK een oorzaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik zou er niet eens over na hoeven te denken.
code:
1
format c:

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
waarom installeer je niet gewoon nod32? Is echt een heel licht programma alleen je moet wel een paar dingen aanzetten die standaard niet aan staan. Ik zal ff zeggen welke dingen die je moet aanzetten: archieven, zelf uitpakkend archief, runtime compressie software en geavanceerde heuristische detectie.

als je dit allemaal hebt aanstaan zul je niet meer snel last hebben van virussen, en het verschil in prestatie met of zonder een lichte virusscanner is voor een mens niet eens merkbaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je info over virusscanners wilt vinden moet je hier eens kijken: [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml]
Ook een aanrader (ook al is het topic niet helemaal up to date): HOWTO: Beveilig je (Windows) pc

edit: deze is ook wel interessant voor je: Wel of niet een virusscanner gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door Sallin op 15-06-2006 14:29 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Pagina: 1