Tyrian 2.0 onder win98

Pagina: 1
Acties:

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
Ik heb weer eens een keer mijn oude spellen-stapel overhoop gehaald en kwam toen de CD-ROM van JazzJackrabbit 1 tegen. Op die CD-ROM staan ook extra's waaronder Tyrian versie 2.0
(volledig legaal dus, van de fabrikant zelf)

De specs van mijn computer (voor zover ik ze weet)
pentium 233 MHz
128 MB RAM
2 MB onboard videogeheugen (S3 Virge nogiets)
Soundblaster (ben de naam ff kwijt, wel stereo, waarschijnlijk pro ofzo)
Windows 98
geen internetverbinding, dus ff iets downloaden zorgt voor nogal wat logistieke problemen

Wanneer ik de installatie van tyrian heb voltooid, probeer ik het spel op te starten. (runtime error 200 in blablabla). Na het doorlezen van het help-bestand geprobeerd om setup.exe te openen. Lukt ook niet. Heb wat zitten klooien in eigenschappen, met in MS-DOS runnen of laten denken dat ie in DOS runt, maar het hielp allemaal niets.

Het vreemde vind ik, is dat dit spel onder DOS moet draaien, en mijn systeem (win 98) toch nog op DOS is gebaseerd? Of heb ik het nu fout? DOSbox ofzo downloaden gaat dus ook niet, aangezien dat een DOS emulator is, ontworpen voor windows XP.

Hoe kan dit? Ik ben radeloos. Ik herinner mij dat Tyrian een geweldig spel was, en wanneer ik weer eens het originele spel wil spelen doet ie et niet!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen zonder gewoon een port te downloaden en het op een nieuwere computer te spelen?

alvast bedankt, en als je geen oplossing weet: maakt niet uit, ik weet er immers ook geen :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan windows98 toch gewoon opstarten naar MSDOS? Wellicht dat dat helpt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Tyrian 2000 is freeware en een Windows-spel, ik zou zeggen: probeer die. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Duesenberg J
Orion84 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:05:
Je kan windows98 toch gewoon opstarten naar MSDOS? Wellicht dat dat helpt?
ingesteld in dat eigenschappen menu. Ging ie rebooten naar DOS (dacht ik) maar windows werd weer gewoon opgestart. :?
Cyphax schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:09:
Tyrian 2000 is freeware en een Windows-spel, ik zou zeggen: probeer die. :)
zie:
Duesenberg J schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:03:
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen zonder gewoon een port te downloaden en het op een nieuwere computer te spelen?
reden voor bovenstaande vraag is: op mijn kamer staat een oudere computer (die waarvan de specs in de TS staan beschreven) en die kan ik gebruiken wanneer ik wil. Andere computers ben ik afhankelijk van anderen. Kan ik er alleen op als een ander er niet al zit

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Duesenberg J schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:19:
[...]

ingesteld in dat eigenschappen menu. Ging ie rebooten naar DOS (dacht ik) maar windows werd weer gewoon opgestart. :?
Je kan toch gewoon via start->afsluiten kiezen voor Opnieuw opstarten in MSDOS modus en dan handmatig het spel starten :?

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 12-06-2006 21:22 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Duesenberg J
Orion84 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:22:
Je kan toch gewoon via start->afsluiten kiezen voor Opnieuw opstarten in MSDOS modus en dan handmatig het spel starten :?
ehm... ja! |:(
gelijk ff testen

edit:
Doet et niet:
hij zegt de hele tijd dit, zowel als in 'puur' DOS als in DOS als window in windows.

Runtime error 200 at 0006:301A.

Dat wordt Tyrian 2000 downloaden

[ Voor 27% gewijzigd door Duesenberg J op 12-06-2006 22:08 ]

Pagina: 1