[mobo] Opteron 8xx series

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
Eerst het verhaal:

We kunnen als clan 4 Opterons 865 krijgen voor een zacht prijsje. Dit is ideaal, omdat wij een eigen server gaan kopen en hosten, en 2 van deze zijn ideaal. Dual core, en als het echt gek wordt, dan kopen we een moederbord met 4 sockets! :)
De andere 2 (we willen er maar 2 gebruiken) verkopen we door.

Nu is alleen ons probleem dat we geen quad socket mobo willen, maar een dual socket. En, we weten niet of dit wel kan.

De tech sheets zeggen van niet, maar de specs van de mobo's zeggen van wel. FSB en socket layout zijn gelijk, en ze zijn dualcore ready. We hebben dit mobo op het oog.

Heeft er iemand ervaring met 8xx cpu's op een 2xx bord? Of kan iemand met zekerheid zeggen of dit gaat werken?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 20:12

ThaHandy

Discovery Channel

* ThaHandy moet leren lezen :/

[ Voor 113% gewijzigd door ThaHandy op 12-06-2006 20:59 ]

• 3j3ct
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 15:49
kan je niet beter alle 4 de processors verkopen en er 2 * een opteron 2xx voor kopen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dat gaat werken, de 8xx versies hebben alleen 2 extra coherente HT links.

Wat is een "zacht prijsje"?

Ik zou ze ook proberen te verkopen, vooral omdat ze met z'n 4en zijn, en dan inderdaad 2

275's of hoger kopen.

Maar als je ze niet makkelijk kwijt raakt, dan moeten ze prima in een 2xx bord kunnen.

[ Voor 73% gewijzigd door maratropa op 13-06-2006 08:50 ]

specs

• freggel
Een zacht prijsje is minder dan de helft nieuw. ;) We gaan nog kijken of het geen gestolen spul is, maar de bon zit er bij (althans, volgens de verkoper) dus garantie technisch zit het ook wel goed.

Het doorverkopen van alle vier is een goed idee, alleen willen we de server zsm up-and-running hebben. :) Het aanschaffen van een quad socket bordje is natuurlijk ook een oplossing. >:)

Iig thx allemaal, nu weet ik ook weer wat het verschil tussen de 2xx en de 8xx Opterons is. :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Quad is een hoop problemen extra, :)

Is het trouwens zinvol, een 4 core machine? Misschien dat 2 singlecores of 1 dualcore volstaat?

specs

• freggel
Een Quad dualcore is idd overkill. Denk ik. :P

Maar een Dual dualcore niet, de server moet namelijk een 7 tal CSS publics en warservers gaan draaien op W2K3. Er komt ook een gigje of 4 aan geheugen in te zitten, met 1 of 2 raptors en nog wat voor datastorage.

Die 2x2 komt wel tot zijn recht denk ik. ;) 4x2 is een beetje overkill.

Verder heb ik voor de zekerheid AMD een mail gestuurd met de vraag of het nu echt kan, want het is net alsof er 2 kampen op het internet zijn. De ene kant zegt 'het kan', de andere zegt 'het kan niet'. Maar zover ik weet en ik heb kunnen vinden, heeft niemand het nog getest...

• freggel
Nou, de koop gaat waarschijnlijk niet door, om het feit dat degene die ze verkoopt heel moeilijk doet over thuis ophalen.
We willen geen gesodemieter met de aankoop, en willen het dus bij de verkoper ophalen, wat hij niet lijkt te willen.

Verder hebben we met AMD gebelt over of het wel of niet kon, en die konden ons vertellen dat het op 60% van de dual socket mobo's werkt. Maar welke dat waren, mochten ze niet vertellen omdat het officieel niet ondersteund wordt... Jammer, maar begrijpelijk.

Mocht het toch doorgaan, dan post ik de resultaten van 2 865's op een dual socket bord uiteraard hier. :)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Dino78 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:46:
Nou, de koop gaat waarschijnlijk niet door, om het feit dat degene die ze verkoopt heel moeilijk doet over thuis ophalen.
We willen geen gesodemieter met de aankoop, en willen het dus bij de verkoper ophalen, wat hij niet lijkt te willen.

.....knip.......
Ik denk dat je, als een verkoper moeilijk doet over het thuis ophalen (zeker in dit soort gevallen) je het meteen moet wantrouwen. Aangezien het een deal is die "te mooi lijkt om waar te zijn". En je weet wat ze daar over zeggen ..... :X

Je moet (als eea opgestuurd gaat worden) maar afwachten of alles in orde is, en dan laat ik de eerder genoemde rekeningen en garantie papieren nog buiten beschouwing.