Zalman 300B-APS warmte probleem

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
De laatste tijd wordt mijn Zalman 300B-APS erg warm. Hier zit standaard een 80mm fan in, die temperatuur geregeld wordt. Ik heb deze vervangen door een Coolermaster @ 1400 RPM fan (dus niet temperatuur geregeld!).

Het warmte probleem heb ik sinds ik m'n Asus V9999/TD heb voorzien van een nieuwe bios, waarin de core (voltage op de core is gelijk gebleven) en memory flink zijn overgeklokt en alle pipelines open staan. Ook draait mijn Intel P4 3.0 @ 3.75 GHz (VCore 1.28 @ 1.30V).

De koelribben in de voeding zelf worden ongeveer 65 graden, en de luchttemperatuur is 50 graden. Jullie kunnen vast wel nagaan dat met dit warme weer m'n kamer binnen 30 minuten behoorlijk is opgewarmd :P.

Stel dat ik een Zalman 400 Watt of een Aopen 350 - 400 Watt voeding koop, zou het warmte probleem dan opgelost zijn?

Mijn computer valt nooit plotseling uit en loopt (bijna) nooit vast, dus de voeding kan wel genoeg stroom leveren lijkt mij, maar dit is niet optimaal, ofwel?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die voeding kan/mag wel zo warm worden. (ik heb een 300W en twee 400 Watters in gebruik)

Waarom heb je de fan vervangen? Nu kun je fluiten naar de eventuele garantie.

Een lagere temperatuur bereik je door een goede airflow in de kast te realiseren, niet door de voeding te vervangen. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Gewoon een nog snellere fan in zetten :P

• Me_Again
Snellere fan = meer geluid...

Garantie hoef ik toch niet, voeding is al bijna twee jaar oud en heeft 20 pinnen, dus niet handig voor een nieuw/ander systeem.

Verwijderd

dan zal je gewoon een keuze moeten maken tussen geluid en koeling. Aan jou de keuze. Normaal als het allemaal goed gaat kan je gewoon zo proberen te laten natuurlijk.

• Me_Again
Dan ga ik toch liever voor stilte. Zou het warmte probleem ook opgelost zijn als ik een nieuwe (A-merk) voeding koop met een vermogen van 350 of 400 watt?
Pagina: 1