Netwerkshares niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-04 20:26
Het bekende "U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron" probleem. Kan de oplossing echter niet vinden.

Opzet:
4 pc's via router verbonden. Allemaal zelfde WinXP Pro versie, SP2.

Probleem:
Alle pc's zien elkaar en kunnen delen. Behalve die van mij. Mijn computer kan alles zien en openen, behalve m'n eigen shares. Netwerkadressen benaderen via ip-adres of "\\" geeft dezelfde melding.
"U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron" en "Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken".

Let op: mijn computer kan dus ook niet de eigen shares openen via de netwerkomgeving!

Geprobeerd:
- Bestand en printerdeling opnieuw installeren
- Netwerkkaart opnieuw installeren
- Antivirus + firewall uit
- Registry geklooi --> cache vergroten

Dit probleem loop ik iedere keer tegenaan, ik snap er niets van. |:( |:( |:(

[ Voor 29% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-06-2006 19:44 ]

Verwijderd

Uiteraard ook gast account ingeschakeld?

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 12:51

Suaver

jokecoat

Je bent zelf admin?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• fRiEtJeSaTe
Ja. Gast account staat uit. Maar die staat ook uit op alle andere pc's. Gast is naar mijn weten alleen voor lokale access.

Verwijderd

voer eens "net use * \\servername\share" uit (evt met * /user:username erachter) en geef de foutcodes. /me has serious problems with dutch errormessages :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 15:54 ]

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:53:
voer eens "net use * \\servername\share" uit (evt met * /user:username erachter) en geef de foutcodes. /me has serious problems with dutch errormessages :)
Systeemfout 1130

Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
/me Insert schop
Ik had dit topic bijna geschopt met de vraag of iemand al een oplossing wist tot ik op het heldere idee kwam om eens te zoeken op "systeemfout 1130". Helaas gaf google maar 1 resultaat en dat was ook nog eens dit topic. Vertalen naar engels wil dan nog wel eens helpen en zodoende gezocht op "system error 1130" en daarbij kwam ik op een site terecht waar een deel van de oplossing stond.. Op diezelfde site stond dat bij "system error 1130" vaak in de logboeken dan een fout stond met eventid 2011, wat bij mij dus ook zo was. Met google weer gezocht op "eventid 2011" met als resultaat een site van MS en de complete oplossing.

Hierbij dus de oplossing (vertaald voor degene die het makkelijker vinden in het NL):
Start regedit op.
Ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters"
Als er aan de rechterkant IRPStackSize staat, klik daar dan met de rechtermuisknop op en kies voor eigenschappen. Verander het grondtal naar Decimaal en verhoog de waarde met 3 (in het MS doc staat dat het aanbevolen is de waarde met 3 te verhogen wat ik dus maar even overneem), start hierna de pc opnieuw op en kijk of het probleem opgelost is. Is het nog niet opgelost, verhoog de waarde dan weer met 3 en ga zo door (voor Windows 2000 is het max. 50).

Staat aan de rechterkand IRPStackSize er nog niet bij, maak dan een nieuwe DWORD-waarde aan met die exacte naam en wijzig de Decimale waarde.

Ik heb zelf de sleutel aan moeten maken en begonnen met als decimale waarde 11, hierna werkte het nog niet. Waarde verhoogt naar 14, nog niet. Waarde verhoogt naar 17, probleem opgelost.

Hopelijk is dit de oplossing voor degene die dit probleem hebben/nog gaan krijgen.

[edit]
Volgens de eerstgenoemde site kan het probleem ook optreden als de IRPStackSize te hoog staat. Probeer dus niet direct 50 als waarde in te geven want dan heb je misschien nog het probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 24-06-2006 17:13 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• fRiEtJeSaTe
Helaas, deze oplossing heb een tijdje terug al geprobeerd. Nu nog eens geprobeerd met jouw waarde (17), hielp ook niets.

Denk dat ik de pc opnieuw moet installeren. Toch bedankt.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:41:
Helaas, deze oplossing heb een tijdje terug al geprobeerd. Nu nog eens geprobeerd met jouw waarde (17), hielp ook niets.

Denk dat ik de pc opnieuw moet installeren. Toch bedankt.
Link gezien naar de site die ik eerst gevonden had?
Daar staat namelijk bij dat het ook nog kan liggen aan "PagedPoolSize". Deze is te vinden in het register onder: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management"
Het is het proberen waard lijkt me om die waarde een beetje hoger te zetten.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• fRiEtJeSaTe
FlipFluitketel schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:57:
[...]

Link gezien naar de site die ik eerst gevonden had?
Daar staat namelijk bij dat het ook nog kan liggen aan "PagedPoolSize". Deze is te vinden in het register onder: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management"
Het is het proberen waard lijkt me om die waarde een beetje hoger te zetten.
Die pagedpoolsize had ik er niet in staan. Heb ik aangemaakt met verschillende waardes hielp niets.
Pagina: 1