Toon posts:

Video over netwerk streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb boven een macmini vol met videos staan, hij hang aan een draadloos netwerk, en nu wou ik op mn macbook in de tuin lekker die videos bekijken. Helaas heeft VLC er niet veel zin in. Quicktime werkt niet, want alles is in xvid. Ik heb meerdere progammas geprobeert, niks werkt. Ik heb geprobeert de buffersize te vergroten. werkt ook niet. Ik heb geprobeert om the mounten via smb, afp, en ftp. Over het netwerk streamen via VLC is gecompliceert en zelfs toen ging het niet vloeiend. Op de windows pc die ook aan het draadloos netwerk hangt gaat het perfect (mounten>afspelen met VLC)

Kan iemand me helpen?

• PeteyP
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-09-2021
Wat je ook nog kan proberen is op www.divx.com gewoon de codecs voor Quicktime te downloaden. Op deze manier kan je de Xvids gewoon afspelen met Quicktime en misschien werkt het dan wel. Al moet ik wel bekennen dat streamen via het netwerk de ene keer wel en de andere keer helemaal niet lekker loopt op welke mac dan ook....

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Er was een trucje met sysctl maar tja... dat weet ik niet meer. Hielp niet echt bij mij (ibook g4 800 mhz).

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
www.webcamxp.com heeft zo'n functie. Maar is browser based. (miss shoutcast van winamp iets?)Zie opeens apple talk boven staan :o

Maar een simpele google zoekopdracht: http://mpeg4ip.sourceforge.net/documentation/index.php (dit iets?)

[ Voor 53% gewijzigd door mrFoce op 12-06-2006 20:50 ]

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

als windows bak wel goed werkt dan zou apple book ook moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Die mpeg4ip moet je zelf compilen enzo... Weet niet hoe het moet, en eigenlijk wil ik het ook niet.

Ik heb nou heel simpel de webserver van de computer boven aan gezet, en wat ik wil kijken 'download' ik, tijdens het downloaden kun je hem openen met VLC, en voila, 'streaming' video :P
(Dit kan niet met gewoon kopieren van een share want dan mag je hem niet openen tijdens het kopieren)

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zou je de volgende keer willen zoeken petae? Er bestond, zoals T-Junkie aangeeft, al een topic over dit onderwerp, dus het lijkt me het beste om daar verder te gaan :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.