SB audigy Advanced en Creative Inspire P5800

Pagina: 1
Acties:

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik heb een SB audigy Advanced sound card en ik heb gisteren van een vriend een set boxen gehad; de Creative Inspire P5800.

Nu is staat in de manual van de surroundset

http://files2.europe.crea...tivity%20Multilingual.pdf

dat ik een lime-green/black/orange kabel moet hebben, maar die kan ik nergens vinden. Hebben die kabels in Nederland andere kleuren? Weet iemand waar ik die kabel kan kopen? Ik heb een geel/wit/rood naar geel/wit/rood gebruikt, maar dat werkt niet...

Als ik een gewone rechte 1-1 kabel (een Jack?) gebruik in de 'aux in' heb ik alleen maar links en rechts geluid en niets surrounds.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als je nou 's drie van die 1-1 audio kabeltjes pakt, en de drie poorten verbind waarde lime kabel tussen loopt en de twee poorten met de black kabel? De groene poort is immers puur stereo geluid, die zwarte zal de andere boxen zijn? (/me heeft geen surround boxen)

EDIT: maar dan dus ook voor de oranje kabel omdat je setje 5.1 is.. (aka 3 losse kabeltjes..)

[ Voor 19% gewijzigd door Rigi op 12-06-2006 18:08 ]

Verwijderd

Het is onderdeel 11 (uit de manual) dat je moet hebben. Normaal zou dit mee in het pakket van de set boxen moeten zitten.

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
waarschijnlijk werkt die geel/wit/rood stekker niet omdat dat geen audio kabel is maar een audio+videokabel. Als je 1 op 1 kabeltjes gebruikt voor elke kleur 1, dan zal het hoogstwaarschijnlijk wel werken (wel audiokabels gebruiken dan he)

@hierboven, waarschijnlijk heeft hij die kabel niet omdat hij de boxen van een vriend gekregen heeft (ik ga ervan uit dat het geen nieuw setje was. Ik heb zelf een creative setje en daar horen idd die kabels bij te zitten)

[ Voor 33% gewijzigd door Mr. Inspire op 12-06-2006 18:13 ]

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
inderdaad, de kabels zaten er niet bij...
Ik zal 1:1 kabels gebruiken. en dan alleen voor groen en zwart?

Verwijderd

Als je de kans hebt groen,zwart en oranje, dan heb je volledig 5.1 geluid. Dan ga je wel 3 kabeltjes nodig hebben 1-1 (dus aan elk uiteinde mini stereo jack). Dus zoals in de manual gewoon dat onderdeel 11 ( 3-3) vervangen door 3 keer (1-1). Uiteraard mag 3-3 ook als je eraan kan geraken.

3-3 is eigenlijk gewoon 3 maal 1-1 dewelke tegen elkaar geplakt zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 19:58 ]

Pagina: 1