Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• surijava
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-03-2021
Hallo,

Ik krijg mijn combinatie Qtek8310, Adapt AD700 en TTM5.20 niet goed aan de praat.
Mijn mobiel heeft wel BT verbinding met de GPS ontvanger. In de mobiel heb ik de poorten COM6 en COM7 geactiveerd (non-secure).
Nadat ik in TT de optie "andere GPS apparaat" heb geselecteerd krijg ik niet zoals verwacht het scherm waar ik de poorten kan selecteren, maar ga dan weer naar het navigatiescherm met melding geen GPS apparaat.
Kan iemand mij hierin adviseren?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
heb je een serial poort geopend. Meestal com6?

Verwijderd

Wat bij mij hielp:

Het klinkt raar, maar probeer het maar eens:

- In TomTom kiezen voor andere bekabelde GPS-ontvanger (ja, je hebt bt, maar toch deze doen!)
- Baud snelheid op 9600 zetten
- Volgens mij COM-poort 6 of 8 (moet je even proberen, 1 vd 2 werkt)

En bij mij deed hij het toen.

• surijava
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik kan alleen kiezen tussen andere draadloze GPS en TomTom draadloze GPS.
Ik kan dus geen bedrade GPS kiezen.

Verder is er een outgoing port op com6 en incoming port op com7 ingesteld in de BT settings van de mobiel. :?

Verwijderd

Ik heb hier precies het zelfde probleem. Maar op internet kan ik er niks over vinden. Heb je inmiddels al een oplossing voor dit probleem gevonden?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik houd trouwens dit probleem ook, tot dat ik de update 5.21 installeerde deed hij t wel opeens. Hij kon eerst namelijk mn compoort niet vinden, maar na de update wel. Misschien dat dit een idee is?

Verwijderd

Helaas niet. Voor de Smartphones is er alleen versie 5.20. Deze update werkt ook prima trouwens, hij herkent alleen mijn GPS muis niet. Denk dat ik de originele GPS muis van TomTom nodig heb. :(

Er wordt wel gezegt dat je je GPS verbinding de naam 'TomTom Wireless GPSM MkII' moet noemen, maar helaas werkt dat niet (ook varianten van deze naam werken niet).
Pagina: 1