[HTML] Verkeerde weergave website in IE

Pagina: 1
Acties:

• Sitethief
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11-2025

Sitethief

Silence..........

Topicstarter
De website waar ik momenteel aan werk word wel correct weer gegeven in FF maar niet in IE. Weet iemand daar een kort/snelle oplossing voor of zou ik dan apparte code voor IE moeten schrijven?

Edit: Nu ik hier toch een topic heb, hoe kan ik de afmetingen van het Iframe relatief maken zodat hij vanzelf groter word ipv dat er een scroll-bar tevoorschijn komt?

[ Voor 27% gewijzigd door Sitethief op 12-06-2006 16:13 ]

To rule the entire world your servants should be loyal .

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
ipv tables zou je div's kunnen gebruiken

en je zou 2 aparte css's kunnen gebruiken (ik denk overigens dat het voor deze layout niet eens nodig is)

zie deze site over hoe je een IF condition kan inbouwen voor verschillende css's
http://www.quirksmode.org/css/condcom.html

[ Voor 33% gewijzigd door falcon4ever op 12-06-2006 16:17 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als je wilt dat het meegroeit kan je beter een div gebruiken oid dan een iframe. Die iframes zijn juist bedoeld om als scrollbaar element in een site te hangen. (en ik denk dat je andere problemen dan ook makkelijk oplossen)

• Sitethief

Sitethief

Silence..........

Topicstarter
Bedankt, Ik zal proberen er wat van te bakken, nog nooit met div gewerkt eerlijk gezegd :|

[ Voor 6% gewijzigd door Sitethief op 12-06-2006 16:23 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Ik zou je overigens ook aanraden dit artikel te lezen: http://home.parse.nl/~michiel/semantiek.html :) .

DM!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:27
even offtopic.

Op die website heb je een lichtblauwe achtergrond met donkerblauwe letters, dit maakt het niet echt leesbaar (die witte letters van de linkjes daarboven zijn tenminste duidelijk :) ).

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
nog keer offtopic:
Schoolopdracht Deltion Zwolle? ;)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:27
m33p schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:29:
nog keer offtopic:
Wat is een schoolopdracht, deze site?

• Sitethief

Sitethief

Silence..........

Topicstarter
Invisible_man schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:26:
even offtopic.

Op die website heb je een lichtblauwe achtergrond met donkerblauwe letters, dit maakt het niet echt leesbaar (die witte letters van de linkjes daarboven zijn tenminste duidelijk :) ).
Layout is nog maar net geimplementeerd dus er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in.
m33p schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:29:
nog keer offtopic:
Ja inderdaad, hoe weet jij dat?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
@Invisible_man:
Ik stel alleen een vraag aan de TS, het is geen feit, topic is nu genoeg vervuild of niet? dus.. :)

Weet ik omdat ik d'r zelf ook op school zat, ik ken jou wel ;P Paar van mn maten hebben bij je in de klas gezeten maargoed, dan weet ik het zeker :D Zal verder je topic niet verneuken ;)

[ Voor 46% gewijzigd door m33p op 12-06-2006 16:35 ]

• Sitethief

Sitethief

Silence..........

Topicstarter
Hmm toch maar ff wat info over div opzoeken voor ik mijn site compleet verneuk...................... :p

• Sitethief

Sitethief

Silence..........

Topicstarter
Terug naar de vraag die ik aan het begin stelde;
de layout op http://fysiotherapierhijnvisfeith.nl/layout/layout.php ziet er zo compleet anders uit in IE als in FF. Hoe krijg ik voor elkaar dat ze er ongeveer hetzelfde uitzien? Moet ik dan met twee verschillende stylesheets werken?

En hoe kan ik dmv CSS precies aangeven waar iets op de pagina moet komen? Want ik kan dat nergens terugvinden.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Sitethief schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:55:
Terug naar de vraag die ik aan het begin stelde;
de layout op http://fysiotherapierhijnvisfeith.nl/layout/layout.php ziet er zo compleet anders uit in IE als in FF. Hoe krijg ik voor elkaar dat ze er ongeveer hetzelfde uitzien? Moet ik dan met twee verschillende stylesheets werken?
Nee, dat kan je leren door het te proberen. Wat ik altijd aanraad is om de html semantisch op te zetten zoals het hoort en er daarna regel voor regel css styles aan toe te voegen. Vervolgens kijk je per regel die je neerzet in FF en IE wat er gebeurt en daar leer je dus van wat wel en niet werkt.

Om de verschillen te minimaliseren kan je beginnen met een strict html 4.01 doctype bovenaan te zetten.
En hoe kan ik dmv CSS precies aangeven waar iets op de pagina moet komen? Want ik kan dat nergens terugvinden.
Dat kan met behulp van positioning of met behulp van floats. Dit is toch basis en hiervoor verwijs ik je door naar de css referentie.
Pagina: 1