Toon posts:

[Exchange 2k] NDR niet bestaande medewerkers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende vraag

Zodra er medewerkers vertrekken is het de policy dat de mailbox gebackupd wordt als PST bestand en daarna verwijderd wordt van de server.
Dit gaat prima.
Echter erg vervelend is het wanneer na vertrek van een collega er nog steeds mail (nieuwsbrieven e.d.) verstuurd wordt naar dat desbetreffende adres.
De Administrator-box wordt netjes elke dag bijgehouden dus handmatig kan ik de mail alsnog wegknikkeren. Is er een mogelijkheid binnen Exchange om mail naar een bepaalde adres (waar dus geen gebruiker meer voor bestaat, en geen mailbox) automatisch te verwijderen?
We werken ook met een anti-spam filter op de Exchange doos, met blacklist instellingen, maar dit gaat alleen maar op voor verzenders en niet ontvangers (MailEssentials 11.1)

Graag een reactie,

Maarten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange doet dat standaard, gewoon een NDR, als de alias niet meer bestaat.

Je hebt waarschijnlijk met GFI of een eventsink oid zelf iets aan die setting aangepast ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link! Het is echter niet helemaal wat ik zoek, want mail van recipients die allang vertrokken zijn blijft binnen komen. Binnen MailEssentials wordt op verschillende manier SPAM gekenmerkt en wordt allemaal (als enige regel) doorgezonden naar Administrator@Domain.XX
Er is wel de mogelijkheid om met blacklists adressen op te geven en aan te geven dat er gekeken moet worden naar het MIME TO/FROM attribuut. Zodra ik een adres ingeef van een oud medewerker, en controleer op MIME TO werkt dit echter toch niet.

Heb wel eea gelezen over het doorsturen van alle mail naar unresolved recipients naar een aparte mailbox (die je dan om de zoveel tijd kan opschonen). Ik denk dat dit anders niet op te lossen is. (omdat er soms ook typ fouten gemaakt worden in de mailadressering en die mail moet ik er wel uit blijven kunnen vangen.
Had alleen het idee dat het MIME TO veld afdoende was.

Maarten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wij maken voor dat soort gevallen ook gebruik van één mailbox waar aliassen worden opgezet van de oud-werknemers.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

mailbasket kan alle niet bestaande aliassen opvangen, misschien een optie.

groet

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 13:26

grimson

domeingrommer

Ik neem aan dat het wel de bedoeling is dat een afzender een NDR krijgt?
Dit om te weten dat het bericht niet meer bij de bedoelde geadresseerde aankomt.

Als je dan zo'n bericht alsnog laat binnenkomen dan kan de afzender denken dat het bericht succesvol is aangekomen maar toch niet gelezen wordt.

Maar ik neem aan dat je dit wel goed afvangt.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Pagina: 1