Ik draai hier MS SQL Server 2005 in combinatie met SQL Server Management Studio Express (CTP, versie 9.00.1399.00) Hierin heb ik een database met de tabel tbl_news, deze heeft de volgende velden:
id (int, autonummering, PK)
title (varchar(50))
news (text)
category (int)
date (datetime)
Nu kan ik hierin geen data invoeren, na 1 record krijg ik de foutmelding:
No row was updated.
The data in row 2 was not committed.
Error Source: .Net SqlClient Data Provider.
Error Message: String or binary data would be truncated.
Nu lijkt het me sterk dat de tekst in 'news' te lang is (text kan iets van 4gb aan).
Later is gebleken dat de records wel toegevoegd werden, maar niet meer te verwijderen waren.
Door een SQL Delete qurey te schrijven heb ik ze er uiteindelijk wel uit gekregen.
Vervolgens heb ik naar de filesize van de Database gekeken. Deze stond op 2mb, autogroth by 1mb.
Omdat ik dacht dat mijn tabel wellicht corrupt was heb ik een nieuwe aangemaakt. Tevens heb ik de filesize vergroot naar 10mb, wat eerst wel genog moet zijn (het is een test database waar iets van 10 nieuwsberichten in komen).
Vervolgens ben ik weer begonnen met het invoeren van data, maar nu door middel van SQL query's. 4 query's gingen goed, de 5e bezorgde mij weer dezelfde prachtige error. Echter wordt de data nu niet ingevoerd.
Iemand bekend met het probleem?
Ik vermoed dat de filesize er iets mee te maken heeft, omdat in het eerste geval de database 3MB groot was en 0,77 mb over had.
Nu is de database 11MB groot en heeft hij 8,77MB over. Het lijkt er dus op dat hij niet over de 2,23 MB wil gaan.
De enige oplossing die ik vooralsnog heb is terug te gaan naar MSSQL2000
id (int, autonummering, PK)
title (varchar(50))
news (text)
category (int)
date (datetime)
Nu kan ik hierin geen data invoeren, na 1 record krijg ik de foutmelding:
No row was updated.
The data in row 2 was not committed.
Error Source: .Net SqlClient Data Provider.
Error Message: String or binary data would be truncated.
Nu lijkt het me sterk dat de tekst in 'news' te lang is (text kan iets van 4gb aan).
Later is gebleken dat de records wel toegevoegd werden, maar niet meer te verwijderen waren.
Door een SQL Delete qurey te schrijven heb ik ze er uiteindelijk wel uit gekregen.
Vervolgens heb ik naar de filesize van de Database gekeken. Deze stond op 2mb, autogroth by 1mb.
Omdat ik dacht dat mijn tabel wellicht corrupt was heb ik een nieuwe aangemaakt. Tevens heb ik de filesize vergroot naar 10mb, wat eerst wel genog moet zijn (het is een test database waar iets van 10 nieuwsberichten in komen).
Vervolgens ben ik weer begonnen met het invoeren van data, maar nu door middel van SQL query's. 4 query's gingen goed, de 5e bezorgde mij weer dezelfde prachtige error. Echter wordt de data nu niet ingevoerd.
Iemand bekend met het probleem?
Ik vermoed dat de filesize er iets mee te maken heeft, omdat in het eerste geval de database 3MB groot was en 0,77 mb over had.
Nu is de database 11MB groot en heeft hij 8,77MB over. Het lijkt er dus op dat hij niet over de 2,23 MB wil gaan.
De enige oplossing die ik vooralsnog heb is terug te gaan naar MSSQL2000
Raar... Is zo gek nog niet