[Tv-Kaart] Cinergy 400 vindt geen kanalen

Pagina: 1
Acties:

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:45
Na veel pijn en moeite is het tog gelukt om windows XP mijn tv kaart (Terratec Cinergy 400) te laten herkennen.

Alleen nu is het probleem dat Dscaler en Chris TV (ook deze programma's herkennen mij kaart gewoon) geen enkel kanaal vinden met mijn kaart. Ik heb de standaard tv software van Terratec meteen weggegooid omdat deze meteen chrashte.

De Coax kabel is wel gewoon goed want als ik de kabel in mijn tv stop geeft hij wel gewoon goed beeld :)
Ik ben ook een aantal dingen tegen gekomen zoals PAL B/D/I en NTSC om mee te scannen, maar niks van dit werkt :'(

Kan iemand mij helpen om tv beelden op mijn pc te toveren _/-\o_

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 21:30
Heb deze tv kaart ook gehad en moet zeggen dat ze geen cent waard is.

Heb nu een hauppauge tv kaart en deze is 10 keer beter ;)

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-11 11:02
Cinergy 400 is een prima kaart, als die niet stuk is, heb je wel de nieuwste drivers/software?
http://supporten.terratec...req=viewsdownload&sid=223

Heb hem sids 3 jaar zonder enig probleem

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-12 12:35

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

De terratec software werkt gewoon, eventueel zou je kunnen proberen om je software op te starten met Windows2000 compatibilty mode ...

Als zelfs dat niet lukt dan moet je het zoeken van zenders soms meerdere malen proberen ... als ie eenmaal doorgekomen is zullen er verder als het goed is geen problemen meer komen. Heb dit kaart ook al meerdere malen zo moeten installeren.

| My SpiderWeb |

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:50
In dscaler heb ik niet alleen de optie om de bronkaart aan te geven, maar ook de tuner die op de kaart zit. Kan het zijn dat je die niet goed ingesteld hebt? (Die van mij staat op phillips[PAL])

Het zou moeten kunnen, ik gebruik de 400/xp/dscaler setup al jaren zonder problemen. :P
kokorico schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:10:
Heb deze tv kaart ook gehad en moet zeggen dat ze geen cent waard is.

Heb nu een hauppauge tv kaart en deze is 10 keer beter ;)
Wat is er volgens jou mis mee dan?

[ Voor 40% gewijzigd door Charly op 13-06-2006 16:14 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 13:40

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb dit kaartje ook, download ff de software weer en probeer het daar ff mee. Je moet dan een volledige scan doen.(ik weet niet hoe het meer heet dacht iets van "snel zoeken" die moet je dus niet hebben.) Ik heb hem er niet in hang op dit moment dus ik kan de benaming fout hebben.

Ik heb wel wat problemen gehad met de afstandbediening maar opgelost met de 600 serie remote drivers. verder een prima kaartje alleen geen hardware decoder maar daar is de prijs ook na, en met een snelle cpu moet opnemen ook geen probeem zijn.

Maar heb je hem pas gekocht? Want hij is al best oud jaar of 4 ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 13-06-2006 21:30 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik ga nog meer eens zoveel mogenlijk scan opties langs en kijken of het nog wat oplevert.

Ik heb de tv-kaart hier trouwens pas gekocht op V&A voor een leuk prijsje ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic opgeschoond van geflame en offtopic posts. Hou het netjes nu!

Verwijderd

Ik had hetzelfde met m'n cinergy 600 ;( Mijn meegeleverde software werkte prima, maar de beeldkwaliteit is een stukje minder dan bij DScaler. Ik heb bij DScaler echter alles geprobeerd maar hij vond die kanalen niet. Ik kon wel een kanaal in DScaler krijgen door eerst het kanaal te openen in cinergy tv, vervolgens dat af te sluiten en dan dscaler te openen. Dan kreeg ik het kanaal dat ik het laatste had bekeken in cinergy tv. Niet bepaald ideaal dus B) Als er nog suggesties zijn hoor ik het graag, ik heb echt vanalles geprobeerd (alle apparaten/tuners geprobeerd die je kan selecteren, en volledige search gedaan etc).
Pagina: 1