[e-mail] 550 No such user here

Pagina: 1
Acties:
  • 1.349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21980

Topicstarter
Ik heb een probleem met het mailen naar het hostingbedrijf waar mijn homepage gehost wordt. Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk zelf dat het probleem of bij hun zit of eventueel bij Chello, maar niet bij mij.

Met mijn standaard-e-mailadres kan ik naar iedereen mailen en ik ontvang mail van iedereen daarop. Maar ik kan met dat e-mailadres niet naar het hostingbedrijf mailen waar ik dat domein host. Als uitgaande server heb ik Chello ingesteld en als inkomende het hostingbedrijf.

Ik kriig de volgende melding als ik een mailtje naar het hostingbedrijf wil sturen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
This Message was undeliverable due to the following reason: 

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <support@hethostingbedrijf.nl>
    Reason:    Verification failed for <sandra@mijndomeinnaam.com>               No Such User Here               Sender verify failed

Please reply to <Postmaster@chello.nl> 
if you feel this message to be in error.

Reporting-MTA: dns; amsfep11.chello.nl
Arrival-Date: Mon, 12 Jun 2006 13:28:14 +0200
Received-From-MTA: dns; [**.**.**.***]

Final-Recipient: RFC822; <support@hethostingbedrijf.nl>
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; hethostingbedrijf.nl (**.*.**.*)
Diagnostic-Code: smtp; 550-Verification failed for <sandra@mijndomeinnaam.com>
 550-No Such User Here
 550 Sender verify failed

Het hostingbedrijf is bezig geweest om het uit te zoeken, maar zij zeggen dat het probleem hoogstwaarschijnlijk aan mijn kant zit. Maar ik kan me dat niet zo goed voorstellen, omdat ik verder overal naartoe kan mailen met dat e-mailadres en met andere e-mailadressen kan ik wel naar het hostingbedrijf mailen, maar dus uitgerekend niet met het e-mailadres dat bij hun gehost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Vraag eens wat voor verificatie ze dan gebruiken :?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29908

Je zegt dat je chello als uitgaande server ingesteld hebt. Als je dus problemen hebt met het versturen van mail moet je het bij chello zoeken. Zou het kunnen dat chello geen mail door hun server laat versturen waarvan de afzender niet bij hun in het domein is? (dus naam@jouwdomeinnaam.com is niet bij chello gehost en daarom kun je geen mail sturen met die afzender)

Je kunt het beste proberen de Uitgaande server van de webhoster gebruiken in plaats van chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 29908 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:35:
Je zegt dat je chello als uitgaande server ingesteld hebt. Als je dus problemen hebt met het versturen van mail moet je het bij chello zoeken. Zou het kunnen dat chello geen mail door hun server laat versturen waarvan de afzender niet bij hun in het domein is? (dus naam@jouwdomeinnaam.com is niet bij chello gehost en daarom kun je geen mail sturen met die afzender)
Maar ik heb een stuk of 10 e-mailadressen die niet bij Chello gehost zijn en waar het met diezelfde instellingen wel gewoon werkt. Bovendien kan ik overal naartoe mailen met dat e-mailadres, behalve dus naar het hostingbedrijf. Tevens heb ik bij dat hostingbedrijf nog een andere domeinnaam en met het e-mailadres van die domeinnaam kan ik wel gewoon naar dat hostingbedrijf mailen.
Je kunt het beste proberen de Uitgaande server van de webhoster gebruiken in plaats van chello.
Dat had ik al geprobeerd, maar dan kan ik helemaal geen mail meer versturen en ontvangen op dat e-mailadres.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 21980 op 12-06-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Anoniem: 21980 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:39:
[...]

Maar ik heb een stuk of 10 e-mailadressen die niet bij Chello gehost zijn en waar het met diezelfde instellingen wel gewoon werkt. Bovendien kan ik overal naartoe mailen met dat e-mailadres, behalve dus naar het hostingbedrijf. Tevens heb ik bij dat hostingbedrijf nog een andere domeinnaam en met het e-mailadres van die domeinnaam kan ik wel gewoon naar dat hostingbedrijf mailen.

[...]

Dat had ik al geprobeerd, maar dan kan ik helemaal geen mail meer versturen en ontvangen op dat e-mailadres.
Wat gebeurt er als je met hotmail/gmail naar dat ene emailadres mailt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ChaserBoZ_ schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:18:
Wat gebeurt er als je met hotmail/gmail naar dat ene emailadres mailt ?
Je bedoelt naar mijn e-mailadres of naar dat e-mailadres van dat hostingbedrijf?

Naar mijn e-mailadres kan er gewoon met Hotmail gemaild worden. Gmail weet ik niet, ik heb zelf geen enkel Gmail-adres en ik zou zo ook niemand weten met een Gmailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

Probeer het volgende eens onder een dos venstertje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
telnet <mailservervanjehoster> 25 [enter]
helo <jouwdomeinnaam> [enter]
mail from: <jouw emailadres> [enter]
rcpt to: <email van de hoster> [enter]
data [enter]
From: <jouwemailadres> [enter]
To: <email van de hoster> [enter]
Subject: test [enter]
test [enter ]
. [enter]

( Let vooral op die laatste punt. Overal waar ik [enter] heb ingevuld druk je gewoon op enter :-) )

Wanneer je nu de zelfde melding krijgt ligt het sowieso niet aan chello. Daarnaast ligt het sowieso al niet aan jou. Dus is het de hoster.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MagicTempest schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:45:
Probeer het volgende eens onder een dos venstertje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
telnet <mailservervanjehoster> 25 [enter]
helo <jouwdomeinnaam> [enter]
mail from: <jouw emailadres> [enter]
rcpt to: <email van de hoster> [enter]
data [enter]
From: <jouwemailadres> [enter]
To: <email van de hoster> [enter]
Subject: test [enter]
test [enter ]
. [enter]

( Let vooral op die laatste punt. Overal waar ik [enter] heb ingevuld druk je gewoon op enter :-) )

Wanneer je nu de zelfde melding krijgt ligt het sowieso niet aan chello. Daarnaast ligt het sowieso al niet aan jou. Dus is het de hoster.
toon volledige bericht
Ik krijg niet weer die hele tekst, maar wel weer een 550 melding (550 Administrative prohibition).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 21980 op 15-06-2006 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

Je krijgt een Administrative prohibition terwijl je probeert een mailtje te maken naar hunzelf?

Dan zou ik ze toch maar eens heel snel de mailserver na laten kijken.

Wanneer je echter bij rcpt to: een adres hebt ingevuld die niet van hun is hoor je die melding te krijgen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MagicTempest schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:43:
Je krijgt een Administrative prohibition terwijl je probeert een mailtje te maken naar hunzelf?

Dan zou ik ze toch maar eens heel snel de mailserver na laten kijken.

Wanneer je echter bij rcpt to: een adres hebt ingevuld die niet van hun is hoor je die melding te krijgen.
Ik heb het vandaag nog een keer geprobeerd, want het zou natuurlijk kunnen dat ik vannacht een typfoutje had gemaakt..., maar ik krijg weer diezelfde melding.

Als ik het via een ander e-mailadres (en domeinnaam) probeer, wat daar ook gehost is, krijg ik deze melding op het moment dat ik bij rcpt to: (en dan dat e-mailadres van het hostingbedrijf) op enter druk:

code:
1
2
3
4
5
550-******.upc-g.chello.nl <mijnanderedomeinnaam.nl> [mijn ip-adres] is currently not 
550-permitted to relay through this server. Perhaps you have not logged into
550-the pop/imap server in the last 30 minutes or do not have SMPT 
550-Authentication turned on in your email client.
421 mijnwebhoster: SMTP command timeout - closing connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
Nou, die foutmelding copy/pasten naar je hostingprovider . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
Die server maakt gebruik van sender verify callout, wat erop neer komt dat de server contact opneemt met de mailserver van je domein en daar door de header checks probeert te komen. Dat dat niet lukt kan aan een aantal dingen liggen:
- de server waar je domein gehost wordt maakt gebruik van een blacklist waar de server die sender verify doet in staat
- de server waar je domein gehost wordt maakt gebruik van greylisting, maar de sender verify server snapt dat niet
- het adres waar je mee stuurt bestaat echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties :), ik heb de link van dit topic gemaild naar het hostingbedrijf. Ik hoop dat ze er iets mee kunnen.
Pagina: 1