Ik heb een aantal grafieken gebasseerd op informatie die ge-importeerd word. Kort door de bocht, per datum een waarde. Als ik mijn data refresh komt er een datum bij..
Nu wil ik een nette grafiek maken van deze data, eenmalig lukt natuurlijk zonder problemen, maar als ik refresh en er komt data bij moet ik alles manueel gaan aanpassen. Nu dacht ik aan een VB achtig iets wat draait om de boel te updaten.
Als ik een Macro opneem kom ik op zoiets:
nu moet dus die R43 gaan toenemen met het aantal velden wat erbij komt.
die R43 moet vervangen worden met Rx, waarbij x gelijk is aan:
aangezien ik nabij niets van VB weet, dus ook niet met welke keyword ik moet gaan zoeken/uitpluizen vroeg ik me af of iemand me in de goede richting kan duwen.? Of denk ik veeeeeel te moeilijk en heeft Bill iets anders voor mij voorzien.
"Nice to have" is dan ook nog een trigger (e.g. als ik het tabblad open) waarbij de macro draait.
Nu wil ik een nette grafiek maken van deze data, eenmalig lukt natuurlijk zonder problemen, maar als ik refresh en er komt data bij moet ik alles manueel gaan aanpassen. Nu dacht ik aan een VB achtig iets wat draait om de boel te updaten.
Als ik een Macro opneem kom ik op zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
' Macro recorded 12-6-2006 by No Name
'
'
ActiveSheet.ChartObjects("Chart 18").Activate
ActiveChart.PlotArea.Select
ActiveChart.SeriesCollection(1).XValues = "=SandBox!R28C1:R43C1"
ActiveChart.SeriesCollection(1).Values = "=SandBox!R28C6:R43C6"
ActiveChart.SeriesCollection(2).XValues = "=SandBox!R28C1:R43C1"
ActiveChart.SeriesCollection(2).Values = "=SandBox!R28C7:R43C7"
ActiveChart.SeriesCollection(3).XValues = "=SandBox!R28C1:R43C1"
ActiveChart.SeriesCollection(3).Values = "=SandBox!R28C3:R43C3"
End Sub |
nu moet dus die R43 gaan toenemen met het aantal velden wat erbij komt.
die R43 moet vervangen worden met Rx, waarbij x gelijk is aan:
code:
1
| =27+COUNTA(A28:A9999) |
aangezien ik nabij niets van VB weet, dus ook niet met welke keyword ik moet gaan zoeken/uitpluizen vroeg ik me af of iemand me in de goede richting kan duwen.? Of denk ik veeeeeel te moeilijk en heeft Bill iets anders voor mij voorzien.
"Nice to have" is dan ook nog een trigger (e.g. als ik het tabblad open) waarbij de macro draait.