PCI/AGP Lock waar?

Pagina: 1
Acties:

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 16:54
Ik kan echt nergens op mijn DFI infinty nf2 plankje de functie voor een agp/pci lock vinden. Maar naar mijn weten is nforce 2 daarmee uitgerust en dan zal dfi het al helemaal wel hebben.

Iemand enig idee waar ik het kan vinden?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het zal echt wel ergens in de bios moeten staan, aangezien ik ook heb gelezen dat elk nForce2 een PCI/AGP lock heeft.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het staat normaliter in de BIOS. Raadpleeg de handleiding van je moederbord. Staat het daar niet in, dan bestaat de optie simpelweg niet. Of probeer eens de laatste BIOS versie.

Voorts: Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking & Cooling Algemeen

• djkorpo
Ik kan het echt nerges vinden terwijl zoveel mensen het erover hebben. Gaat het dan mischien automatisch ofzo? Ik wil namelijk nog verder overklokken maar krijg telkens opstart fouten dus denk dat mn schijven het allemaal niet zo leuk vinden.

*edit,

Heb ook nog even wat rond gegoogled, mijn manual nagelezen die overigens nog in de folie zat:P. Maar kan er echt niks over vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door djkorpo op 12-06-2006 16:05 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

djkorpo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:27:
Ik kan het echt nerges vinden terwijl zoveel mensen het erover hebben. Gaat het dan mischien automatisch ofzo? Ik wil namelijk nog verder overklokken maar krijg telkens opstart fouten dus denk dat mn schijven het allemaal niet zo leuk vinden.

*edit,

Heb ook nog even wat rond gegoogled, mijn manual nagelezen die overigens nog in de folie zat:P. Maar kan er echt niks over vinden.
Je kan je misschien je agp vast zetten op één x aantal MHz? want dan "lock" je de agp namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 12-06-2006 22:12 ]

• djkorpo
Dat wel idd, maar voor pci kan ik niks vinden. Wordt die automatisch meegelockt?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb het in mijn BIOS van mijn A7N8X-X ook niet gezien maar draai wel 200MHz FSB ipv 133.

Een echt OC bordje zoals een DFI infinty NF2 zal het ook zeker hebben.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 16:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je AGP-frequentie gelockt staat wordt de PCI-frequentie hoogstwaarschijnlijk op de helft van de AGP ingesteld. Dat was in ieder geval wel het geval bij alle NF2-borden die ik gezien heb :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• djkorpo
Kijk daar heb ik wat aan :D Dan weet ik nu in ieder geval dak een kut cpu heb om over te klokken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
djkorpo schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:20:
Kijk daar heb ik wat aan :D Dan weet ik nu in ieder geval dak een kut cpu heb om over te klokken.
Als je een goed overklokbare CPU wilt hebben ga dan opzoek naar een XP-Mobile.

Vrijwel elke 2400/2500/2600+ kan makkelijk op 2400+ MHz lopen. Mijn 2600+ doet 2500MHz (3700+)

2ehands zijn er nog wel een paar te vinden voor rond de 60 tot 100 euro.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 16:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

djkorpo schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:20:
Welke core heb je? (code die op de CPU staat) De experts hier kunnen aan de hand van die code ongetwijfeld vertellen of het inderdaad een slechte OCer is..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• djkorpo
Is dat niet mogelijk met een screenie van cpu-z? Ik heb namelijk een zelf inelkaar geknutselde koeler voor mn cpu voor in de zomer maar die gaat er niet makkelijk af:P

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Dat kan niet, je zult echt de code die op je core staat moeten posten.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

djkorpo schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:39:
Dat wel idd, maar voor pci kan ik niks vinden. Wordt die automatisch meegelockt?
pci is dan gelockt op de helft van je agp, maar daar was je al achter. :P

Wat je ff kan proberen is meer vcore aan je cpu te voeren, en je geheugen op een andere divider te zetten en/of je timings losser te gooie.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

dividers op nF2 zou ik neit doen, werkt slecht en tis ruk voor je preformance vond ik.

Verder, voor zover ik weet zit op de Infinity toch gewoon de lock automatisch? ik heb er iig nooit naar gekeken en het bord clockte prima :)

Gabriël AM5

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb ook nforce2 helaas nooit die optie gezien.
mijn bak is echt megaslecht overclockbaar.

en die string die op de cpu staat kun je toch ook uitlezen met z'n SW progje.
datzelfde progje waarme je de ID string van de proc kunt verandere

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

hoe kan een proggie de sticker van de cpu lezen ?

Gabriël AM5

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03

Bever!

3

gaat automatisch..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

nForce2 bordjes hebben godzijdank geen dividers meer voor AGP en PCI. Alleen VIA kt266/333/400/600 chipsets hebben dit nog.
Als het overclocken niet lukt ligt dat aan je geheugen of je cpu.

🖥️ | 🚗

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 21:39
k heb een nForce3 250gb chipset en ik kan het niet aan of uitschakelen het staat gewoon aan. grtz
Pagina: 1