Welke module voor een HP DL385?

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ik ben op zoek naar (goedkopere) alternatieven voor het ecc-mem wat in een DL385 hoort.

Nu denk ik dat de volgende modules wel passen:
1GB PC3200 DDR, ECC Reg. CL3 (Kingston KVR400D8R3A/1G) €99
1GB PC3200 DDR, ECC Reg. CL3 (Kingston KVR400S4R3A/1G) €133

De ene is single rank, de andere dual rank maar wat dat nou precies inhoudt :?
En de ene is "4x", de andere "8x" :?

Wie kan me vertellen welke module ik zou moeten hebben?

[edit]
KVR "D" parts are Dual Rank and X8 will not support chipkill or SDDC technology.
Hmm...die eerste wordt het dus sowieso niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door duderuud op 12-06-2006 13:51 ]

Motor-Forum.nl

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:27

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat dit geheugen comaptible is ?
Ik heb via de geheugenwizard van Kingston gezocht, deze levert een ander resultaat...

Kingston resultaat

Eerst het probleem, dan de oplossing

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ja, dat is dus HP branded Kingston geheugen ;)

Naar mijn weten is dat geheugen exact hetzeflde als normaal Kingston geheugen maar dan met een 'HP ready' stickertje erop ofzo.

Ik wil gewoon normaal Kingston geheugen, veel goedkoper. Als het nog één gig was.. :X

[ Voor 25% gewijzigd door duderuud op 12-06-2006 15:47 ]

Motor-Forum.nl

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Niemand?

Motor-Forum.nl

• aml
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07-2025

aml

HP Branded is (helaas) niet alleen een stickertje....

Wanneer je geen HP Branded memory gebruikt geeft de server bij het opstarten een foutmelding. Ik weet alleen niet meer of je dan verplicht op F1 moest drukken om door te gaan.

Verder ondersteund de DL385 zowel single als dual rank memory (meer info : http://h20000.www2.hp.com...l/c00266863/c00266863.pdf)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26
Vergeet niet dat je een hoop ellende kan hebben met unsupported geheugen. Als je problemen hebt met de hardware krijg je simpelweg nul op rekest. geven ze in eerste instantie de schuld aan 't geheugen. Bij origineel HP geheugen heb je de volgende dag vervangende modules binnen.

En grote kans wat Ami aangeeft dat je systeem ook nog eens gaat zeuren over 't geheugen.

[ Voor 16% gewijzigd door PROnline op 19-06-2006 10:00 ]

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
aml schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:21:
HP Branded is (helaas) niet alleen een stickertje....

Wanneer je geen HP Branded memory gebruikt geeft de server bij het opstarten een foutmelding. Ik weet alleen niet meer of je dan verplicht op F1 moest drukken om door te gaan.

Verder ondersteund de DL385 zowel single als dual rank memory (meer info : http://h20000.www2.hp.com...l/c00266863/c00266863.pdf)
Dank voor de info. We gaan het maar gewoon proberen met Kingston mem...foutmelding maakt me niet uit, als ik maar niet op F1 hoef te drukken dan ;)
PROnline schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:58:
Vergeet niet dat je een hoop ellende kan hebben met unsupported geheugen. Als je problemen hebt met de hardware krijg je simpelweg nul op rekest. geven ze in eerste instantie de schuld aan 't geheugen. Bij origineel HP geheugen heb je de volgende dag vervangende modules binnen.

En grote kans wat Ami aangeeft dat je systeem ook nog eens gaat zeuren over 't geheugen.
Dat risico nemen we 'bewust', ik ga ervan uit dat Kingston geheugen minstens net zo goed is als HP-geheugen en dus ook net zo stabiel is. Je krijgt er niet voor niets lifetime support op.

HP-mem is gewoon te duur, kost bijna 2 keer zoveel. Maar goed, we zullen het wel zien.

Motor-Forum.nl

Pagina: 1