Toon posts:

Video editing Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT-ers,

Ik heb alle FAQ gelezen en heb daar veel info uit gehaald, BEDANKT!
Ik kom toch tot de conclusie dat ik niet alles weet doordat een aantal FAQs toch wel veroudert zijn...

Situatieschets:
Ik maak al een tijdje videofilmpjes en doe dit met een "Normale Geforce kaart".
Nu wil ik graag op een wat professioneler niveau bezig gaan en ben ik in winkels gaan rondvragen waar ze mijn vragen ook niet al te best wisten te antwoorden.
Ik wil graag met 2 20" tft dvi schermen werken plus een afzonderlijk in te stellen TV. (het liefst 2 tv's 1 composiet en 2 S-vhs).
Het probleem tot nu toe (en dat kwam ik ook tegen in de FAQ) is dat je 1 van de tft schermen dan op een lage resolutie moet zetten want dat signaal gaat ook door naar de TV.
Daar wil ik vanaf, ik wil in Premiere of Avid een uitgang selecteren, die uitsluitend naar de TV('s) gestuurd worden.
Dus dat ik het rauw gemonteerde beeld kan bekijken op het TV scherm.
Daarnaast wil ik ook graag weten of de videokaart vele processen overneemt van de rest van de pc en of dat mogelijk is.

Ik hoop dat iemand mij hierin kan bijstaan want dit is voor mij een dringende kwestie aangezien ik enthousiast ben om te beginnen!

(het resultaat zou ik dan ook graag tentoonstellen mits er belangstelling bij is)

Groet,

Bop

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:42
Matrox, bijvoorbeeld, had altijd kaarten met speciale functies en eigenschappen voor video-bewerking, maar misschien moet je meer kijken bij bedrijven die zich richten op de (professionele) 'broadcasting' sector. Ik kan me voorstellen dat daar wel kaarten aangeboden worden waar de nodige hardware-matige ondersteuning voor leuke video grappen inzit.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Misschien nVidia Qautro? Dat en Matrox zijn de twee dingen die als opties boven komen bij mij iig.

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoel je Quadro, maar ik geloof dat die meer bedoeld zijn voor 3d werk e.d. Aangezien de TS avid en premiere noemt lijkt dit niet echt nodig. Matrox zou idd een goeie keus zijn, zij waren er zeer vroeg bij toen (het echte) multi-monitoring opkwam!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! ik ga even op onderzoek uit over de quadro!

---

inmiddels al wat reviews gelezen waar zeer interessante info bij stond!

Eventuele tips en aanmerkingen zijn alsnog gewenst!

Hartelijk bedankt,

Bop

Verwijderd

2 monitoren, een videokaart met 2 DVI-out. Voor TV presentaties zou ik een TV-kaart nemen, dat lijkt mij iig de meest logische reactie. Heb zelf (nog) geen TV-out kaart dus kan er weinig over zeggen, maar Haupage schijnt erg goed te zijn. Verder staan er nog leuke TV kaarten in de BBG van de laatste 2 maanden onder multimediasystemen. Staan overigens ook videokaarten in, misschien heb je daar ook wat aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 12:53 ]

Verwijderd

Een geforce FX quadro kost nogal wat centen.... ik heb dan een geforce 6800 gamers editie en die kan ik zo bios modden naar een quadro :) zonder enkele problemen...

Verwijderd

misschien dat je aan een geforce 7800 gtx ook wel genoeg hebt als er maar 2 dvi porten op zitten..

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18
Nogmaals, een Quadro kan m.b.t. de eisen van de TS niks meer zoals FragK al zei. Voor zover ik idd weet heeft de TS met de huidige ATI en Nvidia kaarten een probleem en komt men toch misschien bij een Matrox uit, waarbij ik niet zeker wet of deze dit allemaal kan. Als gamen verder toch niet tot de opties behoort, zou ik eerst goed kijken naar de Matrox qua mogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 13-06-2006 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, ik zoek geen grafische kaart met uitsluitend 2 dvi poorten!

En wat word er bedoeld met TS? TopicStarter?

Gamen hoeft niet op die pc, hij word uitsluitend gebruikt voor video editing!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:24 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-07 07:17
Ik zou gewoon een moederbord met 2 PCIe x16 sloten halen (als je die nog niet hebt) en dan gewoon 2 kaarten gebruiken. Een 6800serie ofzo voor het videobewerken en een 6200 met 2x DVI om de TV`s aan te sturen. Quadro`s kosten echt dik 3000 euro`s ofzo.

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:50:
2 monitoren, een videokaart met 2 DVI-out. Voor TV presentaties zou ik een TV-kaart nemen, dat lijkt mij iig de meest logische reactie. Heb zelf (nog) geen TV-out kaart dus kan er weinig over zeggen, maar Haupage schijnt erg goed te zijn. Verder staan er nog leuke TV kaarten in de BBG van de laatste 2 maanden onder multimediasystemen. Staan overigens ook videokaarten in, misschien heb je daar ook wat aan.
de tv kaarten van hauppage zijn puur voor de invoer van beeld. Voor de uitvoer gebruik je altijd een videokaart. Had matrox niet al een kaart waar je vier schermen op kan aansluiten? Check de matrox QID eens. die is nieuw en lijkt wat interresante ondersteuning te geven

Verwijderd

Waarom geen twee videokaarten ?

Verwijderd

misschien vind je dit een interessant topic :

TOPIC

Verwijderd

Of koop gebruik je cam om je TV aante sturen via de DV poort.

• Lens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 12:44
Matrox Parhelia APVe 128MB DDR (PCI-e, DVI)

Het is misschien niet een echte video-bewerkingskaart, maar wel goede multi-monitor ondersteuning.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:18
De enige vraag die mij echt boeit is of die Matrox de Tv afzonderlijk met een reso kan aansturen(bij twee schermen), laat staan twee.

Stel men heeft twee TFT's met 1280/1024 en de TV's moeten afzonderlijk 800/600. 1280 met TV-out kan meestal toch niet, want boven de 1024 gaat hij bij een ATI/NVIDIA inzoomen.

Nieuwere kaaren hebben component HDTV, maar dan moet je ookwel een Plasma/LCD hebben met deze otpies, een normale tv heeft dit meestal niet. Overiegsn zit je dan nog steeds met het probleem dat je maar 1 TV-Out tegelijk kan gebruiken, ondanks de 3 opties.

Ik ga er vanuit dat de TS een AGP slot momenteel heeft ?

En ja, TS is TopicStarter

[ Voor 10% gewijzigd door Carel op 14-06-2006 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://i72.imagethrust.co...image/av-datasheet-3.html

Hier staat een voorbeeld van wat nodig is en dat is voor mij ideaal.

Verwijderd

Up! Ik slinger deze topic nog maar even een keertje aan... Heeft iemand hier nog goede tips over ? Ik heb een HP M7280 computer (P4 3.06ghz, 2Gb intern) en wil gaan video monteren, heb 2 samsung 226BW TFT schermen en ben op zoek naar een goede videokaart voor videobewerking en dus minimaal 2 x DVI out.

Nu ben ik werkzaam in de omroep-branche dus heb daar al wat zitten spieken en een Avid Adrenaline opengemaakt om te kijken wat voor videokaart erin zit, dat was een PNY Quadro FX 1500 Professional Video Edition 256 MB, deze kost echter 450 euro ex. BTW heb ik via de pricewatch uitgezocht, de kaart heeft ook HD uit, allemaal leuk, maar voor mij niet echt nodig. Heeft iemand misschien nog een tip voor een andere PCI express videokaart in een wat meer vriendelijke prijsklasse ?
Pagina: 1