Hosting probleem....toch?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Ik heb een ColdFusion website draaien bij Dutchwebhosting maar daarmee is het volgende aan de hand;
  • Wanneer een bestelling geplaatst wordt, wordt hiervan normaliter een mail naar mij en één naar de klant gestuurd. Dit heeft jarenlang goed gewerkt maar nu wordt slechts 20% van deze emails verstuurd!
  • De code is de afgelopen 1,5 jaar niet gewijzigd
  • Het probleem doet zich sinds vorige week dinsdag voor
  • Geen foutmelding of andere signalen dat het niet goed zou gaan
Ik maak dus een mooie support-ticket aan (brrrr!) en krijg als antwoord dat alles bij hen naar behoren werkt, met het verzoek de ticket te sluiten als het probleem verholpen is. |:(

Vervolgens geef ik aan dat het probleem zich nog steeds voordoet en stuur tevens een header mee van een email die wél is aangekomen. Als reactie krijg ik de opmerking dat de supportman hier helemaal niets mee kan, dat alles naar behoren werkt, dat ik m'n code nog maar eens moet nalopen en dat ik het ticket moet sluiten als het probleem is opgelost...

Bloeddruk en hartslag samen 400... :(

Ik meld vervolgens dat het probleem NIET is opgelost en meld hem NOGmaals dat de code sinds tíjden niet gewijzigd is, dat 20% van de emails WEL gestuurd wordt en dat het verschijnsel plosteling is ontstaan. Tenslotte eindig ik mijn bericht ietwat sarcastisch door hem te danken voor zijn inspanningen, zijn meedenken en zijn zinvolle suggesties.

Hierop wordt door een andere helpdeskmedewerker gereageerd dat ik mensen "afzijk" (inderdaad, met lange ij) en "...klanten die op deze wijze denken te moeten reageren..." en blablabla. Vervolgens heeft hij het ticket zélf afgesloten...

Nu mijn vragen aan jullie;
- herkennen jullie het email/sendmail probleem?
- is het onterecht te denken dat het probleem bij de provider ligt?
- kennen jullie een goede provider die ColdFusion ondersteunt?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Weet je zeker dat ze niet verstuurd worden?
Misschien belanden ze wel in de spambox van de klanten bijvoorbeeld.
Tegenwoordig worden namelijk veel automatisch verstuurde mailtjes als spam gezien.
Is niet waarschijnlijk dat dit het probleem is maar wel handig om even uit te sluiten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Eh...20% van de betreffende mailtjes waarin de bestelling staat beschreven komt WEL aan; zowel bij klanten als bij onszelf. 80% niet.

Emails die verzonden worden uit een normale emailclient worden ALTIJD door klanten en onszelf ontvangen, dus daar ligt het niet aan. Tevens staat onze spamservice zó ingesteld dat spammailtjes gewoon worden ontvangen maar dat er "SPAM:" aan het onderwerp wordt toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door JHMvP op 12-06-2006 13:03 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JHMvP schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:02:
Eh...20% van de betreffende mailtjes waarin de bestelling staat beschreven komt WEL aan; zowel bij klanten als bij onszelf. 80% niet.

Emails die verzonden worden uit een normale emailclient worden ALTIJD door klanten en onszelf ontvangen, dus daar ligt het niet aan. Tevens staat onze spamservice zó ingesteld dat spammailtjes gewoon worden ontvangen maar dat er "SPAM:" aan het onderwerp wordt toegevoegd.
Ja ik vind het ook erg veel, maar ik heb vaker mensen met problemen met automatisch email en spamfilters zien langskomen.
Het was maar een optie :)

Heeft de hosting misschien een limiet gesteld aan het aantal berichten dat je mag sturen ofzo?
Misschien kan je wat debugcode toevoegen en eens flink gaan testen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
ALS de provider mij een email-limiet had opgelegd dan;
- had hij dat gerust even kunnen zeggen
- zou ik de laatste 205 emails ook niet krijgen
- zou ik gelijk gaan verhuizen; een limiet van 300 mails per maand is niet van deze tijd...

:)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dom als ik ben? Wordt de website en coldfusion "ondersteund" door de hoster? Of beiden ze gewoon een (virtuele) server aan waar je dat spul op mag draaien.

Je hebt namelijk 2 problemen.
1. Je hoster ondersteund je niet. (of hoeft hij dat niet)
2. Je website verstuurd geen (correcte?) mailtjes.

Voor het eerste probleem moet je kunnen escaleren (jouw chef met zijn chef ofzo) Voor het 2e probleem zou je de log van je webapplicatie in moeten... ofzo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Worden de mailtjes uberhaupt wel verstuurd? Loggen jullie dat zelf?

Zoja, wat zijn dat de receipients en de sender velden. Als een mail ergens de mist in gaat moet dat ergens gemeld worden? Dan moeten sommige velden in een email wel goed staan.
Welke 80% gaat fout en wat is er bij deze 80% anders dan die 20% die wel goed gaat.
Wanneer een bestelling geplaatst wordt, wordt hiervan normaliter een mail naar mij en één naar de klant gestuurd. Dit heeft jarenlang goed gewerkt maar nu wordt slechts 20% van deze emails verstuurd!
Zoals je het hier vermeld lijkt het wel alsof de webapplicatie maar 20% verstuurd ipv dan het ergens anders de fout in gaat?
Worden ze wel of niet verstuurd? Dus worden ze ergens aan een mailserver gegeven (zodat je daarna niet meer terug kan vinden wat er aan de hand is), of komt het niet eens tot deze stap?

[ Voor 45% gewijzigd door bakkerl op 12-06-2006 13:16 ]

Verwijderd

ik heb geen verstand van coldfusion.

maar er moet inderdaad ergens een log zijn wat er met alle mails gebeurd vanaf het moment dat ze gegenereerd zijn, als ze gewoon goed verstuurd zijn ligt het probleem aan client zijde.

Ik vind het wel raar dat de provider zulke slechte support geeft, dus lijkt me dit hele voorval zowiezo een rede om te vertrekken

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
De verstuurde emails zijn allemaal gelijk; platte ASCII met naam, adres en artikelgegevens. Verder niets. Deze emails worden gestuurd aan <klant>@<klantdommeinnaam>.nl met een CCtje naar info@<domeinnaam>.nl en opvallend hierbij is dus ook dat als de klant geen email ontvangt, info@<domeinnaam>.nl óók geen email ontvangt. En zo gaat dat dus in 80% van de gevallen.

Buiten de website om gaat SMTP'en en POP'en op info@<domeinnaam>.nl foutloos.

Daarom vindt ik ook dat het er alle schijn van heeft dat de sendmail-configuraties of andere "interne" emailconfiguraties van de provider niet helemaal jofel zijn. Mijn code werkt tenslotte al 1,5 jaar probleemloos!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb een jaartje geleden exact hetzelfde probleem met DutchWebHosting gehad (dat ze érg onprofessioneel reageren). Ik (eigenlijk "mijn klant") ben er opgestapt met onmiddelijke ingang. Toen kreeg ik (op zaterdag notabene!) een telefoontje (van de directeur notabene!) die me de huid vol scheldde. Ik weet niet wat er (technisch) loos is daar, maar ik kan je alleen vertellen dat mijn ervaring met DutchWebHosting (en velen met mij) ontzettend slecht is. Mijn tip is dan ook: Geef ze een dikke middelvinger en stap over op willekeurig welke andere hoster; alles is beter dan zij.
Het is een ontzettend lang verhaal, anders had ik het hier wel "even" verteld, maar het komt er op neer dat er een aantal ontzettend botte medewerkers werken die geen van allen ook maar iets van een professionele instelling lijken te hebben. Als er iemand mensen afkat zijn zij het zelf wel. Overigens ontstond ons "probleem" (wat in essentie helemaal geen probleem had hoeven zijn als ze ons op tijd op de hoogte hadden gesteld van de wijzigingen) door het feit dat ze het van de een op de andere dag een aantal configuratie wijzigingen doorvoerden.

[ Voor 106% gewijzigd door RobIII op 12-06-2006 13:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:56
JHMvP schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:26:
Daarom vindt ik ook dat het er alle schijn van heeft dat de sendmail-configuraties of andere "interne" emailconfiguraties van de provider niet helemaal jofel zijn. Mijn code werkt tenslotte al 1,5 jaar probleemloos!
Gast, doe eens rustig aan man. Jou code is altijd perfect geweest, maar toch komt 80% niet aan. Moet jij mij verklaren waarom die 20% WEL werkt. Die sendmail zal het niet aan liggen.

Als eerste:
- heb je een return-path ingesteld? Zodra je een bounce hebt (bijvoorbeeld mailbox vol oid, dan is dat handig als je 'm terugkrijgt;
- de link naar de blacklist of spamassassin is helemaal niet gek. Mijn eigen bak trashed spam.
- heb je een mailadres waarvan je zeker weet dat er mail naar toe is verstuurd, en die is niet aangekomen? Maak daar een klein stukje code omheen, die alleen maar mailed, en geef dat mailadres aan de helpdesk. Mogen zij in de mail.log gaan kijken wat er mee gebeurd.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
DiedX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:33:
[...]

Gast, doe eens rustig aan man. Jou code is altijd perfect geweest, maar toch komt 80% niet aan. Moet jij mij verklaren waarom die 20% WEL werkt. Die sendmail zal het niet aan liggen.
En waarom niet. :? Ik heb zelf ook problemen gehad met sendmail waarbij een groot deel van de mail gewoon niet aankwam (of in dit geval geloof ik rustig in de exim queue bleef staan). Dat lag toch echt niet aan mijn code. (Getest met een simpel stukje code van 3 regeltjes wat enkel een mailtje naar mijn eigen mailbox stuurde. 10x F5en leverde 3 mailtjes op ofzo...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DiedX
Dat hoeft niet aan sendmail te liggen, maar kan gerust wat anders zijn. In ieder geval is het handig om een logentry te hebben, waar de helpdesk wat mee kan. De methode daarvoor staat hierboven uitgelegd.

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

XanderH schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:36:
En waarom niet. :? Ik heb zelf ook problemen gehad met sendmail waarbij een groot deel van de mail gewoon niet aankwam (of in dit geval geloof ik rustig in de exim queue bleef staan). Dat lag toch echt niet aan mijn code. (Getest met een simpel stukje code van 3 regeltjes wat enkel een mailtje naar mijn eigen mailbox stuurde. 10x F5en leverde 3 mailtjes op ofzo...)
Als ze in de queue blijven staan, komen ze uiteindelijk (na een dag of 3 of 5) ook weer terug via een bounce. Daarin staat dan een redenen waarom de mail niet verder kon.

De mail die je buiten je webapp verstuurd legt een hele andere weg af, en kun je dus niet vergelijken. Dat doet er hier dus niet toe.

• DiedX
bakkerl schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:47:
[...]

Als ze in de queue blijven staan, komen ze uiteindelijk (na een dag of 3 of 5) ook weer terug via een bounce. Daarin staat dan een redenen waarom de mail niet verder kon.
Tenzij je je return-path niet goed definieerd, nu snap je ook mijn andere vraag ;)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
DiedX schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:33:
[...]Gast, doe eens rustig aan man. Jou code is altijd perfect geweest, maar toch komt 80% niet aan. Moet jij mij verklaren waarom die 20% WEL werkt. Die sendmail zal het niet aan liggen.
"Gast"?
"Doe eens rustig aan man"?
Tsjeee wat een benadering!! Werk jij daar of zo? IK KAN niets verklaren, daarom heb ik ook mijn mede-GoTters en de helpdesk ingeschakeld. Maar de helpdesk reageerde net als jij; gewoon lukraak roepen dat het niet aan <vulhiermaarietsinwatdeklanttochnietbegrijptoftochnietcontrolerenkan> ligt.
Als eerste:
- heb je een return-path ingesteld? Zodra je een bounce hebt (bijvoorbeeld mailbox vol oid, dan is dat handig als je 'm terugkrijgt;
- de link naar de blacklist of spamassassin is helemaal niet gek. Mijn eigen bak trashed spam.
- heb je een mailadres waarvan je zeker weet dat er mail naar toe is verstuurd, en die is niet aangekomen? Maak daar een klein stukje code omheen, die alleen maar mailed, en geef dat mailadres aan de helpdesk. Mogen zij in de mail.log gaan kijken wat er mee gebeurd.
- Ja, het return-path is info@<domeinnaam>.nl en sinds vorige week dinsdag zijn er geen enkele "onbestelbare email"-meldingen binnengekomen.

- Link is inmiddels wél gek want daarop heb ik al antwoord gegeven.

- Ja, zoals ook eerder gezegd; van iedere email aan klanten wordt een CCtje naar info@<domeinnaam>.nl gestuurd.

• nheinemans
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:20
Wat de oorzaak van dit probleem ook is, het lijkt mij niet meer dan normaal dat je provider helpt bij het opsporen hiervan. Zij hebben immers toegang tot de logfiles op de server en kunnen daarmee een aantal oorzaken uitsluiten. Bij ons kloppen ook regelmatig klanten aan met de meest uiteenlopende problemen. Met een klein beetje moeite kun je de klant helpen en uiteindelijk wordt je daar allebei beter van.

Groet, Nick

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

nheinemans schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:15:
Wat de oorzaak van dit probleem ook is, het lijkt mij niet meer dan normaal dat je provider helpt bij het opsporen hiervan. Zij hebben immers toegang tot de logfiles op de server en kunnen daarmee een aantal oorzaken uitsluiten. Bij ons kloppen ook regelmatig klanten aan met de meest uiteenlopende problemen. Met een klein beetje moeite kun je de klant helpen en uiteindelijk wordt je daar allebei beter van.
Mijn 15 jaar oude TV laat ook nog ook alleen maar zwart-wit beeld zien. Ik hem er niets aan verandert. Alleen bij talpa laat die nog kleur zien. Ik heb casema helpdesk algebeld, maar die zeiden dat alles bij hun normaal was.

Ze wilde wel een monteur langs sturen om het te bekijken, maar die moest ik dan wel zelf betalen.

Afhankelijk van de provider hoeft het dus 'normaal' te zijn dat die helpt bij jou problemen op te sporen als aan die kant (zoals aangegeven) niets veranderd is. Als er geholpen moet worden huren ze maar de mensen in.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkerl op 12-06-2006 14:27 ]

• DiedX
JHMvP schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:07:
[...]
"Gast"?
"Doe eens rustig aan man"?
Tsjeee wat een benadering!! Werk jij daar of zo? IK KAN niets verklaren, daarom heb ik ook mijn mede-GoTters en de helpdesk ingeschakeld. Maar de helpdesk reageerde net als jij; gewoon lukraak roepen dat het niet aan <vulhiermaarietsinwatdeklanttochnietbegrijptoftochnietcontrolerenkan> ligt.
Tuurlijk. En ik geef je vervolgens wat tips, waar je blijkbaar niets mee hebt gedaan (ok, de returnpath heb je nagekeken). Voor je idee: ik werk niet, en ik sta aan jou kant. Als je nu een mail stuurt, gewoon 1 losse, en dan de helpdesk lastig valt, dan ben je een bikkel.

"vulhiermaarietsinwatdeklanttochnietbegrijptoftochnietcontrolerenkan"

Ik heb je 2 oplossingen gegeven, waarvan de 2e echt eist dat de helpdesk meewerkt. Mochten ze dat niet doen, dan neem je toch een andere provider? Laat hun maar bewijzen dat de mail de deur uit is. Zij moeten dat in de mail.log kunnen zien.

Een iets andere houding tegenover mij zou je helpen. Als ik aan de andere kant zou zitten, en ik zou zo'n klant krijgen, dan zou ik ook niet vrolijk worden.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 19:28

jep

Je ISP moet je gewoon helpen, wat het probleem ook is. Ik heb ook vaak dat ik een uur bezig ben om vervolgens te concluderen dat 't een fout van de gebruiker is, maar dat hoort erbij. Al denk ik dat het in dit geval niet van toepassing is.

Ik gok op te weinig kennis bij je hosting partij. :)

Verwijderd

Misschien kun je je code aanpassen om de email via SMTP te versturen, desnoods via een andere host.
Aangezien de kans klein lijkt dat je webhost iets voor je gaat doen....
Kunnen we wel blijven praten over hoe slecht dat is maar daar schiet je ook niks mee op.
Ik zou inderdaad verhuizen zodra je kan, en tot die tijd dus proberen zelf een workaround te vinden.
Volgens mij gaan ze je zelfs niet helpen als je kunt bewijzen dat het aan hun ligt..

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Mééstal wordt het verzenden van mail via de SMTP van een andere partij (Dutchwebhosting heeft niets van zichzelf; hun emailservers zijn van Megamailservers.com) geblocked dus daar heb ik weinig hoop op.

Maar ik ben er denk ik wel uit; gezien de andere negatieve berichten moeten we z.s.m. afscheid nemen van deze provider. Er komt zometeen een nette vermelding op de website dat klanten via reguliere email of het gratis telefoonnummer kunnen bestellen. En dan RAP het spulletje overpompen naar een andere ISP. Suggesties?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hum....

Hosting FAQ:welke hsprovider is goed? O-)

Zelf uitzoeken lijkt me verstandiger want anders krijg je kereltjes die vanuit hun zolterje melden een website met 110% uptime te leveren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Hmmm...op de link wordt niet over ondersteuning van ColdFusion gesproken...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 19:28

jep

Dat zal ook je moeilijkheid worden. Coldfusion is niet heel erg standaard. :)

[ Voor 4% gewijzigd door jep op 12-06-2006 14:59 ]

• DiedX

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
_/-\o_ Dank! Suggesties voor een GOEDE?

• DiedX
JHMvP schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:12:
_/-\o_ Dank! Suggesties voor een GOEDE?
Helaas. Ik had het idee dat CF aan het uitsterven was, maar ik zou een paar pakken, kijken op de website (!) of ze er informatie over hebben, en eens een belletje doen.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Hmmm...dan loop ik de kans op een Dutchwebhosting II... :)
Suggesties wie ik NIET moet hebben dan?

• DiedX
Ik helaas niet, maar wellicht dat iemand een suggestie heeft?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Yourhosting misschien. Zit er zelf niet, maar hoor dat anderen die er wel zitten goeie ervaringen hebben.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Je zou natuurlijk ook eens naar de helpdesk kunnen BELLEN ipv alleen maar mailen. Direct contact is wel zo fijn toch?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
DJ_Jorizzz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:02:
Je zou natuurlijk ook eens naar de helpdesk kunnen BELLEN ipv alleen maar mailen. Direct contact is wel zo fijn toch?
:) Bellen heeft ALTIJD mijn voorkeur maar dat willen ze blijkbaar zelf niet want een telefoonnummer is niet te vinden. Tevens wordt op hun (?) website aangegeven dat je bij Dutchwebhosting ALLEEN maar support-tickets kunt openen. En gezien de wijze van benadering van hun klanten is dat misschien maar beter ook...

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:51

Alfisti

So macht Reisen Spaß

MADG0BLIN schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:59:
Yourhosting misschien. Zit er zelf niet, maar hoor dat anderen die er wel zitten goeie ervaringen hebben.
Inderdaad, ik zit er ook en niet geheel onbelangrijk: je krijgt fatsoenlijk en snel antwoord op je mail :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Zelf goede ervaringen met webstekker gehad, toen wij ophielden met Coldfusion ondersteuning voor onze klanten daar een paar sites onder gebracht..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Het is Simple-hosting geworden. Correct, beleefd, kennis van zaken, netjes en snel.
Dank aan allen!

[offtopic]
@Alfisti; cuore sportivo! (ex-33 1.3, ex-75 1.8, ex-155 1.8, ex-156 Selespeed. Nu afvallige; Chrysler Sebring 2.7V6...bekt en rijdt ook wel aardig maar ik ben niet meer echt welkom op de Alfa-dagen). :)

• DiedX
axis schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:28:
Zelf goede ervaringen met webstekker gehad, toen wij ophielden met Coldfusion ondersteuning voor onze klanten daar een paar sites onder gebracht..
Zelf een van de heren van webstekker tegengekomen bij Redbus (colocatie in Adam). Prima gasten.

Maar de TS heeft zijn keuze gemaakt!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja, ik vind de gehele gang van zaken niet geheel netjes. Waaom vraag je je provider niet gewoon nogmaals, maar dan (meer) specifieke vragen? Als je zegt "hij doet 't niet", "ik krijg maar 20% (!!11, in bold!!11) van alle e-mails" en "het is niet mijn probleem, want ik heb niets gedaan" krijg je natuurlijk ook geen antwoord. De vraag is gewoon niet specifiek genoeg.

Geef de hoster bewijs dat je e-mails niet verstuurd worden (of ontdek dat de e-mails wel verstuurd worden, maar niet ontvangen worden). Als dat niet helemaal zelfstandig lukt, vraag dan hier suggesties over logs die je kan inzien of andere acties die je kan doen. Als er door een zelf-geschreven of gekocht cold-fusion programma geen logs bewaard worden moet je bij de programmeur zijn.

Maar hop niet meteen naar een andere provider. Dat lost je probleem vast niet op en je bloeddruk zal er niet van dalen.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
@DiedX: Ik heb het idee dat Simple-Hosting en Webstekker wel iets met elkaar te maken hebben want ik kwam de naam Webstekker tegen op het formulier van domeinverhuizing.

@Sendy: ALS ik inderdaad totaal geen informatie ZOU hebben gegeven dan mag ik nog steeds een béétje meedenken verwachten, toch? Dat ik in dat geval "geen antwoord" zou krijgen vind jij blijkbaar al normaal. Misschien is het de geest van de tijd. Ik zal dan ook een mailtje sturen aan de Dikke van Dale om in overweging te nemen om de klemtoon van het woord "helpdesk" van help naar desk te verplaatsen.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als jij de (in mijn ogen) vreemde claim doet dat maar 20% van de e-mailtjes verstuurd wordt, zou ik ook alleen maar kunnen zeggen dat alles normaal werkt (dus niet "geen antwoord", maar "alles lijkt hier goed"). Je zal toch echt met bewijs op de proppen moeten komen, anders heb ik geen aanknopingspunt om te zoeken.

Nu heb je wel gelijk dat een helpdesk de juiste vragen mag stellen en dan van jou nuttige antwoorden kan krijgen. Dat is echter hier (op GoT) niet anders, en daar geef je ook geen antwoorden :X

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Sendy schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 19:17:
Als jij de (in mijn ogen) vreemde claim doet dat maar 20% van de e-mailtjes verstuurd wordt, zou ik ook alleen maar kunnen zeggen dat alles normaal werkt (dus niet "geen antwoord", maar "alles lijkt hier goed"). Je zal toch echt met bewijs op de proppen moeten komen, anders heb ik geen aanknopingspunt om te zoeken.
I rest my case... :)

Pagina: 1