Xbox opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 07:06
Ik heb sinds anderhalf jaar een fijne Xbox met Xboxmediacenter erop!

Nu doet het volgende probleem zich voor tijdens de warme maanden (mei-oktober):

Als ik mijn Xbox aanzet, dan blijft het beeld zwart. Booten in het 'standaard' splashscreen van MS werkt wel gewoon.

Mijn Xbox heeft een grotere harde schijf (160 gig seagate) en werkt tijdens de koelere maanden wel gewoon. Ik heb hem al open gehad en een flinke schoonmaakbeurt gegeven, heb het al geprobeerd met een enorme ventilator erop maar niks schijnt te helpen. Als ik hem geboot krijg (wat me een keer of 40 resetten kost) en ik kijk dan naar de CPU en GPU temperatuur dan komen beiden niet boven de 45 graden uit. De temperatuur van de HDD geeft altijd standaard 30 graden aan (die temp indicator werkt dus volgens mij niet). Ik heb verder al meerdere malen XBMC ge-update naar de nieuwste versie en de ventilatorsnelheid hoger gezet (70%).

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen en vooral: hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen? En nee: waterkoeling of koudijs is niet echt een optie voor een console ;) :)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Hoe heb je hem omgebouwd ? chip of softmod ? Als het met chip is kan het nog wel eens voorkomen dat de chip te heet word.

• Frankster
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:25:
Hoe heb je hem omgebouwd ? chip of softmod ? Als het met chip is kan het nog wel eens voorkomen dat de chip te heet word.
Daar kan ik geen antwoord op geven, want het bespreken van topics waarin gesproken wordt over een ingebouwde chip mogen niet op GoT... ;) Maar is een dergelijk ding extra te koelen met een heatsink oid? Het probleem is namelijk niet dat de Xbox kapt na een tijdje werken, maar ook de eerste keer van de dag dat ik 'm op probeer te starten en dan zouden, volgens mij, alle onderdelen kamertemperatuur moeten zijn en dan zou een heatsink ook niet helpen...

[ Voor 31% gewijzigd door Frankster op 12-06-2006 12:31 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Tikje naar SPV :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Frankster schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:27:
[...]

Daar kan ik geen antwoord op geven, want het bespreken van topics waarin gesproken wordt over een ingebouwde chip mogen niet op GoT... ;)
Je mag het best over topics hebben waarin er gesproken wordt over een ingebouwde chip ;)

Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je in een topic niet over een ingebouwde chip mag spreken. ;)
Volgens mij mag dat wel. Alleen wordt er op GoT geen ondersteuning gegeven aan illegale praktijken.
Dus als je vraagt hoe je hem moet modden zal je topic gesloten worden.
Maar als je Xbox te heet wordt doordat hij gemod is dan mogen de GoT'ers je dat best vertellen.
Alleen denk ik niet dat ze je mogen helpen om je gemodde xbox aan de praat te houden, want dan ondersteun je weer illegale praktijken :?

Maar ontopic:
Kan je in een xbox eigenlijk niet een extra fan inbouwen ofzo?
Of laat de structuur dat niet toe?
Ik heb nog nooit een xbox van binnen gezien ;)
Anders misschien eens proberen om er een ventilator op te richten, misschien helpt dat. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 12-06-2006 12:34 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ik geeft dit het voordeel van de twijfel, omdat we hier geen hulp bieden bij problemen die veroorzaakt worden door modchips ed.

-> Spielerij - Problemen & Vragen

edit:
Misschien iets vaker F5'en :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 12:34 ]

• brehloi
  • Laatst online: 01-12 13:08
Omdat de xbox wel gewoon boot in het microsoft-dashboard, lijkt het probleem bij de mod-chip te zitten. Dat het probleem de koeling van deze chip betrefd lijkt me echter onwaarschijnlijk omdat dat bij het opstarten nog geen probleem zal zijn. Daarnaast kan ik me ook niet voorstellen dat een dergelijke chip zwaar belast wordt. De harde schijf lijkt me het probleem ook niet te zijn, deze wordt ook gebruikt wanneer je het microsoft-dashboard start. Heb je ook bij het spelen van spellen problemen?

• Frankster
Gonadan schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:33:
[...]
Maar ontopic:
Kan je in een xbox eigenlijk niet een extra fan inbouwen ofzo?
Of laat de structuur dat niet toe?
Ik heb nog nooit een xbox van binnen gezien ;)
Anders misschien eens proberen om er een ventilator op te richten, misschien helpt dat. :)
Dank voor je tips, maar het probleem is dus dat hij ook niet opstart met een 40 cm ventilator er recht op gericht... Ook als alle onderdelen op kamertemperatuur zijn (de Xbox heeft de hele nacht uitgestaan) dan doet hij het niet. Of zou tijdens het opstarten bepaalde onderdelen binnen 0,1 seconde te warm kunnen worden? Dan zou mijns inziens een heatsink/ventilator uitkomst moeten bieden, of heb ik het nou verkeerd?
brehloi schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:37:
Heb je ook bij het spelen van spellen problemen?
Als ik de Xbox opgestart krijg, dan kan ik meestal gewoon spellen spelen. Zo heel af en toe (in de winter minder) loopt hij bij het afspelen van video's en MP3's wel eens vast.

[ Voor 18% gewijzigd door Frankster op 12-06-2006 12:40 ]

&Creative

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Frankster schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:39:
Dank voor je tips, maar het probleem is dus dat hij ook niet opstart met een 40 cm ventilator er recht op gericht... Ook als alle onderdelen op kamertemperatuur zijn (de Xbox heeft de hele nacht uitgestaan) dan doet hij het niet. Of zou tijdens het opstarten bepaalde onderdelen binnen 0,1 seconde te warm kunnen worden? Dan zou mijns inziens een heatsink/ventilator uitkomst moeten bieden, of heb ik het nou verkeerd?
Als hij zo snel op z'n plaat gaat kan het onmogelijk vanwege de warmte zijn.
Of heel misschien wel als zijn eigen fans stuk zijn, dat kan je misschien nog even controleren.
Als dat het niet is dan zal het een hardware probleem zijn. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frankster
Gonadan schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:42:
[...]
Of heel misschien wel als zijn eigen fans stuk zijn, dat kan je misschien nog even controleren.
Als dat het niet is dan zal het een hardware probleem zijn. :)
De interne ventilator is geheel in orde en draait altijd lekker! Zeker na de schoonmaakbeurt die hij laatst heeft gehad...
Als hij zo snel op z'n plaat gaat kan het onmogelijk vanwege de warmte zijn.
Waarom gebeurt dit dan echt alleen maar in de zomer? Het lijkt wel alsof bepaalde onderdelen er al bij een temperatuur van 25 graden of meer mee ophouden...

[ Voor 25% gewijzigd door Frankster op 12-06-2006 12:50 ]

&Creative

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Gaan de ledjes op je chip wel aan? Misschien zit je chip gewoon niet meer helemaal correct op zijn plaats (als het een solderless model is iig)?

• Frankster
Fire69 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:49:
Gaan de ledjes op je chip wel aan? Misschien zit je *piep* gewoon niet meer helemaal correct op zijn plaats (als het een solderless model is iig)?
Ik zal eens kijken... Wist niet dat er ledjes opzitten...

&Creative

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Dat verschilt ook per (modchip) model :P

[ Voor 15% gewijzigd door J0J0 op 12-06-2006 12:59 ]

specs

• Frankster
Hmmm... Heb de doos maar eventjes opengeschroefd en nu start hij wel gewoon op (zelfs na een paar keer aan/uit gezet te hebben...)

Nu even bezig met een 'duurtest' DVD afspelen via het netwerk om te kijken of ie straks nog opstart.

EDIT: zo ligt hij er nu bij (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.versteegen.biz/pictures/x1small.jpg

En voor de mensen die graag een Xbox van binnen willen zien (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.versteegen.biz/pictures/x2small.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Frankster op 12-06-2006 13:14 ]

&Creative

• Frankster
Net even getest met de (externe) ventilator uit. Toen de temperatuur van de CPU 45 graden aangaf (en van de GPU 40) heb ik de Xbox uitgezet en geprobeerd weer op te starten. Ik kreeg toen wel netjes het splashscreen, maar daarna ging het beeld op blauw (op het moment dat het XBMC logo in beeld zou moeten komen). Blauw beeld betekend bij mijn TV: geen signaal.

Die temperatuur lijkt mij toch te laag om problemen te veroorzaken, of niet?

&Creative

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Misschien even je soldeerpunten langslopen.. wellicht gewoon een slechte connectie ergens..
zelfde chip in mijn box zo te zien en geen problemen met deze temperaturen :-)

• Frankster
Ik heb alle soldeerpunten nagelopen, maar alles lijkt 100% in orde!

Ik heb gisterenavond het een paar keer voor elkaar gekregen om met de grote ventilator op het moederbord gericht de Xbox op te starten, maar dan bleef hij als ik een avi-film had gekeken via het netwerk en deze wilde stoppen steeds hangen... Temperaturen zijn geen 1 keer boven de 52 graden gekomen.

Alle hulp is verder dus welkom!

&Creative

• straightedge
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06-2008
Frankster schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:17:
Net even getest met de (externe) ventilator uit. Toen de temperatuur van de CPU 45 graden aangaf (en van de GPU 40) heb ik de Xbox uitgezet en geprobeerd weer op te starten. Ik kreeg toen wel netjes het splashscreen, maar daarna ging het beeld op blauw (op het moment dat het XBMC logo in beeld zou moeten komen). Blauw beeld betekend bij mijn TV: geen signaal.

Die temperatuur lijkt mij toch te laag om problemen te veroorzaken, of niet?
Waar heb je deze temperaturen uitgelezen? En welke versie XBOX heb je?
EvolutionX bijvoorbeeld geeft niet de goede waarden weer als je een XBOX v1.6 hebt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Dit probleem ligt dus duidelijk aan je modchip, en hier geven we geen ondersteuning voor op GoT. Dit topic gaat dus dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.