Toon posts:

Probleempje met internet/netwerk (??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb mij op aanraden van een vriend van mij hier aangemeld, omdat ik met een probleempje zit waar ik niet uit kom. Waarschijnlijk zal het niet zo moeilijk zijn, maar ja, je kan niet overal verstand van hebben he! ;)

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat ik een aantal websites niet meer kan bereiken. Ik heb verder geen probleem met internet ofzo, maar dus bij een handje vol sites wel! De belangrijkste site die ik niet meer kan bereiken is www.dancegrooves.com. Als jullie er op klikken zal hij zo tevoorschijn komen. Ik heb ze er zelf ook al over gemaild, maar ze wisten het antwoord zelf ook niet... (heb geen ip-ban ofzo hoor!)

Als ik deze url in tik, of ik klik op dancegrooves in mijn favorieten, dan begint hij dus te zoeken maar na een halve minuut krijg ik een wit scherm. Ik heb het al met verschillende browsers geprobeerd, maar dat hielp ook niet..

Nu dacht ik, het ligt aan internet. Ik werk altijd op mijn laptop, die via een LAN-verbinding is aangesloten op de hoofdcomputer thuis. Maar nu stop ik de LAN-verbinding en schakel ik over op een draadloos netwerkje van iemand bij ons uit de straat, waar ik stiekum op aan kan sluiten haha. En daar doet de site het dus WEL op! :?
Nu dacht ik dus, dat het wel eens eerder aan mijn netwerk kan liggen, dat hij bepaalde sites blockt ofzo?

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

edit: ik kan natuurlijk heel de comp opnieuw installeren, maar ik heb er een hoop programma's op staan waar ik de installetie cd's enzo niet meer van heb, dus dit wil ik echt als laatste redmiddel gebruiken!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 12:16 ]

Verwijderd

kan ook nog aan je ISP liggen die iets in de DNS server niet goed heeft staan

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik dat het gemakkelijkste controleren?

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Doe eens een 'nslookup' via je eigen verbinding en de 'geleende' verbinding.. mocht daar iets anders uit komen dan weet je waar je probleem zit.

Komt bij allebei hetzelfde eruit, doe dan een 'tracert' via deze twee verbindingen en kijk waar e.e.a. op houd.

[ Voor 6% gewijzigd door empheron op 12-06-2006 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet echt gelukt... Iemand nog een ander idee?

Als ik bijvoorbeeld een nieuwsbrief krijg van 1 van die sites, dan kan ik de plaatjes erin dus ook al niet zien... Het is puur iets op mijn computer wat die site blockt ofzo :|

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Wat krijg je als je naar http://62.221.193.32 gaat?

Site is hier wel ongelooflijk traag trouwens..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat doet hij helaas ook niet :(

Nu zal ik het nog gekker maken:
1 site die ik met mijn laptop in het thuisnetwerk niet aan kan, start zonder problemen op op de gewone vaste computer. Maar een andere site die het ook niet doet op mijn laptop, doet hij ook weer niet op de vaste computer...

Echt klote dit!

(misschien toch maar eens aan draadloos internet gaan denken...waar kan ik dit zo goedkoop mogelijk halen eigenlijk? blijf natuurlijk een arm studentje..)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me nu nog eens te denken:

Sinds een tijdje reageert mijn laptop sowieso al (zeer) traag op sommige commando's. Bijvoorbeeld het openen van Word, Excel, TXT-bestandjes. Daar doet hij soms wel 20 sec over! Ook als ik op bijvoorbeeld een mp3 met de rechtermuisknop klik, om naar properties te gaan, dan moet hij soms wel 10 a 20 sec nadenken alvorens iets te doen. Dit is niet elke keer, maar toch redelijk vaak... Er is iets wat het systeem traag maakt!

Misschien dat dat dezelfde reden heeft als dat enkele sites het niet doen. Over het algemeen zijn dit namelijk allemaal vrij langzame sites...

Ik heb op aanraden Hitman Pro 2 geinstalleeerd en al 2 maal laten lopen, maar de problemen lijken niet echt verholpen te worden...

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 18:38
Kijk eens met HijackThis:

http://www.hijackthis.nl/

of

http://www.merijn.org/

[ Voor 23% gewijzigd door wijbro op 14-06-2006 22:08 ]

Verwijderd

En wat levert een ping of nslookup op?

Windows? Klik start, uitvoeren: cmd

Op de prompt type: ping dancegrooves.com
of: ping 62.221.193.32

En pobeer (ook op prompt)
nslookup dancegrooves.com

Post eventuele foutmelding en de uitkomsten van (op promt):

ipconfig /all
route print

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:15 ]

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Kijk eens in je hosts file, of hij daar perongeluk in terecht is gekomen?

start>uitvoeren

%systemdrive%\windows\system32\drivers\etc\hosts

gewoon even openen met notepad. Mocht je windows directory anders heten (meestal is het dan WINNT) moet je het pad even wijzigen. Staat daar iets in mbt de site die niet werkt, dat er even uithalen en kijken of het wel werkt. Iets raars met je dns kun je heel soms oplossen met:

ipconfig /flushdns

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:14:
En wat levert een ping of nslookup op?

Windows? Klik start, uitvoeren: cmd

Op de prompt type: ping dancegrooves.com
of: ping 62.221.193.32
Time out bij opdracht geeft hij hier aan...

Bij de rest lijkt alles normaal te zijn.

Bij nslookup geefty hij mijn adres aan en die van dancegrooves

Bij ipconfig /all geeft hij dit weer:

-weggehaald-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
MindStorm schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:52:
Kijk eens in je hosts file, of hij daar perongeluk in terecht is gekomen?

start>uitvoeren

%systemdrive%\windows\system32\drivers\etc\hosts

gewoon even openen met notepad. Mocht je windows directory anders heten (meestal is het dan WINNT) moet je het pad even wijzigen. Staat daar iets in mbt de site die niet werkt, dat er even uithalen en kijken of het wel werkt. Iets raars met je dns kun je heel soms oplossen met:

ipconfig /flushdns

succes.
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele HiJack proces afgelopen, maar de problemen met enkele website en het trage reageren van mp3s, word, excel en txt files blijft...

Denk dat ik dan toch maar beter de computer opnieuw kan installeren, dan ben ik sowieso van alle zooi af toch...?
Zal mijn pa eens lief aankijken of hij er even mee kan helpen, want heb dat nog nooit zelf gedaan...

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Controleer ook eens de routetable van je modem/router. Wellicht zit daar een verkeeerde route tussen die dus de communicatie naar bepaalde IP-reeksen onmogelijk maakt. (bijvoorbeeld 192.0.0.0 met mask 255.0.0.0 die verwijst naar je LAN, dit moet dus zijn 192.168.0.0 met mask 255.255.0.0.)

Dit lijkt echt op een routingprobleem in je modem/router, dus post even je routetable van je modem!
Eventueel kun je de laatste cijfers van je externe ipnummer even weggummen

Als je een tracert uitvoert op dancegrooves.com zal ie waarschijnlijk vastlopen op je modem/router.

[ Voor 46% gewijzigd door Yezz op 15-06-2006 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die table tevoorschijn halen?

• Yezz
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:45:
hoe kan ik die table tevoorschijn halen?
Welk modem/router heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Eh, geen idee....

Weet je wat, ik laat mijn vader vanavond wel even mee helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
GVD heel mijn computer opnieuw geinstalleerd maar het probleempje met de sites is niet verholpen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 01:24:
GVD heel mijn computer opnieuw geinstalleerd maar het probleempje met de sites is niet verholpen :(
dan zit het em toch in je DNS server
even je isp contacten en vragen of ze het kunnen oplossen

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Heb je misschien een virusscanner of firewall actief die nogal wat systeembronnen vreet?

Verwijderd

Mischien dat het helpt, lijkt me niet maar probeer eens een andere web-browser, ik neem aan dat je IE gebruikt, probeer firefox.

Lijkt me sterk als t een DNS probleem is, maar proberen kan nooit kwaad.

Als je een router hebt, kijk ook even in je router of het ip adres niet geblocked staat in je router. (doe dit anders als eerste)

Verwijderd

nou, dat betwijfel ik, aangezien een nslookup het wel gewoon doet...

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35
doe eens een trace zoals al eerder is gemeld. Dan kun je zien tot waar de trace gaat, en dus waar het probleem zich bevind.

vanuit een dos scherm:

tracert dancegrooves.com
of: tracert 62.221.193.32

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:10:
doe eens een trace zoals al eerder is gemeld. Dan kun je zien tot waar de trace gaat, en dus waar het probleem zich bevind.

vanuit een dos scherm:

tracert dancegrooves.com
of: tracert 62.221.193.32
Ja dat had ik op aanraden van iemand van Dancegrooves ook al gedaan. time out krijg ik dan de hele tijd... Hij heeft het doorgegeven aan iemand van de technische dienst, dus wel zullen zien...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:04:
Mischien dat het helpt, lijkt me niet maar probeer eens een andere web-browser, ik neem aan dat je IE gebruikt, probeer firefox.
Firefox gaf hetzelfde probleem helaas...

• Yezz
Heb je al gekeken naar de routetabel van je modem/router??

Geef anders even het merk/type door van je modem of router.

Verwijderd

probeer je router eens te resetten, internet verbinding volledig opnieuw instellen d.m.v. je router.
vervolgens
start uitvoeren, vervolgens cmd
ipconfig /release ipconfig /renew

Mocht dit allemaal niet werken, zou ik contact opnemen met mijn ISP (internet service provider)
en je probleem vermelden m.b.v screenshots etc.

Verwijderd

Topicstarter
oke! ik ga er mee aan de slag! dank jullie!
Pagina: 1