[Dell gx260] Inhoud overzetten naar ATX

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om het moederbord over te zetten naar een ATX kast?
In de zin van, passen de gaatjes of en paar ervan.

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/global/products/optix/optix_gx280_sff_188x300.jpg

http://support.dell.com/s.../en/sm/sysbrd.htm#1112696

Het schijnt een 'omgekeerde' atx voeding aanslutiing te zijn van de voeding. Deze moet dus overgezet worden waarschijnlijk. De voeding eventueel los leggen in de nieuwe kast is een optie.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan de boel niet zelf proberen omdat de server aan moet blijven.
Aangezien de huidige kast te veel warmte veroozaakt voor de harde schijf (inmiddels maakt 2de vervangende schijf ook vreemde geluiden) wil ik dus een grotere kast met oude inhoud van kleine kast zodat ik de hdd ook kan koelen.

Op google vind ik veel info over die voeding. Maar is niet echt voldoende om de gok te wagen...
Zoalng het moederbord maar een beetje vastgezet kan worden vind ik het al best. De rest modificeer ik wel.

[ Voor 11% gewijzigd door herminator op 12-06-2006 12:57 ]

I'll be back

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak gewoon even de voeding erbij en meet deze eens door en vergelijk deze dan met een ATX voeding. Vaak is het zo dat wel alle lijnen aanwezig zijn, maar in een andere volgorde zitten. Dus als je die aansluit volgens de ATX standaard dan zou het moeten lukken.

• herminator
  • Niet online
Ok, dan is het enige probleem nog of het moederbord wel een micro atx is. Als het namelijk niet zo is moet ik wat gaan verzinnen.

I'll be back

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

herminator schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:51:
Ok, dan is het enige probleem nog of het moederbord wel een micro atx is. Als het namelijk niet zo is moet ik wat gaan verzinnen.
Voor zover ik weet zijn deze dingen verder µatx formaat. Beste is gewoon even meten en dan weet je het zeker.

• herminator
  • Niet online
Er zit 1 schroef in. Verder op de hoeken op dezelfde lijn van de schroef zitten nog 2 gaatjes. Verder nergens.

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/opgx260/en/sm/sysbrd7.jpg

I'll be back

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Wij werken hier met GX270's, volgens mij bijna hetzelfde.

Ik zou zeggen; haal het boardje er even uit en kijk of het fysiek gaat passen. Hou ook even rekening met evt. ingestoken pci kaarten. Zo'n dell heeft de pci kaarten boven het mobo zitten dmv. een riser.

Wat ook belangrijk is; in de evt. nieuwe kast mogen de risers natuurlijk geen contact maken met soldeerpuntjes op je mobo. Ik heb wel eens kasten gezien waar rubber dopjes als risers in zetten, zoiets zou OK zijn en dan gewoon zelf voor dat ene gaatje zelf een bevestiging hobbiën.

Voeding moet wel iets op te verzinnen zijn.

Wat je ook kan proberen; probeer je kast/mobo/voeding op Marktplaats te dumpen als barebone of snor een goedkope cpu/geheugen/hdd combo op en zet die in die Dell. Vervolgens van de opbrengst een Asus barebone kopen (bijv. T2) en daar de spulletjes uit de Dell in overzetten.

Ik zit hier met een GX270 met 3 Ghz cpu en 1 GB geheugen en dat gekke ding is vaak niet vooruit te branden. Heb het idee dat Dell z'n SFF systeempjes 'afknijpt' zodat ze niet te veel warmte en stroomverbruik genereren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

neanderthaler schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:23:
Wij werken hier met GX270's, volgens mij bijna hetzelfde.

Ik zou zeggen; haal het boardje er even uit en kijk of het fysiek gaat passen. Hou ook even rekening met evt. ingestoken pci kaarten. Zo'n dell heeft de pci kaarten boven het mobo zitten dmv. een riser.
Gebruiken ze nog steeds risers? ik meende dat die dingen allemaal lowprofile kaarten
Ik zit hier met een GX270 met 3 Ghz cpu en 1 GB geheugen en dat gekke ding is vaak niet vooruit te branden. Heb het idee dat Dell z'n SFF systeempjes 'afknijpt' zodat ze niet te veel warmte en stroomverbruik genereren.
Vaak komt dat gewoon doordat ze wel een snelle cpu erin stoppen, maar deze dan castreren door gebruik te maken van sharedvideo wat de prestaties van een intel bak absoluut niet ten goede komt.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Terw_Dan schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:50:
[...]

Gebruiken ze nog steeds risers? ik meende dat die dingen allemaal lowprofile kaarten

[...]

Vaak komt dat gewoon doordat ze wel een snelle cpu erin stoppen, maar deze dan castreren door gebruik te maken van sharedvideo wat de prestaties van een intel bak absoluut niet ten goede komt.
Je hebt gelijk, ik kijk uit op de achterkant van de pc van mij collega en had niet door dat daar een IBM stond Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Maar over die vertraging door de onboard video; ik heb zelf een P4-2,6@fsb800 op een Aopen mATX boardje met i865 chipset en dat gaat als een tierlelier, ook met de onboard Intel Extreme Graphics. Merk geen verschil met gebruik van onboard (standaard 8mb shared in BIOS) of losse kaart. Maar ik doe dan ook geen spelletjes enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door neanderthaler op 13-06-2006 11:10 ]

Pagina: 1