Ik heb een DLL die door iemand anders is geschreven in C#. Deze dll heeft functies die ik wil gebruiken in mijn VB6 applicatie.
Nu ben ik al een poosje aan het lezen hoe dit gedaan moet worden en heb ik het volgende al geprobeerd.
Omdat ik beschik over de sourcecode van de dll, heb ik die opnieuw gecompileerd maar nu met de optie 'Register for COM interop' aan.
Ik kopieer de dll (MapWinX.dll) in mijn mapje waarin mijn sourcecode van vb6 staat. Voor de zekerheid heb ik ook MapWinX.pdb, MapWinX.tlb en MapWinX.xml mee gekopieerd.
In VB6 doe ik het volgende:
Maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
Error 429 (ActiveX component can't create object)
ClipLineSFWithPoly is in de dll gedefineerd als 'internal class'
Is dit de juiste manier om het voor elkaar te krijgen of moet ik nog wat zaken wijzigen in de dll?
Nu ben ik al een poosje aan het lezen hoe dit gedaan moet worden en heb ik het volgende al geprobeerd.
Omdat ik beschik over de sourcecode van de dll, heb ik die opnieuw gecompileerd maar nu met de optie 'Register for COM interop' aan.
Ik kopieer de dll (MapWinX.dll) in mijn mapje waarin mijn sourcecode van vb6 staat. Voor de zekerheid heb ik ook MapWinX.pdb, MapWinX.tlb en MapWinX.xml mee gekopieerd.
In VB6 doe ik het volgende:
code:
1
2
| Dim x As Object
Set x = CreateObject("MapWinX.ClipLineSFWithPoly") |
Maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
Error 429 (ActiveX component can't create object)
ClipLineSFWithPoly is in de dll gedefineerd als 'internal class'
Is dit de juiste manier om het voor elkaar te krijgen of moet ik nog wat zaken wijzigen in de dll?