voodoo 5

Pagina: 1
Acties:

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heren alweer over de voodoo 5

ik heb een vraag ik heb een AMD K-6 400 en 128 mb en wil graag een nieuwe 3d kaart want ik wil graag geen frames meer overslaan in half life. is dit mogelijk als ik een voodoo 5 koop ik heb geen AGP daarom voodoo 5 of is de geforce MX net zo goed?

Verwijderd

Uhm tja, met zo'n systeem zou ik zeggen dat je beter je hele systeem kan upgraden.. Want zelfs als je een v5-5k5 neemt zal de vidkaart worden belemmert door je langzame proc.

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en een geforce dan?

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
voodoo 3 pci is beter denk ik !!
een voodoo5 is echt te zwaar voor je bak!
geforce2mx pci van creative gaat misschien maar ik zou de voodoo3 pci nemen !

Verwijderd

Tja, geforce2 MX is idd wel een mogelijkheid.. Het is in iedergeval minder overkill. Dus ik zou zeggen ga voor de mx (alhoewel ik niet zeker ben van hoe "snel" je systeem dan is)...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 13:35
Ja, kweenie wat je nu hebt voor vidkaart, maar een V5 is echt overkill voor het tekort aan CPU kracht wat nu in je bak zit (no offense).
Zonde als zo'n dure kaart niet tot z'n recht komt.
Geldt ook voor: RadeOn, GF en GF2-series.

V3 is meer gepast. Anders upgraden naar bijvoorbeeld Duron 700 en dan geniet je wel van veel meet extra frames. Natuurlijk dan icm V5, RadeOn, GF of GF2-series...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

tnt2 32mb

Verwijderd

In AMD systemen kan je naar mijn mening beter een Voodoo kaart nemen... maar een upgrade van het hele systeem zal je meer snelheidwinst opleveren.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Allemaal bullshit,

Ik heb celeron systeem en 3dfx v5 5500 pci haalt makkelijk 90fps in 1280* en 1280* divx full screen playback zonder flickers.
En ik durf te wedden dat jullie niet zullen zeggen dat amd opeens slechter is dan de celeron.

http://mrfloris.com

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
Op vrijdag 26 januari 2001 18:16 schreef xiphoid het volgende:Allemaal bullshit,

Ik heb celeron systeem en 3dfx v5 5500 pci haalt makkelijk 90fps in 1280* en 1280* divx full screen playback zonder flickers.
En ik durf te wedden dat jullie niet zullen zeggen dat amd opeens slechter is dan de celeron.
mwah,.....celeron is wel meer dan K6-2 dacht ik zowh !! afhankelijk van de snelheid natuurlijk ! ;)

Verwijderd

Met deze vraag zit ik dus ook nog steeds.
Omdat ik geen AGP poort heb ;(
Dus V5 of GF2 MX PCI. :9~

Mijn systeempje
P2/400 192MB
V2 zit erin.

Verwijderd

hmm ik heb gezien uit verschillende tests dat de gfmx (mistst die goed werkt ivm voeding ,drivers etc.) een framewinst geeft

een v5 heeft daarintegen het beeldvoordeel je blijft waarschijnlijk op dezelfde framrate maar dan met fsaa :9~

maar zie jezelf een k6-3+ 450 te krijgen !
dan bouw je pas aan je fps!
Pagina: 1