Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Handsfree in- en uitloggen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
|:( Wie weet raad? |:(
Voor op mijn werk ben ik op zoek naar mogelijkheden om handsfree in- en uit te kunnen loggen. Gedacht werd aan een soort van accesspoint wat bij of in de PC wordt geplaatst en wat wordt geactiveerd zodra je met je (magneet)pasje in een bepaalde straal van de PC bent gekomen. Er is om me heen gesproken over proximity-logging waarbij zowel hard- als software benodigd is.
Wie kan me een antwoord geven op de volgende vragen:
  • Hoe zijn de ervaringen met handsfree in- en uitloggen?
  • Welke vormen van handsfree in- en uitloggen bestaan er?
  • Welk bedrijf / bedrijven leveren de betreffende hard- en software?
Alvast dank voor je reactie.
Vr. gr. Niels

Verwijderd

hehe dit zijn vragen die je niet vaak tegenkomt,

wat ik kan bedenken wat een optie zou kunnen zijn is:

naar mijn weten zijn er 2 soorten usb sticks. 1 daarvan die locked je systeem als je die usb uit het systeem trekt, opzich kleine moeite maar niet handsfree.

ook is er een usb stick die je in je zak moet doen en een in je pc, denk dat het dan een bluetooth adaptertje is die een connectie maakt, ben jij buiten een straal van 5 meter dan wordt je systeem automatisch gelocked/afgemeld

ook kan je een toetsenboard, muis en een afstandbediening kopen, dat is geloof ik 1 pakket, daarbij zit een afstandsbedieing waarmee je je syteem kan bedienen, ik heb dit eens bij een maatje gezien die kan gewoon op afstand naar menu start, afsluiten, rebooten etc.. misschien dat er ook een optie afsluiten, locked, afmelden erbij ik weet het niet.

zoek anders op die drie dingen op bcc.nl paradigit.nl dixons.nl dynabyte.nl etc beetje van die computer bedrijven die ook veel dingen ernaast doen met extratjes

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
ik heb een keer een tooltje gehad waarmee je doormiddel van bluethooth en een bleuthooth telefoon of pda je pc kon unlocken en als je weg liep dan lockte het het boeltje weer
weet helaas niet meer hoe de naam van het programmatje was

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Dit is wat je zoekt: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=550329

Deze Wireless PC Lock is gemakkelijk hulpmiddel voor het beschermen van je persoonlijke gegevens en programma's wanneer je even niet in de buurt van je werkplek bent. De PC Lock bestaat uit een ontvanger die je via de USB poort op je PC of notebook aansluit en een zender die je bijvoorbeeld aan je sleutelbos kunt bevestigen. Zodra je meer dan 2 meter van je werkplek verwijderd bent, vergrendelt je PC automatisch. Hierdoor zijn je persoonlijke gegevens optimaal beschermd tegen nieuwsgierige collega's of huisgenoten die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen. Zodra je weer binnen de straal van 2 meter komt, ontgrendelt je PC weer, waarna je onbezorgd verder kunt werken.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
LordMorgoth schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:28:
Dit is wat je zoekt: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=550329

Deze Wireless PC Lock is gemakkelijk hulpmiddel voor het beschermen van je persoonlijke gegevens en programma's wanneer je even niet in de buurt van je werkplek bent. De PC Lock bestaat uit een ontvanger die je via de USB poort op je PC of notebook aansluit en een zender die je bijvoorbeeld aan je sleutelbos kunt bevestigen. Zodra je meer dan 2 meter van je werkplek verwijderd bent, vergrendelt je PC automatisch. Hierdoor zijn je persoonlijke gegevens optimaal beschermd tegen nieuwsgierige collega's of huisgenoten die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen. Zodra je weer binnen de straal van 2 meter komt, ontgrendelt je PC weer, waarna je onbezorgd verder kunt werken.
Die dingen een keer getest door een (ex) collega van me..

Zijn bevindingen waren niet best, al weet ik de exacte details niet meer.. Vertrouw er maar niet teveel op dus

iRacing Profiel