Toon posts:

Exch2003 adres naar verschillende contacts forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben op een probleem gestuit waarop ik hier nog geen antwoord heb kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb een Exch2003 server (SP2), daarop moeten 2 contacts komen. Deze contacts (externe emailadressen dus) moeten de email geforward krijgen van mailbox@domeinnaam-van-de-exch2003-server.nl.

Met een groep is het me niet gelukt, met een enkele user ook niet, want ik kan maar aan 1 contact forwarden :?

Wie kan me helpen?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Kan je niet beide contacts een eigen (contact1@domein.nl & contact2@domein.nl) adres geven en vervolgens beide adressen in een distributionlijst plaatsen. Het mail adres van de distributionlist wordt dan bijvoorbeeld distributielijst@domein.nl. Hier werkt het in ieder geval prima.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken, maar misschien was het niet helemaal duidelijk. De contacts hebben een eigen externe mail adres bij een andere mailserver.

Ik kan ze helaas geen mailaccount geven op de exchange server, dan zou het makkelijk op te lossen zijn met een mailenabled group natuurlijk... :(

Verwijderd

Je maakt 2 contact aan met mailadressen (externe adressen)
Vervolgens een distributielijst waar je deze 2 contact in plaatst... Zo hebben wij het ook bij ons geregeld. :)

Mailen naar die distributiegroep en het wordt verzonden naar de leden (ook al zijn het externe adressen) :+

Verwijderd

Topicstarter
Maar jongens, die distribution list, die moet toch op een client gemaakt worden? Dan is er tussenkomst van een gebruiker nodig en dat wil ik voorkomen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:12:
Maar jongens, die distribution list, die moet toch op een client gemaakt worden? Dan is er tussenkomst van een gebruiker nodig en dat wil ik voorkomen.
Hûh? Je maakt toch een distribution group aan op de servert? (in AD)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik iets gemist op mijn Exchange Cursus 8)7 Maar ik kan wel een query based distrib group aanmaken, maar een gewone toch niet, dat gebeurt toch op de client? Als dat wél kan (please vertel me hoe!) dan ben ik natuurlijk zo klaar.

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:37:
Misschien heb ik iets gemist op mijn Exchange Cursus 8)7 Maar ik kan wel een query based distrib group aanmaken, maar een gewone toch niet, dat gebeurt toch op de client? Als dat wél kan (please vertel me hoe!) dan ben ik natuurlijk zo klaar.
lol als je wel een querybased group kan maken, dan maak je die toch met als query die 2 externe gebruikers. anyway, link staat hierboven :)

Verwijderd

Topicstarter
Het zal het warme weer wel zijn maarrrrr... :D

-Een mail enabled group kan toch geen Contacts bevatten;
-Een query based group gaat toch niet lukken, hoe moet ik uit een lijst contacts precies die 2 zien te vissen...

Verwijderd

Topicstarter
Ah hebbes denk ik!

In de contact bij veld beschrijving een naam gegeven

In een query based filter ik de contacts op basis van deze beschrijving eruit B)

Verwijderd

hoezo?

Contacts kun je als een AD-object aanmaken, bijv in een aparte OU bijv "Externe Adressen"
Die maak je aan en daar vul je het email adres in van die persoon, bijv : jan@hotmail.com.

Vervolgens maak je een e-mail distributiegroep en voeg je de contact-objecten toe.

Klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, oh wat erg.

Bij objecttypen stond contactpersonen niet aangevinkt en ik kan dus wel contacts in een groep zette, die ik dan weer mail kan enablen.

Bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

LOL geeft niet suc6 in ieder geval ! _/-\o_
Laten we het erophouden dat het door het warme weer is hihi :P
Pagina: 1