Hier mijn foto's van VOOR het concert van DJ Tiësto op de Maas: Nature Challenge. De foto's zijn zonder statief genomen en met soms bewegende mensen op me heen, wat de kwaliteit uiteraard niet ten goede komt. Ook zijn enkele foto's met een simpele canon A75 gemaakt, omdat die gewoonweg makkelijker met avondpics omgaat dan mn nieuwe Canon S2. Ik heb helaas nog te weinig kennis van handmatig instellen, vandaar dat ik voor de zekerheid beiden had meegenomen.
1. Vrijdagavond zijn ze de lichtinstallaties aan het uittesten en ook dat wilde ik natuurlijk niet missen. Het is bijzonder om de lichtstralen en lasers over het water te zien flitsen.
groot formaat
2. Jammer genoeg niet scherp, maar wel bijzonder om te zien.
groot formaat
3. Op zaterdag 10 juni was uiteindelijk DE dag aangebroken. Na s middags al te hebben rondgekeken waar ik het beste overzichtsfoto's kan nemen, kom ik rond half 8 aan op het Noordereiland. Ruimte zat en ik ben één van de eersten.
Wachten is in dit geval geen probleem, want het is puur genieten langs de kade van het mooie temperatuurtje, het koele briesje, de ronddobberende bootjes en het ondergaande zonnetje.
groot formaat
4. De ondergaande zon geeft weer eens spectaculair gekleurde luchten.
groot formaat
5. Langzaam aan verzamelen zich steeds meer mensen langs de kades en ook het water raakt steeds voller, maar de politie heeft alles goed voorbereid en onder controle. De rook van de boten is goed zichtbaar onder de Erasmusbrug.
groot formaat
6. Ook in de lucht is de politie paraat.
groot formaat
7. Ingezoomd kan ik kilometers ver het water overkijken en bij de Zuidzijde van de Maas ter hoogte van de voetgangers/fiets onderdoorgang van de Maastunnel verzamelen zich ook allerlei boten op het water.
groot formaat
8. Op de Wilhelminapier (Zuidzijde van de Maas) is het nog vrij rustig, terwijl het toch al haast half 10 is en het spectakel over een half uur zal gaan beginnen.
groot formaat
9. Zoals zij zitten, zit ik er ook bij...puur genietend van al het moois van Rotterdam.
groot formaat
10. Waiting for the big event!
groot formaat
11. Aan de Noordzijde van de Maas, ter hoogte van de Willemskade en de Veerhaven stroomt het aardig vol met toeschouwers. Hier was het verreweg het drukste, maar gek genoeg was dit niet de mooiste plek. Volgens enkele fotografen en toeschouwers was de mooiste plaats om te staan op de wilhelminapier, waar ik halverwege het concert heen zal vertrekken.
groot formaat
12. Ook op de Maas wordt het erg druk met de vele verschillende bootjes. Alle bootjes moeten achter een denkbeeldige lijn blijven om ruimte te maken voor het ponton dat over enige minuten naar het midden van de Maas wordt gesleept.
groot formaat
De foto's van het evenement volgen nog.